Motor / Transmisie
Până nu de curând, cel mai puternic Countryman pe care îl puteai comanda avea 184 CP. Ei bine, băieţii de la JCW au tras în stânga şi în dreapta şi au reuşit să obţină 218 CP şi 300 Nm dintr-un motor turbo de 1.6 litri. Destul de bine pentru un model de serie. Acesta vine în standard în compania unei transmisii manuale cu şase trepte, dar poate fi comandat şi împreună cu un Steptronic cu şase trepte. Tot în standard, Countryman JCW are tracţiune integrală ALL4, echipată cu un diferenţial central acţionat electromagnetic, pentru a oferi performanţe de top în orice condiţii meteo.
Fiind vorba de un motor supraalimentat, reprizele oferite de această versiune sunt foarte bune, în timp ce elasticitatea este asigurată de sistemul de injecţie directă şi de versiunea Mini a sistemului Valvetronic de la BMW. Deşi modelul începe să "tragă" încă de jos, Countryman JCW se simte cel mai bine între 2.500 şi 6000 rpm, timp în care generează un sunet foarte plăcut. Odată activat modul sport, sunetul evacuării primeşte câţiva decibeli în plus, iar motorul pare să fie mai nervos.
Ca de obicei, timoneria este plăcută, iar etajarea cutiei de viteze este potrivită. Am avut ocazia să-i măsurăm forţele lui Countryman atât pe un drum de munte, cât şi pe celebrele autostrăzi din Germania, modelul oferind un comportament dinamic foarte bun. Nu îmi este clar de ce, dar ar fi fost interesantă o versiune JCW care să dezvolte şi mai mulţi cai putere, actualul nivel fiind demn de statutul de "rachetă" pentru versiunile Coupe, Roadster şi hatchback. Parcă SUV-ul englezesc ar fi meritat câţiva cai putere în plus.
la 37000euro ai o sumedenie de oferte ...... Citroen DS3 Racing 1.6 T Racing 207cp 30000euro , Citroen DS5 2.0 HYbrid4 Airdream So Chic BMP6 4WD 200cp 37000euro