Motor / Transmisie
Versiunea pe care am primit-o la test a fost Cooper S. Iar aceasta este animată de incredibilul motor de 1.6 turbo de 184 CP. Este cel mai bun motor pe care îl poţi alege pentru un Mini. Cu toate acestea, nu este cel mai puternic. Pentru că mai există şi versiunea John Cooper Works, unde acelaşi motor este dus până la 211 CP. Alternativele sunt motorul de 1.6 litri de 122 CP pentru versiunea Cooper şi turbodieselul de doi litri de 143 CP pentru Cooper SD.
Cooper S este însă varianta cea mai potrivită cu spiritul modelului Coupe. Un asemenea look nu poate fi asociat decât cu un motor puternic. Cei 184 CP sunt livraţi la 5.500 rpm. Cuplul maxim este de 260 Nm şi este constant între 1.730 şi 4.500 rpm. De aici vin reprizele fantastice şi senzaţia că sub capotă ai o mică bombă atomică. Motorul livrează puterea liniar şi nu dă niciodată semne că ar rămâne fără suflet. Sunetul este plăcut şi amplificat senzaţional de evacuarea dublă centrală. Transmisia este asigurată de o cutie manuală cu şase trepte suficient de precisă. Opţional se poate alege o cutie automată tot cu şase trepte.
Ce pot sa zic...Super tare!!! Masina arata intr-un mare fel , am vazut-o live. Motorul... de provenienta BMW, si asta spune tot. Suspensia rigida nu este neaparat un dezavantaj . Cu toti stim ce inseamna Mini, si mai ales cum se conduce un Mini. Vrei masina confortabila, atunci orienteaza-te spre un Renault Laguna, un C5(nu am in minte nicio masina confortabila din segment cu Mini). Daca vrei un Mini, si pe deasupra coupe, atunci nu cred ca iti doresti suspensii moi precum la Megane spre exemplu.