Motor / Transmisie
Motorul pe care Automarket l-a avut la dispozitie pentru testul de 3 ore la bordul lui Scenic este dieselul de 1.9 litri si 130 de cai putere care incheie lista de populsoare disponibile in acest moment in gama Megane pe piata din Romania. De altfel, Automarket v-a prezentat caracteristicile acestui propulsor in testele anterioare ale familiei compacte franceze, motorul de 130 de cai putere fiind testat de noi atat pe Megane hatchback, cat si pe versiunea Estate a modelului Renault. Vorbim de aceiasi 130 de cai putere la care se ajunge la 3750 rpm si de 300 Nm, cuplul maxim fiind atins la 1750 rpm. Din cauza masei totale a masinii si a caracteristicilor dinamice ale acesteia, care urmaresc satisfacerea nevoilor unei familii, motorul se simte si se comporta usor diferit fata de versiunile identice ale gamei Megane. Motorul de 1.9 litri mi s-a parut destinat lui Scenic, linearitatea de care da dovada pe hatch, coupe sau break - acolo unde am considerat ca acest lucru este un dezavantaj - transformandu-se aici intr-un punct pozitiv. Familia nu are nevoie de agresivitate, ci de senzatii cat mai linistite cu putinta. Si, din cand in cand, de un aport de cuplu care sa se simta si sa se faca util in caz de nevoie acuta. Este ca si cum inginerii Renault ar fi gandit in prima faza Scenic, si abia apoi restul gamei.
Bine ca e scris "De Mircea Mester (Paris, Franta)" Dar Mircea Mester simplu ce avea? Te-ai mutat acolo? Sau trebuia subliniat ca ai fost plimbat pana acolo?