MINI Cabrio facelift

2.0 Benzina Turbo 192CP Aut7 Cooper S

Consum

4.5

Britanicii sunt cunoscuți pentru umorul negru, iar când au decis să-l aducă pe piață pe Mini Cabrio Cooper S, cu siguranță au râs copios. De ce? Pentru că modelul din Oxford nu are niciun rival în segment. Nimeni nu oferă cabriolete sport în această zonă a pieței. Dar asta nu înseamnă că-l vom lăsa să joace după bunul plac, motiv pentru care facem abstracție de plafonul din material textil și-l punem, măcar ilustrativ, în aceeași oală cu Hot Hatch-urile tradiționale. Chiar și această comparație este ușor trasă de păr, întrucât britanicul preia din genele premium ale părintelui BMW.

În aceste condiții, tot ce ne rămâne de făcut este să-l aducem pe micuțul britanic față în față la nivelul cifrelor tehnice cu Renault Clio RS, Volkswagen Polo GTI și proaspătul Ford Fiesta ST.

Pe fișa tehnică a lui Mini Cabrio Cooper S facelift, constructorul britanic notează un consum de 5.5 litri la 100 de kilometri parcurși în regim mixt. În oraș, decapotabila o să "înghită" 6.8 litri/100 de kilometri, iar în regim extraurban, modelul din Oxford se laudă cu 4.8 litri/100 de kilometri. 

Renault Clio RS (cutie automată și 200 CP) în varianta de 200 de cai putere și Polo GTI (cutie automată și 200 CP)promit un consum mediu mixt de 5.9 litri/100 de kilometri, în timp ce proaspătul Ford Fiesta ST (transmisie manuală și 200 CP) anunță o medie de 6.0 litri/100 de kilometri.

În cadrul testului, consumul mediu pe un traseu extraurban care a inclus drumuri virajate și porțiuni în urcare a fost de 8.5 litri la 100 de kilometri.

  • Kirotractor, joi, 14.06.2018 12:21

    Hmm, zero comentarii, deci zero interes - deși mașinuța-i dezirabilă. Evident că și... cumpărabilă doar pentru cei (sau mai ales cele ;-) - aloo, s-aude-n Dorobanți?) cu bani în exces, așa că singura deducție logică ar fi absența lor-pițipoancelor din zona AM. P-o notă ceva mai serioasă, accentele de stil / dotările care dau caracterul așa-zis *lifestyle* Mini-urilor sînt nimerite la fix de BMW (pînă și ipocrizia steagului britanic din stopuri exercită atracția ei.) Că toate astea-s plătite mai scump decît fac nu remarcă oricum nimeni circumscris *targetului* vanitoșilor vizați de marca britanică doar cu numele.

  • mircea, joi, 14.06.2018 12:53

    @Kirotractor N-aș zice că interesul e tocmai zero, dar ai intuit bine: când vine vorba de Mini, reacțiile de pe Automarket au fost dintotdeauna ceva mai rezervate. Nu știu de ce, pentru că marca are poveste, iar mașinile sunt chiar speciale. Probabil pentru prețul lor foarte ridicat.

  • Kirotractor, joi, 14.06.2018 13:48

    @mircea: Cred că ai dreptate - ca (aproape) întotdeauna. ;-) Fiindcă-n restul Europei... mai bănoase Mini vindea de ex. în 2016 de 10 ori (!!!) mai multe Cooper S decît Clio RS. Îți mai zic pe scurt și-o întîmplare distractiv-sugestivă apropo de *ispita Mini*. Înainte să-mi iau Swift-ul Sport 1.6, am probat metodic mai multe alternative - de obicei singur, dar la testul c-un Mini comparabil, deși mult mai scump (Cooper, fără S) am avut nefericita inspirație s-o iau și pe nevastă-mea. Cînd i-am spus la final că-i cel puțin egala Swift-ului (deja probat) în mai toate domeniile, dar nu merită luată (mda, banii bată-i vina), mai să bufnească-n plîns - chiar dacă, după oareșce meditație... financiară, a recunoscut că am oarecum :-))) dreptate. Concluzie inevitabilă: pentru sexul frumos cel puțin, Mini rămîne irezistibil. Dar și pentru destui bărbați (mai ales S / JCW-urile).

  • Megale, miercuri, 05.09.2018 00:03

    Pai cine nu a avut si nu a "rupt" un JCW nu stie . Daca ai bani de gaz,si mentenanta , poti sa incerci una . Bafta la "drum"