Interior
Deşi am spus-o şi în cadrul testului internaţional, Mazda6 mizează pe un interior evolutiv şi nu revoluţionar, aşa cum se aştepta toată lumea. Pe cât de nebun şi sexy este designul exterior, pe atât de tern şi conservator este interiorul. Aş fi vrut ca designerii să verse o o pată de culoare, să strâmbe o linie, să rupă vârful unei creion pe schiţa finală. Am fi avut ceva mai multă emoţie.
Mazda6 compensează însă prin respect, imediat ce deschizi şi apoi închizi cu o naturaleţe incredibilă uşile. Materiale moi, corecte, plăcute la atingere şi finisaje de excepţie. Îţi dai seama de asta imediat ce te acomodezi cu volanul şi inserţia sa cromată. Inserţie care, la Insignia de exemplu, este departe de perfecţiune.
Ergonomia este bună, însă în cazul versiunilor mai bine echipate, ai nevoie de o hartă pentru a desluşi toate butoanele de pe volan. E ca atunci când îţi cumperi o nouă maşină de spălat rufe şi ai nevoie de instrucţiuni pentru a nimeri programul cămăşilor.
Ecranul tactil, amplasat în planşa de bord, confirmă parcă intenţiile conservatoare ale constructorului. Nu impresionează atât de mult pe cât îşi doreşte să o facă maşina la exterior. Afişajul este tern însă odihnitor pe timp de noapte.
Nu în ultimul rând, o maşină de familie are nevoie de spaţii de depozitare. Spaţii de depozitare presărate cu cap la interior şi în portbagaj. Din păcate, spaţiile pentru sticle, aflate în buzunarele uşilor, sunt cam restrictive.
Fromoasa masina. Ca design e peste tot ceea ce exista in clasa medie la nivel de break-uri. Nu e o masina de mers numai sau preponderent prin oras cum fac majoritatea, e o masina de plecat in concedii cu familia. Se presupune ca familia respectiva mai are o masina sau doua de oras care consuma mai putin (de ce nu o Mazda 2 sau 3). Bordul e ok, mai putin elementele glossy care se vor zgaria repejor mai ales ca la noi in tara e mult praf. Portbagajul insa mi se pare cel mai mare minus...506l...hai sa fim seriosi, e la nivel de ce ofera altii la clasa mica sedan (Aveo) si probabil ca mult mai putin fata de ce vor oferi altii la break in clasa compacta (Octavia va avea sigur peste 600l). Sunt curios cum va arata si ce va oferi noul Accord la sfarsit de an/inceput de an viitor. Sunt sigur ca va fi din toate punctele de vedere o oferta mult mai buna.