Opel Insignia

Consum

4.0
Motorul diesel Ecotec este exact ceea ce ii trebuie unui sofer obsedat de valorile consumului si de drumurile dese la benzinarie. Inginerii Opel au folosit o serie de artificii tehnice care reduc simtitor valorile combustibilului inghitit, atat in mediul urban cat si in cel extra-urban. Chiar si asa, cifrele publicate de subsidiarul GM difera mult de cele reale. Astfel, Opel anunta un consum urban de 7.7 litri si unul extra-urban de 4.7 litri. Pe drumurile din Romania lucrurile stau insa altfel. In orase mari ca Bucuresti computerul de bord poate indica un consum de peste 8.2 litri la 100 de km, nu foarte mare fata de cel anuntat oficial. La drum intins insa, diesel-ul ofera un consum de 6.5-7 litri la 100 de km, in functie de modul de exploatare, mai exact, de cat de tare apesi pedala de acceleratie.
  • Crysty, joi, 19.02.2009 14:40
    Insignia

    Foarte frumoasa si foarte reusita masina! Deja am vazut cateva pe strazile din oras, semn ca " a prins" la public ! Felicitari Opel!

  • Vasile, joi, 19.02.2009 14:50
    Insignia

    Ma gandesc, ca ati acordat punctajul asta strict pentru masina testata si nu ati generalizat dupa cum se vede la inceputul articolului. Nu ati amintit nimic de scaunele fata, cotate de anumite publicatii ca fiind " the best that money can buy ". Daca masina nu a avut acel opel eye nu inseamna ca trebuie penalizata la capitolul securitate. Citat: "Din pacate, de pe exemplarul testat de noi a lipsit celebrul Opel Eye, sistemul care reuseste sa citeasca indicatoarele de pe marginea drumului, informand in permanenta soferul despre limitarile zonelor prin care circula. Existenta unui astfel de sistem ar fi punctat pozitiv la capitolul siguranta." Ar fi frumos sa corectati articolul si sa scoateti nota aia mare automarket de la inceputul articolului. Nu sunteti impartiali. Va stiam altfel, dar incep sa fiu si eu dezamagit de automarket cum sunt din ce in ce mai multi useri in ultima vreme. Sper sa va schimbati putin atitudinea si respectul fata de voi si asa, poate va reaparea respectul fata de cititor. Si voi, cei din presa va mai plangeti ca vi se ingradeste dreptul la libertatea in exprimare. Trist.

  • bogdanm, joi, 19.02.2009 15:14
    @ Vasile

    Notele pe care le acordam se oglindesc in versiunile testate. Daca am fi avut probabil un motor pe benzina de 220 de cai si nota la categoria "motorizare-transmisie" ar fi fost mai mare. Am punctat asa la siguranta pentru ca versiunea testata de noi nu avea functia Opel Eye. Iar noi acordam punctele in functie de versiunea testata. Nu putem acorda note pentru ceva ce nu am testat. In plus, daca e sa vorbim despre nota primita, adica 8, cred ca este una pe deplin meritata si destul de mare, avand in vedere ca Volvo XC70 a primit 9 si dispune de mai multe sisteme de siguranta. De asemenea sunt modele care au punctat si mai prost decat Insignia la acest capitol. Despre scaune am vorbit pe parcursul testului amintind de sustinerea buna si de confortul oferit. Ideea e simpla: notam versiunea testata, nu modelul per ansamblu. Va multumim ca ne urmariti!

  • marius, joi, 19.02.2009 15:33
    test Insignia

    La capitolul "Tinuta de drum" s`a vorbit numai de bine despre Insignia...si totusi a primit 8/10...:|

  • paul, joi, 19.02.2009 15:52

    vizibilitate 8/10 Mi se pare prea mult, avand in vedere ca vizibilitatea in spate este cel putin nefericita din cauza montantilor foarte grosi si a lunetei mici si inguste. Parerea mea: un 6/10 cel mult. La fel si la calitate si interior, prima impresie a fost ca e mai slaba calitativ si decat Astra, cel putin la plasticele folosite. Daca tot ati comparat-o cu Accord, ultimul e net superior la calitate si finisari.

  • bogdanm, joi, 19.02.2009 16:04
    lamuriri

    @ paul Nota mare de la interior se reflecta si in spatiul oferit: vorbim de un portbagaj mai mare decat al Accord-ului si un spatiu suficient pentru picioare. Aici Insignia a punctat mai bine, desi calitatea plasticului este asa cum spui si tu destul de slaba: "plasticul folosit la interior nu este de o calitate superioara". Pe de alta parte, vizibilitatea este un alt aspect la care Insignia a primit bile negre. Ceea ce a dus la nota 8 a fost insa pachetul de lumini AFL, care imbunatateste substantial vizibilitatea pe timp de noapte. @ marius Nota 8/10 este una destul de mare. Nu vorbim de suspensii pneumatice si nici de tractiune integrala inteligenta. Daca Insignia ar primi 9 sau 10 atunci Mitsubishi Lancer Evo X sau Subaru Impreza WRX STI cat ar trebui sa primeasca?

  • cozappz, joi, 19.02.2009 17:35
    fiabilitate

    Fiabilitatea este ceea ce conteaza in momentele de criza (Adica ceea ce vedem si auzim in jur, cu toate ca sunt nesimtit si nu o prea simt). Din pacate un drive test nu-ti poate spune nimic despre asta, iar lipsa ei costa mult mai mult decat un Eye sau orice altceva.

  • paul, vineri, 20.02.2009 08:51

    Multumesc Bogdan pt lamuriri. Totusi, la cat de trist se prezinta calitatea interiorului, nu cred ca un portbagaj mare poate inclina balanta atat de mult. Aici vorbim si de raportul portbagaj-habitaclu: daca in fata se sta destul de ok, chiar lejer, in spate e inghesuiala mare. Prin urmare, sa zicem ca iei inca 3 persoane in calatorie, portbagajele vor sta mai lejer decat oamenii? Hmm, asta nu prea mi se pare o buna habitabilitate. Trebuie sa fie un echilibru, mai tai putin din portbagaj dar au loc oamenii, care-s mai importanti, zic eu.

  • paul, vineri, 20.02.2009 08:52

    Imi cer scuze, bagajele vor sta mai lejer, nu portbagajele... Cat despre fiabilitate, suntem cred cu totii de acord ca japonezii au un avans considerabil din punctul asta de vedere, nu?

  • Vasile, vineri, 20.02.2009 12:10
    Multumesc Bogdan

    Da. Am priceput ca nota acordata se refera doar la modelul testat, si desi stiu asta, de fiecare data cand deschid articolul si vad nota aceea scrisa mare, ma duce cu gandul la toata gama insignia si nu la un model anume. Ati inceput cu metamorfoza lui vectra si ati continuat cu 'Noul Opel Insignia.....". Referirea la motorizare o faceti doar mai incolo si nu specificati modelul de echipare. Nu contest notele pe care le-ati acordat, ci doar ca la o privire mai superficiala a paginii iti face o parere oarecum eronata. Sunt de acord ca motorul de 2.0 turbo pe benzima e mult mai reusit, si cu acel motor ar fi punctat mai bine si la tinuta de drum (doar vine la pachet cu tractiunea integrala), sau cel de 2.0 biturbo diesel pe care illanseaza acuma la geneva cu 190 cp e si el mai reusit. Dar in schimb motoarele de putere mai mica nu ar fi punctat asa de bine la capitolul motor. Asta e numai un exemplu de perceptie gresita care se poate forma . In aschimb articolul e scris ok, la obiect si notele mi se par corecte. E doar masina anuluil 2009 si nu masina cea mai buna de pe piata ;)

  • bogdanm, vineri, 20.02.2009 12:22
    lamuriri

    @paul Pentru ca nu avem categoria spatiu separat, incercam sa punctam 50/50 la capitolul interior. De aceea a primat atat de mult capacitatea portbagajului aici. Intr-adevar este nevoie de o mai buna compartimentare a habitaclului pentru a oferi spatiu interior suficient si pentru pasagerii din spate. Despre fiabilitate nu as vrea sa spun decat ca la 15.000 de kilometri motorul avea un zgomot ciudat iar usa portbagajului scartaia. Multumesc pentru opiniile pertinente. @vasile Incercam sa informam oamenii si nu sa-i derutam. Nu putem da o nota la general Insigniei pentru ca ar insemna sa testam toate versiunile. Incercam sa inducem o opinie pertinenta asupra unei singure motorizari. Asa cum ai spus si tu motorul pe benzina ar fi punctat mai bine dar din pacate doar motorizarea diesel ne-a fost oferita. Multumesc si eu pentru comentariile pertinente.

  • paul, vineri, 20.02.2009 12:31

    Dupa cum ziceam, de fiabilitate nici nu mai are rost sa mai amintim. De altfel, am un bun prieten de familie care lucreaza la service la Erebus...nu l-am auzit vreodata sa aiba o parere buna de vreun model Opel. Am inteles chiar ca unele din primele modele de Insignia au probleme din primii km.

  • Alexandru, sâmbătă, 21.02.2009 00:21
    consum

    In articol ziceti "Motorul diesel Ecotec este exact ceea ce ii trebuie unui sofer obsedat de valorile consumului" si "La drum intins insa, diesel-ul ofera un consum de 6.5-7 litri la 100 de km,". Atunci eu care scot un consum de 6 litri la 100 de km in oras si 4,4~4,5 la drum intins cu un logan diesel 1.5 dci 65 cp cat de impresionat ar trebui sa fiu? Daca pe voi va impresioneaza consumul foarte bine, dar cred ca ati exagerat cu "sofer obsedat de valorile consumului".

  • Decimus4u, luni, 23.02.2009 14:00
    ASA ESTE

    Asa este domnul Alexandru dar sa stii de la noi ca Loganul nu intra in capitolul masini. Cand o sa vezi un articol despre carute, tigai si conserve sa te bagi in seama ca acolo te incadrezi cu Logan 15 DCI 70 CP..... A fost o gluma dar poti sa o iei in serios daca vrei!!!! :: :::::

  • Esan, vineri, 27.02.2009 02:18
    ce spui acolo, offf

    @Alexandru Nu stiu de ce ai simtit tu sa contribui aici aducand in discutie un jeg de Logan, nu inteleg, ai consum de 6 litri/100- suntem toti mandrii de tine, dar tot tu mentionezi de 1.5 DCi, porcarie de Renault! Pe cand consumul acela de 6.5-7 litrii/100km este pe un motor de 2.0 ceva ce nu exista pentru Renault/Dacia! Tot tu adaugi amuzant ca ai 65 cp pe porcaria aia cu 500 l cilindree mai mic pe cand Opel la 2.0 are 160 cp, echivalentul unui BMW 320d, cuplu motor de 330 Nm, echivalentul unui BMW 320 d, primesti performantele unui BMW la un pret mic comparativ cu ce "oferte" au ei ! ; ) Te luam mai in serios daca spuneai ca iei 5 l cu un Daewoo Tico/Matiz pe GPL!

  • robert, joi, 05.03.2009 20:10
    nota 10

    un test foarte bun , avand in vedere ca opel insignia este masina anului nu as fi crezut ca ati fi avut curajul sa il criticati la aspectele negative pe care le are ,ca multi ar fi sarit sa spuna ca nu sunteti buni ziaristi. Ba dinpotriva ,ati punctat fb. intradevar compartimentul motor nu este bine izolat ,plasticul calitativ este sub media clasei ,inspate nu este loc la cap ,trenul de rurale este zgotos la fel ca motorul iar portbagajul desi este foarte mare gura de acces este prea strambta plus designul farurilor spate care micsoreaza si acestea gura de incarcare ,oglinzile sunt 100% design ,0% vizibilitate/functionalitate , vizibilitatea nu o stiu dar nici acolo nu sta bine.Felicitari ptr un test atat de bun si nu vati lasat dusi de faptul ca este masina anului ,binenteles ca puncteaza foarte bine la technologie,design absolut impunator.Nota 10 din partea mea.