Interior
Dacă este ceva ce putem să asociem cu Mercedes-Benz, acel lucru este un interior cu design elegant şi cu finisaje de calitate. Facelift-ul lui E-Klasse Coupe nu face excepţie de această regulă, prezentând un nivel calitativ ridicat al finisajelor şi al materialelor de la bord. În comparaţie cu versiunea ante-facelift, remarcăm două schimbări majore: un design mai "tânăr" al interiorului şi eliminarea manetei schimbătorului de viteze în favoarea unui comutator montat pe coloana de direcţie.
Schimbarea este inspirată din layout-ul adoptat încă de la generaţia precedentă a lui S-Klasse şi aduce o consolă centrală mai curată şi mai uşor de accesat. Pentru schimbarea treptelor, şoferul are la îndemână padelele de pe volan. Nivelul general de confort de la bord creşte prin spaţiul suplimentar descoperit prin eliminarea respectivei manete. În mod paradoxal, zona din jurul volanului nu se simte mai aglomerată în urma montării noului comutator, deoarece ştergătoarele erau deja comandate de aceeaşi manetă folosită şi pentru semnalizare, după cum dictează tradiţia Mercedes-Benz.
Avem, deci, mai mult spaţiu în faţă fără nicio pierdere pe partea de ergonomie. Atenţie, această modificare nu se regăseşte şi pe versiunile entry-level în gamă, deoarece vin echipate cu transmisii manuale.
Poziţia la volan este potrivită, iar scaunele faţă Multicontour din pachetul AMG oferă un nivel ridicat de confort. Spaţiul pentru pasagerii din faţă este adecvat cât timp nu vorbim despre persoane mai înalte de 1.85 metri. Nu putem să spunem acelaşi lucru şi despre locurile din spate, care oferă spaţiu suficient pentru umeri şi şolduri, dar sunt deficitare la capitolul spaţiu pentru cap în cazul pasagerilor mai înalţi de 1.80 metri. Portbagajul oferă 450 de litri, mai puţin decât A5 Coupe sau Seria 6 Coupe, iar spaţiul de încărcare nu permite accesul obiectelor neobişnuit de voluminoase.
O masina interesanta, dar care nu mi-as cumpara-o. Ce rost are un E klasse coupe? E klasse e o masina din clasa mare, creata special pentru comfortul pasagerilor, pentru manageri, pentru oameni cu statut. Mie versiunea coupe nu-mi inspira nimic, nu-i nici cal nici magar. De obicei un coupe se asociaza cu o masina cu un caracter mai sportiv, dar masina asta nu prea are legatura cu acea zona a sportivelor. Dupa parerea mea, clasa C coupe era de ajuns.