Consum
Mi-a fost teamă să mă uit în fişa tehnică. Mi-a fost teamă să compar cifrele unui motor aspirat cu cele ale unui motor turbo de cilindree mică. Greşit. Mazda mi-a dovedit că pot exista minuni. Sau că ideea downsizing-ului este „apă de ploaie”. O gogoriţă pentru cei care vor să înghită tot ce li se serveşte în mapa de promovare.
Mazda a reuşit minuni cu noul motor şi cu noua cutie. Break-ul consumă 7.7 litri urban şi doar 5 în afara oraşului. Fantezist, dar nu departe cu mult de realitate. În mediul urban, noi am reuşit un consum de 10 litri/100 de kilometri. Ajutaţi mereu de sistemul Start-Stop.
Sistem care vine cu o particularitate: motorul se opreşte doar dacă apeşi ceva mai convingător pedala de frână. De multe ori e posibil să uiţi. Maşina reporneşte când ridici piciorul de pe pedala de frână. Pentru cei are iubesc statisticile, Mazda oferă şi un ceas care înregistrează timpul în care motorul a fost oprit. Timp adunat şi afişat la sfârşitul călătoriei.
Ne-am mulţumit apoi cu 900 de kilometri scurşi în mediul extraurban, la finalul cărora computerul de bord a indicat 6.3 litri/100 de kilometri. Foarte bine, având în vedere că o mare parte din drum s-a desfăşurat pe autostradă la o viteză de maxim 130 km/h.
Dacă ne raportăm la concurenţă, Mazda6 SW bate uşor consumul mediu al unor motorizări supuse downsizing-ului. Cu o medie de 6 litri/100 de km, japoneza depăşeşte fără drept de apel VW Passat Variant, Ford Mondeo Wagon, Peugeot 508 SW şi Toyota Avensis. Doar Opel Insignia Sports Tourer se laudă cu un 5.7 litri/100 de km, însă capacitatea motorului este de numai 1.4 litri şi 140 de cai.
Fromoasa masina. Ca design e peste tot ceea ce exista in clasa medie la nivel de break-uri. Nu e o masina de mers numai sau preponderent prin oras cum fac majoritatea, e o masina de plecat in concedii cu familia. Se presupune ca familia respectiva mai are o masina sau doua de oras care consuma mai putin (de ce nu o Mazda 2 sau 3). Bordul e ok, mai putin elementele glossy care se vor zgaria repejor mai ales ca la noi in tara e mult praf. Portbagajul insa mi se pare cel mai mare minus...506l...hai sa fim seriosi, e la nivel de ce ofera altii la clasa mica sedan (Aveo) si probabil ca mult mai putin fata de ce vor oferi altii la break in clasa compacta (Octavia va avea sigur peste 600l). Sunt curios cum va arata si ce va oferi noul Accord la sfarsit de an/inceput de an viitor. Sunt sigur ca va fi din toate punctele de vedere o oferta mult mai buna.