Mercedes-Benz Clasa C

C200 2.0 184CP 4x4 Aut

Motor / Transmisie

4.0

Asemeni vinului învechit în butoaie de stejar, Mercedes C-Klasse a avut nevoie de mai multe generaţii pentru a putea ajunge la actualul nivel de rafinament. Şi când zic rafinament mă refer şi la ceea ce se ascunde sub capotă, acolo unde am degustat un motor pe benzină, de 2.0 litri şi 184 de cai putere.

Coincidenţă sau nu (în mod sigur nu), modelul din Stuttgart oferă aceeaşi putere ca rivalul său direct, BMW 320i. Sunt 184 de cai, oferiţi la 5500 de rotaţii, gata oricând să imprime un comportament dinamic sedanului premium. Ajută în acest sens şi cuplul motor de 300 de Nm, disponibil chiar de la 1200 de rotaţii. E ca un miros înţepător care te aduce în simţiri atunci când îl tragi cu putere pe nas.

Orice impuls al pedalei de acceleraţie este recepţionat bine, iar plaja de cuplu se pregăteşte să te îndestuleze. Senzaţia de cuplu se păstrează şi va genera un sentiment de resurse decente, mereu gata să sară în ajutor.

Deşi vorbim despre un potenţial pământean al unităţii pe benzină, ea nu pare să se ridice la generozitatea cu care îşi obişnuieşte un constructor german clienţii. De aceea, e de preferat ca decenţa să fie schimbată pe generozitatea unui motor mai mare.

Cuplul de 300 de Nm este gestionat cu ajutorul unei transmisii 7G-Tronic Plus, capabilă să înşire pe nesimţite cele şapte rapoarte. O liniaritate bună şi un răspuns decent în situaţii de urgenţă. E totuşi nevoie de ceva mai multă intuiţie. Ea poate veni în modul Sport, însă nici atunci relaţionarea om-maşină nu este tocmai perfectă.

La început vorbeam de rafinament, pentru că propulsorul de 2.0 litri este bine echilibrat, izolat fonic excepţional şi vindecat de vibraţii supărătoare. Nici măcar sistemul start-stop nu reuşeşte să creeze astfel de slăbiciuni. Cu toate acestea, sunetul său la turaţii înalte nu se apropie de accesele baritonale ale fraţilor mai potenţi.

  • sandu, miercuri, 16.04.2014 12:47

    o masina f frumoasa. dupa ce face 3 ani o iau din germania cu 15000euro si 150.000km. la banii astia de noua nu se merita.

  • Loleck, miercuri, 16.04.2014 12:56

    Consumul urban, oficial, este de 7.2 l/100km. Cam mare diferenta dintre declarat si real. Sunt fan Mercedes, dar pentru asta i-as da un vot negativ. Inteleg ca este vorba despre marketing, dar aici imi suna a pacaleala.

  • @Sandu, miercuri, 16.04.2014 13:48

    Da da daaa, Diesel, full extra fara piele, tipla din bara-n bara, condusa de o batranica pana la supermarket si inapoi :)))

  • Gigel, miercuri, 16.04.2014 15:04

    Un c180 diesel pe cand? Nu de alta, da imi vand foarte curand apartamentul bunicii decedate si vreau sa-mi iau un mercedes c180 diesel, mai chel decat un Logan. Va rog, daca puteti faceti un test la aceasta versiune v-as fi foarte recunoscator.

  • Radu, miercuri, 16.04.2014 15:12

    Sa nu se inteleaga ca compar Mercedes cu Skoda, dar fratilor, o Skoda Octavia RS cu motor de 2000 cm, 220 cp, bifand absolut toate dotarile posibile, ajungi la vreo 35-36.000 de euro (in functie de ce cutie alegi).Daca nu ma credeti, intrati pe configuratorul Skoda . O fi Mercedes premium si toate alea, dar aproape 60.000 de euro pe o masina din clasa medie... oricate dotari ai bifa sau oricat de bogat ai fi mi se pare exagerat. Nu detin Skoda, dar eu personal, as lua o Skoda Octavia RS fara sa clipesc peste Mercedesul asta. Dar na, poate sunt eu nebun...

  • Adrian, miercuri, 16.04.2014 15:58

    Suspensia rigidă ? Pai ce Mercedes mai e ala cu suspensie rigida ? Daca vreau rigid (adica sport), aleg un BMW seria 3. Nu ii vad rostul daca nu e confortabil....

  • un oarecare, miercuri, 16.04.2014 16:35

    @Radu ..genu asta de masini nu sunt dedicate oamenilor care ar lua skoda pentru ca este mai ieftin...e o masina premium facuta pentru oameni care apreciaza asa ceva!e greu de inteles daca nu ai avut niciodata...

  • unckle, miercuri, 16.04.2014 21:06

    @automarket - nivelul cititorilor/comentatorilor a cam sacazut ... asta facea parte din plan ? @sleahta de mai sus: asta se va vinde si fara aprecieri din partea unor parliti de pe un site auto din romania ....unde, in romania, mercedes este mai bine vanduta decat celelalte branduri premium. ... in aceiasi romanie unde mercedes vinde anul trecut 2000 de masini, comparativ cu cele 5000 ale skoda ... dintre care or fi fost doua-trei sute d'alea "fool-opșăns" despre care vorbeste ceva mai sus dl Radu

  • Lache, miercuri, 16.04.2014 22:01

    @unckle,am observant si eu treaba asta.Cu nivelul.Si multi au cam inceput sa dispara.Nu cred ca e [email protected] au facut o yreaba extraordinara.Cam esta este nivelul normal in Romania.In scadere. Despre masinile astea,cand ai bani gramada(nu din afaceri cumparate de la govern)facuti din munca cinstita in decurs de 2 sau 3 generatii,chiar ca nu poti sa-ti iei ce-ti doresti.Iar cine are asa ceva,nu=si da aere.

  • ioi, miercuri, 16.04.2014 22:34

    cum naiba pachetul amg sa strice masina? dimpotriva; mie doar cu pack amg imi place lol Automarket

  • sapphire, miercuri, 16.04.2014 22:49

    asa face politia ?! te opreste fiindca ai faruri bune :)))

  • Calingura, joi, 17.04.2014 08:26

    Nu prea imi place cum se vad stopurile din profil in rest este foarte frumoasa. Ieri ca un novice nepregatit chiar ma miram ce e ciudat la S-ul care trecuse pe langa mine. Din pacate uniformizarea in game la fiecare producator e si nu e ok. Eu astept si noul A4 pentru a putea trage o concluzie.

  • @Caligula, joi, 17.04.2014 11:08

    Nu tu ar trebuie sa fii suparat ca seamana cu S-ul, chiar ar trebui sa ai un moment de bucurie. Ar trebui cei care-si cumpara S sa fie suparati :) pe treba asta. Oricum nu prea cred ca sunt comentatori de genul asta aici pe forum.

  • Dinu, joi, 17.04.2014 13:12

    Noroc de @unckle si de @Lache ca sunt ei aici sa ridice nivelul cititorilor :)) .

  • zarnesteanu, joi, 17.04.2014 14:11

    M-a umflat rasul la faza cu luminile :) Asta mi-aduce aminte de politistii din 1990 cand te amendau daca aduceai o masina cu al treilea stop la frane. Dom'le, nu e regulamentar :):):) Cat despre faptul ca ne place sau nu, ca seamana cu S Class, ca e prea scumpa ... astea sunt parerile fiecaruia. Piata va decide pana la urma. Ca si cumparator de C Class nu ma deranjeaza ca seamana cu S-ul Ca si cumparator de S Class, C-ul e departe ca pret si pozitionare pentru a ma impiedica de aspecte de genul asta. Deci nu vad care e problema. Iar cine si-a permis pana acum un C Class nou, si-l va permite si de-acum incolo, fara sa ceara parerea lui X si Y daca e prea scumpa sau nu. Daca a ajuns in pozitia sa si-l cumpere sunt sigur ca e baiat suficient de destept sa-si dea seama daca merita sau nu banii. Ieri citeam un reportaj despre C250 diesel si taiota primus. La un traseu de 430 mile (~600km) Mercedes-ul a avut un consum mai mic decat termosul de la taiota. Stiu, e greu de digerat pentru unii fani dar asta e realitatea. In legatura cu consumul, in general, la un diesel daca mergi rezonabil, fara excese, poti scoate chiar mai bine decat cifrele oficiale. La hibridul taiota treaba e invers. Stiu, si asta e greu de digerat. Oricum, daca la generatia trecuta C Class era undeva prin plutonul fruntas, acum au trecut clar in fruntea clasamentului. Bineinteles, concurenta nu doarme iar modelele care vor veni de la BMW, Audi, Jaguar sau Cadillac desi vor avea viata grea, sunt sigur ca vor avea raspunsuri pe masura. Si asta face pana la urma deliciul lumii auto.

  • @zarnesteanu, joi, 17.04.2014 18:21

    Toyota nu este un competitor al lui Mercedes,activand pe segmente de piata diferite. Demostratiile tale (citite pe net) nu au nici o valoare intrinseca ci doar iti satisfac nevoia ta de a lovi pe cei din jur. Bucura-te de marca pe care o iubesti si incearca sa fii cu mai mult bun simt.

  • ShelbyV8, joi, 17.04.2014 20:27

    Am vazut si eu astazi noul C (masina de prezentare) si recunosc ca initial am crezut ca este un S (m-am uitat din spate). Aceasta confuzie nu este in niciun fel un lucru rau. Masina arata exceptional (despre putine modele am spus acest lucru). Parerea mea este ca niciun concurent direct nu se apropie de clasa C la capitolul interior. Singurul lucru mai dubios este ecranul de tip tableta, dar parca nici acesta nu arata la fel de rau ca in poze (sau poate m-a impresionat pe mine masina prea mult...). Nici pretul nu mi se pare exagerat. Este oarecum asemanator cu cel al rivalilor. In plus, cum ati scris si in articol, acest C are multe sisteme de pe clasa S, un lucru la care rivalii momentan doar viseaza. Am vazut ca unii au mentionat Octavia. E suficient sa te urici in Skoda, apoi imediat in Mercedes, si vezi de unde vine diferenta de pret.

  • Miky, marţi, 22.04.2014 20:52

    Pai ori este o tableta chinezeasca ieftina, ori ofera imagini de calitate si ii dam 5 stele. Ca nu mai inteleg

  • raz, duminică, 27.04.2014 23:06

    Portierele la interior nu stiti sa le folografiati?

  • @@zarnesteanu, sâmbătă, 10.05.2014 12:31

    cu ce sa-i loveasca Zarnesteanu pe cei din jur? cu prostia lui? asta ar trebui sa-l doara pe el, dar vad ca e rezistent si perseverent in prostia lui, cu comentarii de doi bani si culmea sunt unii care-l mai si aplauda ..CA SI POSESOR DE S??? asta n-are dupa ce bea apa si vorbeste de S Class? prost de Romania, tipic

  • adi, luni, 05.10.2015 09:51

    De ce nu insistati un pic cu consumul. Din pacate, la BMW si Mercedes diferenta dintre consumul declarat de ei si adevaratul consum este uriasa.De exemplu pentru SUV GL declara un consum de 6.3, iar in realitate el consuma 11-12, asta daca nu mergi sportiv. la un mers sportiv te duci la 13-14.