Motor / Transmisie
Sub capota exemplarului testat am întâlnit un motor diese, pe care inginerii Mazda s-au chinuit să îl reducă la tăcere în timp ce au stors toată puterea din el. Putem spune că au reuşit, unitatea fiind destul de silenţioasă şi la turaţii mai mari. Pe lângă silenţiozitate, avem cel mai mare cuplu motor din segment - 360 Nm, oferit la o turaţie mai mult decât rezonabilă - 1.800 rpm. Cutia de viteze este etajată excelent, iar timoneria este de excepţie. Aproape că te roagă să o conduci sportiv. Un singur dezavangtaj însă - cel puţin pe piaţa din România - cilindreea motorului este de 2.183 cmc, nu sub 2.000 cmc, cum este la rivali. Excepţie fac şi conaţionalii de la Toyota, cu motorul lor D-4D de 2.2 litri al lui Avensis. Aşadar, cuplul motor ceva mai ridicat (+10 Nm faţă de cel mai apropiat rival) al motorului MZR-CD 2.2 care echipează exemplarul testat este justificat de cilindreea mai mare, în timp ce puterea maximă nu depăşeşte oferta rivalilor. Deşi elasticitatea propulsorului este lăudabilă, unitatea nu se comportă în toate momentele ca un motor diesel de aproape 170 CP, ci mai degrabă ca o unitate de 140-150 CP. Propulsoarele TDI common-rail rămân în continuare campioanele segmentului la capitolele putere/cilindree şi cuplu motor/cilindree. De asemenea, TDI-urile care utilitează tehnologia common-rail reuşesc să ofere cuplul motor maxim încă de la 1.750 rpm. Chiar şi aşa, Mazda6 nu reprezintă o dezamăgire la acest capitol, ci unul dintre jucătorii din Top 3.
In momentul de fata cea mai buna oferta din clasa este Skoda Superb 2.0TDI 170cp Elegance - 26.679 Euro tva inclus. Bixenon AFS2 , toate airbagurile inclusiv laterale spate pe langa cortina si genunchi sofer , scaune reglabile electric , senzori parcare , incalzire in scaune , perdelute spate , jante 17 aliaj , volan multifunctional , tempomat , printre multe altele .