Renault Scenic

Motor / Transmisie

4.0
Motorul pe care Automarket l-a avut la dispozitie pentru testul de 3 ore la bordul lui Scenic este dieselul de 1.9 litri si 130 de cai putere care incheie lista de populsoare disponibile in acest moment in gama Megane pe piata din Romania. De altfel, Automarket v-a prezentat caracteristicile acestui propulsor in testele anterioare ale familiei compacte franceze, motorul de 130 de cai putere fiind testat de noi atat pe Megane hatchback, cat si pe versiunea Estate a modelului Renault. Vorbim de aceiasi 130 de cai putere la care se ajunge la 3750 rpm si de 300 Nm, cuplul maxim fiind atins la 1750 rpm. Din cauza masei totale a masinii si a caracteristicilor dinamice ale acesteia, care urmaresc satisfacerea nevoilor unei familii, motorul se simte si se comporta usor diferit fata de versiunile identice ale gamei Megane. Motorul de 1.9 litri mi s-a parut destinat lui Scenic, linearitatea de care da dovada pe hatch, coupe sau break - acolo unde am considerat ca acest lucru este un dezavantaj - transformandu-se aici intr-un punct pozitiv. Familia nu are nevoie de agresivitate, ci de senzatii cat mai linistite cu putinta. Si, din cand in cand, de un aport de cuplu care sa se simta si sa se faca util in caz de nevoie acuta. Este ca si cum inginerii Renault ar fi gandit in prima faza Scenic, si abia apoi restul gamei.
  • Un mare fan, luni, 29.06.2009 01:48

    Bine ca e scris "De Mircea Mester (Paris, Franta)" Dar Mircea Mester simplu ce avea? Te-ai mutat acolo? Sau trebuia subliniat ca ai fost plimbat pana acolo?

  • mircea, luni, 29.06.2009 01:57
    @Un mare fan

    Este un obicei vechi in presa. E normal sa scrii locul in care ai facut reportajul/test drive-ul, pentru a stabili in primul rand natura traseului (soselele lor nu se compara cu ale noastre, iar nota la tinuta de drum ar putea fi diferita aici). Apoi, exista intotdeauna voci care contesta fotografiile din test. Ei bine, pentru ca testul a fost facut la Paris, fotografiile sunt realizate de asemenea acolo. Se mai intampla, deseori, ca versiunea testata in afara sa nu fie disponibila la noi, astfel ca indicarea locului in care a avut loc testul nu e doar logica, ci absolut utila. N-ar fi rau sa te agiti mai putin data viitoare.

  • iuli, luni, 29.06.2009 07:53
    renault megane

    ...toate ca toate...dar evidentierea celor 2 prize de aer cu argintiu (sau gri?) mi se pare de mare prost gust...iar in ce te priveste d-le Mircea Mester cred ca tu te agiti prea mult cu o explicatie destul de slabuta...numai bine!

  • catalinux, luni, 29.06.2009 08:02
    Mircea

    Mircea, cred ca esti prea "cuminte" dând explicatii tuturos, in special celor care va fac reprosuri inutile si mai ales puerile. Testul il consider de data asta reusit, la obiect si cu accente puse pe ceea ce ai simtit tu, nu pe ce spune constructorul in brosura de prezentare. Daca ai putea retine reteta si sa o aplici si viitoarelor teste ar fi ideal. P.S.: Obiectiv vorbind (sau subiectiv?) nu sunt de acord cu punctajul de la design, unde cred ca un 7 ar fi fost mult mai corect. P.S.: Ar fi de preferat ca punctajul total sa fie mai bine evidentiat si sa aiba aceeasi notare ca si cea pe subgrupe, adica cifre de la 1 la 10. Succes!

  • fan fiat, luni, 29.06.2009 10:13

    CE masina naspa! seamana cu mitsubishi din spate u modelu colt. fratele meu are una dasta la serivcii, cica pica vopseaua de pe ea, cutia de viteze troncone, ce sa zic o caruta in toata regula!

  • Nic_Bv, luni, 29.06.2009 10:20

    Sunt un "consumator" al acestui segment. Scenic ramane creatorul clasei MPV, insa din punctul meu de vedere nu detine pozitia de leader. Prea multe modificari brutale de design, prea putine imbunatatiri in fiabilitatea masinii. Detin un Ford C-Max, dar am mers si cu Scenic un drum pana la Frankfurt si inapoi. Din punctul meu de vedere, C-Max e superior la toate capitolele: spatiu, tinuta de drum, confort.

  • lulu, luni, 29.06.2009 11:28
    ...carcotasilor !

    @iuli : prin ce a fost explicatia D-lui Mircea Mester slabuta? Si-a sustinut punctul de vedere cu niste argumente f. solide. @fan fiat : de ce e masina de fata atatt de naspa prietene ??? Hai fuguta inapoi in grajd ca mor caii de foame ! Incerrcati sa nu mai comentati aiurea si sa apreciati efortul autorilor acestor teste ! Una peste alta e un test reusit, continuati tot asa !

  • Semtex82, luni, 29.06.2009 13:29
    SCENIC este pentru familii active cu spirit de aventura

    Inainte de Scenic clasa monovolumelor compacte era practic inexistenta... Renault are un plus de experienta fata de concurenta pe segmentul asta si asta se vede... in primul rand Scenic s-a remarcat intotdeauna prin versatilitate, spatiu interior, rafinament si placerea de a conduce... Parerea mea e ca ar trebui sa fie prima optiune la achzitionarea unei masini din clasa asta.

  • DAC, luni, 29.06.2009 17:31
    reno

    MIRCEA- 10 la interior? Ce-ti mai place renault!

  • mircea, luni, 29.06.2009 17:35
    @DAC

    Notele sunt acordate raportand modelul la concurenta sa din acelasi segment. Nu e vorba de o competitie intre Scenic si S-Klasse, de exemplu. Comparam C-Max, Scenic, Zafira, C4 Picasso si toate celelalte monovolume compacte si clasamentul se face pe baza acestora. Numai bine.

  • silviu, luni, 29.06.2009 22:26

    testele sint realizate in romania/ pitesti - campulung......cand intalnesti 20 auto pe traseu mai bine i-ti iei concediu.....

  • CTA, miercuri, 12.08.2009 08:40
    comment

    Scenic-ul arata foarte bine pt. o masina de familie singura chestie care ma deranjeaza este ca bordul arata la fel ca la noul megane , laguna, oare or pune acelasi bord si pe symbol?