MINI Countryman

Motor / Transmisie

4.5

Când am auzit că vom conduce un Countryman Cooper S cu pachetul JCW, ne-am gândit la ceva modificări la motor. Câţiva cai putere în plus, măcar. N-a fost să fie. Avem tot un motor otto de 1.6 litri supraalimentat cu o turbină care furnizează 184 CP la 5.000 rpm. Exemplarul testat beneficiază şi de sistemul de tracţiune integrală nedecuplabilă ALL4, dar Countryman este disponibil şi fără respectivul sistem în compania motorului amintit mai sus. 

Transmisia manuală cu şase trepte este la fel de precisă ca şi până acum, dar exemplarul testat vine cu un artificiu la acest nivel. Vorbim despre o altă manetă a schimbătorului, care are un mulaj anatomic menit să facă situaţia mai confortabilă pentru degete. Sigur, asta nu garantează că vei schimba mai rapid treptele.

În materie de reprize, propulsorul turbo de 1.6 litri al celor de la Mini îşi face treaba la fel de bine ca şi până acum. Singura lui problemă, la nivel de cifre, este existenţa versiunii JCW "pe bune", care dezvoltă 211 CP. Partea bună este că nu ai nevoie întotdeauna de respectiva diferenţă de putere şi poţi să te bucuri la fel de bine şi de un Countryman Cooper S "normal".

  • slVW_83, joi, 01.11.2012 18:24

    Masinuta de fata se adreseaza unei singure categorii.....celor excentrici sau ma rog.....celor cool, trandy sau fansy!

  • C-G-C, vineri, 02.11.2012 07:53

    A se remarca amplasarea comenzilor pt. geamurile electrice fata/spate pe consola centrala :D (chiar daca la Mini se doreste imitarea comenzilor din cockpit-ului unui avion) P.S.: Astfel de masini sunt iconice. Ori iti plac, ori ba. Mie personal mi se par pline de personalitate, masini cu care iesi foarte usor in evidenta. Ma bucur ca ati avut la dispozitie o cutie manuala, v-ati putut bucura de masina. Eu cand am condus Cooper avea automata si cutia de viteze mi s-a parut execrabila. In rest nu pot sa spun decat ca este o masina in care te simti special :)

  • George, joi, 08.11.2012 17:44

    Ai foarte mare dreptate C.G.C