Motor / Transmisie
Exemplarul testat de Automarket este echipat cu un motor supraalimentat cu cilindreea de 1.6 litri, dezvoltat de BMW in colaborare cu grupul PSA. Unitatea ofera 175 CP, cu 5 cai putere in plus fata de versiunea precedenta a acestui model. Puterea maxima este oferita la 5.500 rpm, pe cand cuplul motor maxim este de 240 Nm si este atins la 5.000 rpm. Inginerii BMW au echipat acest model cu functia overboost, care iti confera un cuplu de 260 Nm pentru cateva secunde in caz de necesitate. Functia este activata si dezactivata automat la apasarea puternica a pedalei de acceleratie. Bineinteles, un motor puternic era de prisos daca nu ar fi fost acompaniat de o cutie de viteze etajata corespunzator, care sa profite la maximum de potentialul dinamic al acestuia. Transmisia manuala a lui Mini Cooper S Cabrio are sase trepte cu etajare scurta, care ii permit lui Mini sa accelereze in orice treapta fara ezitari. Timoneria precisa a cutiei permite realizarea schimbarilor de trepte rapide, singurul element care necesita putina atentie fiind amplasarea marsarierului, care poate fi accesat accidental in locul treptei intai prin actionarea ceva mai agresiva a schimbatorului. Motorul se arata a fi mai mult decat nervos si are tendinta sa smulga volanul din mana soferilor care nu sunt atenti cand apasa tare pedala de acceleratie. Sistemul DSC, preluat de la BMW, controleaza derapajul rotilor si te ajuta sa pui pe sosea puterea deosebita dezvoltata de unitatea de 1.6 litri. Alaturi de acest sistem lucreaza si diferentialul cu alunecare limitata. Sunetul motorului este incitant si te face sa simti ca esti la volanul unui monopost de competitie, dar ramane la un nivel suficient de docil incat sa nu declanseze alarme in jur atunci cand rulati la turatii joase. Modelul dispune de un mod sport, accesibil printr-o simpla apasare de buton, care schimba modul de functionare a motorului la apasarea pedalei de acceleratie.
buna masina