Motor / Transmisie
Între atâtea nebunii tehnologice, uiţi că eşti într-o maşină pe care trebuie s-o testezi şi despre care trebuie să scrii. Îţi pierzi timpul scriind pe Twitter şi analizând reacţiile celorlalţi atunci când le spui că scrii din maşină. Şi totuşi, porneşti. În uralelele vocilor din bord, care te anunţă că motorul e încă rece, deci e cazul să nu apeşi pedala ca un lihnit. O iei uşor. Primul lucru pe care-l observi este că motorul este zgomotos. Foarte zgomotos. E un diesel, deci e normal să fie aşa, dar apăsarea pedalei te face să te gândeşti că undeva, sub capotă, cineva a uitat să monteze un scut de izolaţie fonică.
Dacă treci peste zgomot, însă, motorul e amuzant. Ai 143 de cai putere dintr-o unitate de doi litri, iar masa totală a maşinii nu depăşeşte 1500 de kilograme. Nu aleargă excepţional. Chiar dacă poartă sigla Cooper S, Mini Countryman diesel este mult mai greoi şi mai lent decât omologii săi mici cu care ne-am obişnuit. Partea bună e că maşina nu consumă atât de mult precum modelul amintit anterior. Deh, fiecare cu avantajele şi dezavantajele lui. Cutia? O automată cu şase trepte medie ca performanţe şi feeling.
Ce ne mai plac HDR-urile :)