Mitsubishi Outlander

2.0 Benzină 150 CP 4x4 CVT Instyle 5 locuri

Motor / Transmisie

3.5

Mitsubishi, asemeni multor constructori japonezi, forțează mâna europenilor îndrăgostiți de dieseluri și cu motorizări benzină sau hibrid. E un act curajos, care mi-a adus la test un benzinar clasic, de 2.0 litri și 150 de cai putere. E genul acela de motor pe care, într-o lume dominată de downsizing și de unități turbo, îl mai vezi doar în vitrinele muzeelor.

Dar Mitsubishi crede în el, în fiabilitatea sa și, probabil, în conservatorismul clienților săi. Cei 150 de cai putere vin la pachet cu un cuplu motor de 195 de Nm, neobișnuit de puțin pentru un SUV din epoca aceasta. Unde mai pui că acest cuplu este livrat abia la 4200 de rotații, trăsătură specifică motoarelor aspirate. Deci, un comportament pentru nostalgici.

Judecând după livrarea aceasta târzie a resurselor, putem spune că este iarăși un act de curaj, având în vedere că mai toate SUV-urile s-au grăbit să adopte motoare turbo cu ceva mai mult cuplu, livrat mai devreme. Doar ceilalți concurenți japonezi continuă să creadă cu aceeași convingere în motoarele aspirate.

Cum se simte agregatul pe Mitsubishi Outlander? În oraș totul este destul de alert, cu o livrare bună a resurselor. Nu duci lipsă de nimic. Dar, este suficient să treci granițele urbane și deja te simți ușor submotorizt. Motorul nu-ți oferă explozii și nici nu-ți garantează prea mult elan în depășiri. Deci ar fi bine să calculezi totul cu grijă.

Și, de parcă toate acestea n-ar fi fost de ajuns, resursele celor patru cilindri sunt gestionate cu ajutorul unei transmisii de tip CVT, care mimează șase trepte de viteză și niște retrogradări debusolate. În spatele volanului există și un set de padele generoase, care te pot ajuta să cauți o pseudo-retrogradare.

Pentru toți cei care știu cum se comportă o cutie CVT, trebuie să menționez că zgomotul motorului pe benzină e acolo, e pregnant și destul de supărător. În concluzie, Outlander pare să fie puțin depășit de epoca actuală, în ceea ce privește motorizarea.

  • eu, joi, 28.02.2019 11:22

    Ce mi se pare ciudat la masinile din ziua de azi este faptul ca de la o generatie la alta ele tot cresc in dimensiuni si scot de pe piata modele mai veche. De exemplu masina asta cand s-a lansat era un fel de break transformat in SUV si in acelasi timp Mitsu avea si Pajero care se vindea destul de bine. Apoi au marit masina asta pana cand a ajuns sa se compare cu SantaFe!!! eliminand de pe piata chiar pe al lor Pajero...wtf …

  • ACE - Craiova, joi, 28.02.2019 12:29

    Fara indoiala votez pentru MAZDA CX-5 (facuta in Japonia) .....La 31.000 de Euro ai o masina tot 4x4, mai fresh, mai dinamica si cu un portbagaj de 506 litri.....

  • adi_10, joi, 28.02.2019 13:08

    Prea mult plastic la interior, motor depasit, consum mare si nici ca aspect nu rupe gura targului. Una peste alta, exista variante mai bune la banii astia.

  • vlad, joi, 28.02.2019 13:29

    pretul e 25 mii euro tva inclus in reprezntanta. puteti verifica. pretul de lista nu are legatura cu realitatea iar la pretul real merita cumparata. calitatea interiorului este foarte buna chiar daca e simplu iar suspenisa este incredibil de confortabila

  • Kirotractor, joi, 28.02.2019 14:35

    @vlad: De acord cu tine, 25K € e prețul corect pentru o japoneză 4x4 fiabilă, f. capabilă pe zăpadă... dar simultan urâtă-n draci. :-) Și după enșpe facelifturi. N-o să disec acum cauzele declinului Mitsu - parțial inexplicabil totuși - dar nu mă pot abține și remarc ampatamentul sub cel al Duster-ului !!! Factor estetic deloc secundar, fiindcă d-aici rezultă un look :-) care NU ARATĂ BINE-hehe. Dar absolut deloc - un cărucior de supermarket e mai atractiv parcă. P.S. Nu credeam să mai existe MIT, la cât de habarniști erau băieții d-acolo - mechanics included. (Scuze în devans dacă ești cumva unul dintre ei.)

  • Sam93, joi, 28.02.2019 15:29

    Un articol scris rautacios si fara logica, prin de emotiile irelevante ale autorului spalat de creier de marcile germane. Nu, un motor de 2 litri aspirat nu e de moda veche si nici interiorul ala. Pun pariul ca daca era un rahat de VW Tiguan cu un motor de 1.4 TSI care se dezmembreaza singur pana la 100,000 de km ii dadeati 5 stele si laudati de nu mai puteati. Dar normal ca voi nu apreciati masinile care sunt facute sa reziste, masinile fiabile, masinile care nu-si bat joc de banii tai. Nu alea nu sunt bune ca sunt invechite. Bune sunt masinile care se autodistrug cand ies din garantie si iti aduc tot atat de multe beneficii ca atunci cand ai arunca cateva zeci de mii de euro la toaleta si ai trage apa. M-am saturat de jurnalisti care promoveaza marci care isi bat joc de consumator.

  • Sam93, joi, 28.02.2019 15:30

    PS: Ar fii o masina mult mai buna atat la consum cat si la performante cu o cutie manuala. Macar un CVT nu se autodistruge ca un DSG.

  • Rares, joi, 28.02.2019 15:57

    SUV de familie, cu varianta si de 7 locuri, cu acceleratie de 13.3... mult prea lenta daca mergi cu familia si ai mai multi copii/bagaje.

  • Tatraurs, joi, 28.02.2019 15:58

    Ma uit la coreeni, in special la Kia si Hyundai si la numeroasele modele de masini pe care le au,la cate feluri de motorizari performante au in portofoliu apoi ma uit cu regret la japonezi cu ce modele se prezinta si cu cate motorizari au mai ramas.36000e pentru o masina cu un design discutabil,care e submotorizata, unde in banii astia nu gasesti nici macar un amortizor de deschis capota fata?Daca mai e si gdi adio fiabilitate,sunt recunoscuti cei de la Mitsu ce chix au dat cu ele.

  • assur, joi, 28.02.2019 16:04

    Un viitor esec comercial de la marca falimentara, noroc cu varianta PHEV altfel inchideau deja.

  • Ics, joi, 28.02.2019 16:33

    Sa nu uitam ca si Mitsubishi a fost prinsa ca a mintit la valorile de consum/emisii. Ca urmare, ca sa supravietuiasca a fost vanduta catre Nissan. Am tinut sa mentionez asta pentru ca multi au ramas cu impresia ca marcile japoneze isi fac harachiri pt onoare daca nu sunt corecte si fiabile. Nu mai sunt nici ele ce au fost.

  • Parere, joi, 28.02.2019 18:41

    Mie imi place masina. Chiar daca este un model aparut de ceva ani, tot mi se pare mai frumos decat Tiguan sau Kodiaq. Iar legat de consum...eu zic sa testati in trafic real motoarele alea TSI si o sa aveti o surpriza: consuma mult mai mult decat este declarat. Prefer oricand o japoneza cu motor aspirat vs germane turbo.

  • hazard, vineri, 01.03.2019 07:39

    vai de capul lor

  • zet, vineri, 01.03.2019 12:08

    @Kirotractor..Fix aia 3mm din ampatament fac diferenta...iar comparam masini ok/bune/decente cu modele low-cost cu osie de caruta pe post de suspensie spate si tamburi?

  • Kirotractor, vineri, 01.03.2019 22:02

    @zet: N-ai idee cât de util mi-e reproșul tău, chiar dacă denotă un IQ la piciorul broaștei. :-) Și nu zic asta doar fiindcă bați câmpii fără grație apropo de puntea-spate Duster (multilink dacă-i 4x4): ci fiindcă mă (re) trezești la trista realitate a oceanului de timp pe care-l irosesc în van p-acilea. Mă crucesc deci văzând că nu poți percuta la ideea simplissimă a comparării proporțiilor - și NU a claselor-bălăriilor din întunericul replicii tale - a două SUV-uri cu același ampatament. ...Dintre care unul -- ăl mai hidos, Mitsu adică, egal dacă-i mai bun-fiabil-devreme-acasă -- are 36 cm în plus lungime !! Mai exact 4,70 m vs. 4,34 m ai Duster-ului - ți-aș și desena consolele oribil de lungi ( 2,03 m) ale japonezului, dar hai mai bine pa - fug, să nu fii contagios cumva. :-)))

  • xxx, sâmbătă, 02.03.2019 18:35

    Pare o mașină din secolul trecut. Pentru mine (fiecare are dreptul la opinia lui) este în TOP meu 10 cele mai urate mașini

  • XVescu, luni, 04.03.2019 11:46

    Masinuta aceasta vroiam sa mi-o achizitionez in 2015. Acum e depasita rau. Singurul aspect la care exceleaza este spatiul interior pe care nu-l regasesti la altele din segment. Pe locurile din spate stai ca in sala de concert, insa multe materiale, butonase, surubarase le aveam si pe fostul meu Lancer din 2011. Identice. Pentru un model de 7 ani sa ceri 36K c mentiunea ca ti se negociaza doar vopseaua ....

  • ady, luni, 11.03.2019 14:37

    La 25k am luat Kia sportage 4x4 GT Line 1.6 130kw care mi se pare mult peste acest Mitsubishi

  • George M., marţi, 01.10.2019 19:17

    Una peste alta, este incapatoare, dotari destule, unele peste altii. De exemplu, parbrizul cu dezghetare rapida nu este disponibil la multi. Unde mai pui ca nu mai stai cu grija turbinei. Nu ma incalzeste cu nimic o masina care consuma mai putin, dar imi cere o gramada de bani la intretinere. Mai bine consum un pic mai mult decat sa pierd timp si bani prin service.

  • Outie, joi, 11.02.2021 16:15

    Sunt posesor de Outie 2.0 4x4 CVT, roșu metalizat superb, 2020 (24.500 EUR). Am cumpărat-o pentru fiabilitate, spațiu și siguranță, dar s-a dovedit a fi extraordinar de plăcută la condus - în oraș și afară. Este foarte frumoasă, practică, și am sentimentul de încredere când mă urc la volanul ei. Dacă ar fi să dau timpul înapoi, NU aș cumpăra alt SUV de 25k.