Mazda 6

2.2 CD175CP Revolution AT

Motor / Transmisie

4.5

Ne-am întâlnit cu modelul japonez, după multe ore de zbor către Vest, în subsolul aeroportului din Lisabona. Până să apucăm să facem cunoştinţă, ne bucuram deja de soarele coastei iberice alături de tehnologiile SkyActive. Treptat, ne-am împrietenit cu motorul diesel de 2.2 litri şi 175 de cai putere, cea mai puternică versiune pe motorină oferită de Mazda6.

Am fost puţini nedumeriţi la început. Era aşa linişte în interior, încât am crezut că băieţii de la Mazda ne-au dat cheile unei versiuni pe benzină. Câteva sensuri giratorii mai încolo, am aflat că sedanul este într-adevăr un diesel. Unul extrem de silenţios. Silenţios şi forţos pe deasupra. Resursele sunt generoase, iar cuplul motor, impresionant la cei 420 de Nm ai săi, poate fi livrat pe o plajă de turaţii nefiresc de mare. Cu alte cuvinte, şi peste 3000 de rotaţii ai vitalitate şi energie, senzaţia de sufocare lipsind complet.

Să nu mai vorbim despre răspunsul foarte bun al acceleraţiei, care tresare la orice apăsare a pedalei.

Pe autostrăzi suspendate am lăsat în urmă Lisabona şi ne-am bucurat de liniaritatea noii cutii automate cu 6 trepte SkyActive Drive, mult mai uşoară şi mai compactă decât predecesoarea. Este bine calibrată, dozează eficient puterea şi amplifică senzaţia de confort.

Răspunsul este decent în modul Automat şi foarte prompt atunci când folosiţi padelele din spatele volanului. Ele sunt însă din plastic şi dezamăgesc la capitolul calitate tactilă.

  • slVW_83, miercuri, 23.01.2013 20:41

    Un singur minus are masina asta si anume cilindreea cu 0,2 cmc mai mare decat ar fi necesar. Asta ustura la buzunar! In rest este cea mai buna oferta din clasa medie. De departe!

  • ionut, miercuri, 23.01.2013 20:41

    viitoarea mea masina.

  • luca30, miercuri, 23.01.2013 21:01

    @slVW_83 ai dreptate ...pare sa fie cea mai buna alegere din segment, pacat totusi de cilindreea mare ceea ce face ca impozitul, asigurarea si alte cheltuieli sa fie putin mai ridicate.Pacat as fi vrut un diesel de 2l cu cel putin 160 cp

  • andrei, miercuri, 23.01.2013 21:06

    "Am încercat să ne dăm seama de consumul sedanului mediu, utilizându-l aşa cum ar face-o orice european." Adică?

  • eee, miercuri, 23.01.2013 21:07

    as avea de punctat faptul ca mazda nu prea face reduceri. in momentul de fata un mondeo echipare business este 22 000, la oferta. si pana la 33 000 .... mai e de un logan si ceva ...

  • eee, miercuri, 23.01.2013 21:07

    completare: echipare business pe motorul de 2l tdci de 160cp

  • dany, miercuri, 23.01.2013 21:45

    asta e cea mai buna masina din clasa medie (poate doar ford mondeo se poate compara cu ea) daca excludem segmentul premium: bmw 3, mercedes c etc.

  • Nokian, miercuri, 23.01.2013 21:49

    O masina interesanta,frumoasa.Nu imi place interiorul,pare invechit si anost. Astept noul Mondeo,pare a fi mai echilibrat decat acest 6.

  • gtrazvan, miercuri, 23.01.2013 22:12

    Iar abereaza Automarket cu preturile. Mazda 6 full, 34k de euro cu TVA inclus. VW Passat - 42k de euro cu TVA inclus cu aceeasi echipare cu Mazda 6. Descarcati oferta Mazda 6 revolution si configurati Passatul in configuratorul de pe site-ul oficial si sa obtineti minim aceeasi diferenta. Obiectivi Automarket astia,

  • antonny, miercuri, 23.01.2013 22:32

    gata sa gasit minusul ....@slvw_83 si restul sunteti penibili ...... adica dai aproape 24000 euro dar nu aveti banii sa platiti in plus la cilindree 600 ron fata de 2000 cmc .....te rog @slvw_83 sa ne spui cat costa la vw passat revizile pe 5 ani......mazda le are afisate de cand cumperi masina sti cat te costa la 20000km ,la 40000km s.a.m.d

  • EfficientDynamics, miercuri, 23.01.2013 22:37

    Dezamagitor.. Exteriorul e foarte reusit,in rest Passatul ramane no1 in clasa asta din toate celalate puncte de vedere. Cum naiba cu atatea sisteme de recuperare a energiei(bla bla) sa ai consum extern de benzinara de 2000 cmc?? 8.5 litri/100 de km, în regim extraurban!!? -asta de la 4,5 pe hartie! Pai 8,5-9 consuma un passat de 170 cp cu dsg in Bucuresti! Sa nu mai zic de diselul de 184 cp de la Bmw.

  • Edi, miercuri, 23.01.2013 22:55

    Exterior de mașina americană,dar digerabil pentru un european. Interiorul, din păcate nu se ridica la nivelul exteriorului,zici ca e din anii '90. Bomba este insa partea tehnica, acolo unde Mazda excela, consumul înregistrat fiind clar mult prea mare. Mașina a ieșit din calculele mele, deși o așteptăm cu interes.

  • LUCCI, miercuri, 23.01.2013 23:09

    Bai voi sunteti beti? Cum dracu sa-i dai 5 stele la ,,consum,, cand ea de la 4,9 haleste in realitate 8,5.Si in exterior,culmea!

  • antonny, miercuri, 23.01.2013 23:12

    @EfficientDynamics........cum naiba neamtul declara passat de 170 cp cu dsg 6.3 %pe hatrie si tu spui ca consuma 9%????......passat are cuplu 380 nm iar mazda 420 nm ......passat 0-100 km 8.6 secunde ,mazda 0-100 8.4 secunde

  • danutz9393, miercuri, 23.01.2013 23:32

    Masina asta face inutila prezenta pe piata a cel putin jumatate din limuzinele germane! Pur si simplu la ce pret are si ceea ce ofera reprezinta o oferta completa! (configurati o limuzina germana de clasa medie cu aceleasi dotari ca cea din testul asta si veti vedea de ce spun asta) @EfficientDynamics Dupa cum a fost specificat si mai sus testul a fost realizat pe autostrazi si in mediul extraurban la viteze ridicate; ca sa nu mai spun de faptul ca masina a fost testata la limita (asadar motorul a fost fortat) nu s-a mers la plimbare cu masina. E normal un astfel de consum. Cand iesi in concediu cu ea situatia va sta cu totul altfel :) RESPECT MAZDA!

  • FlorinC, joi, 24.01.2013 08:12

    E normal sa consume daca mergi numai exterior pe autostrazi peste limita legala si tragi de masina fara sa te gandesti la consum, consumul din carte il poti scoate si pe extraurban dar nu pe autostrada :) dar sunt putini care cred ca pot merge cu o mazda la consum :).Eu sunt unul din ei :)

  • bubu, joi, 24.01.2013 08:35

    nu vedti ca majoritatea sunt faniiiiiiiiiii vag si "bnv" , nu vor intelege niciodata superioritatea japonezelor dati cu rosu

  • cenzurat0005, joi, 24.01.2013 09:09

    frumoasa masina isi merita locul, e mult peste avensis,insignia, passat ,mondeo

  • roger01, joi, 24.01.2013 09:24

    Adevarata masina nipona! E completa echiparea, are o motorizare buna cu mentiunea ca cilindreea e un pic cam mare pentru legislatia din majoritatea tarilor UE si un pret corect in raport cu ce ofera. Cred ca va convinge!

  • Calingura, joi, 24.01.2013 09:49

    Unde sunt Passat, Mondeo si altii la clasamentul din dreapta? Nu imi spuneti ca sunt in alta clasa. Nu stiu ce ar fi mai grav: sa fiti partinitori sau sa nu fiti atenti (asta ca sa folosesc un eufemism). In rest nu mai comentez la teste. Nu are rost.

  • dads, joi, 24.01.2013 10:13

    motorul de 2.2 diesel este euro 6, adica nu se plateste taxa...

  • Andy, joi, 24.01.2013 11:00

    Mondeo in Europa e la sfarsit de drum, ateptam urmatoarea generatie. Mi-e greu sa cred ca actuala generatie, aparuta acum ani buni e peste noua Mazda 6. Desing superb, italian as zice. Insa bordul nu-mi place...parca e copiat de la BMW (si Mercedes a copiat in trecut bordurile BMW) ceea ce mi se pare un punct in minus si ma duce cu gandul la vremurile cand japonezii copiau modele americane sau europene. Se intampla acum o jumatate de secol. Cred ca noul Mondeo si noua Accord care vor aparea la sfarsitul anului/inceputul anului viitor pe piata din Europa vor fi superioare tehnic si ca design interior.

  • pointless, joi, 24.01.2013 11:21

    Masina asta nu isi are rostul pe piata europeana decat asa .. sa mai vedem si altceva. La nivelul de 30-35 de mii se poate lua orice europeana automata in configuratie la fel de buna ca Mazda. Un Passat pe langa valoare de revanzare mai buna iti da si cutie DSG cu 8 trepte. Un Insignia iti da un motor biturbo de 200 cai. Un C5 iti da suspensie pneumatica si geamuri laminate dar si valoare de revanzare foarte mica. Un Mondeo iti da foarte multe optiuni la bani putini si o valoare de revanzare foarte buna. Un laguna iti da dotari foarte multe la preturi foarte mici insa pierde la valoarea de revanzare Sigur mai sunt si altele cu mai multe avantaje decat dezavantaje. In plus, un lucru foarte important, toate masinile de mai sus au motoare diesel sau benzina turbo de cilindree mica de genul 1.4 - 1.6 litri, cu resurse suficiente de putere. Ai de unde alege. La mazda nu ai motor mic daca vrei. Cel mult poti lua un 1.8 aspirat 120Cp un motor din cu totul alt secol. In concluzie Mazda 6 e o masina de pe alta lume . Nu e pentru "lumea Europa". In Europa se vand in majoritate masini pana in 1.6, cel mult 2.0 din cauza taxelor de cele mai multe ori ori stupide care tin cont de cilindree. Sa ne luam Mazda doar din frustrare sa nu ne luam Passat ca are si vecinul nu e un motiv care sta in picioare. Ne luam Passat ca au valoare de revanzare, sau Mondeo ca sunt avantajoase la optiuni, Sau superb ca-i spatioasa la bani ok. Dar mazda de ce sa ne luam? Ca arata agresiv si nu are nimeni din bloc? Neee

  • antonny, joi, 24.01.2013 12:10

    @pointless...Sa ne luam Mazda doar din frustrare sa nu ne luam Passat ca are si vecinul nu e un motiv care sta in picioare. DA .....sa rad de vecin-ul cum el se duce la service cu probleme ......apoi sa am o masina care sa il fac pe vecin la semafor cu tot cu cutia dsg performanta .......stiu cat ma costa o revizie la mazda din prima zi de cand am cumparat-o .....cuplu motor mai bun .....

  • TC 1900, joi, 24.01.2013 12:22

    4.87 metri ...hmm cam greu de parcat acest vapor in buc

  • bono, joi, 24.01.2013 12:29

    Noua Mazda6 e frumoasa si.....atat.Interiorul pare sub concurenta ca aspect,despre materialele folosite nu pot deocamdata sa comentez. Propulsoare cu cilindree cam mare.Nu cred ca o sa aiba vanzari mari acest model.

  • George, joi, 24.01.2013 13:16

    Nu am condus aceasta generatie de Mazda6, deci nu pot emite o parere cat de cat obiectiva (desi designul mie se pare original si echilibrat). Pana acum insa, din aceasta clasa eu prefer Peugeot 508 (pe care vad ca nimeni nu-l pomeneste aici) din mai multe motive: 1. Are un raport dotari-calitate-pret- performante foarte bun in opinia mea 2. Are motoare in trend cu epoca pe care o traim, respectiv un 1.6 turbo pe bezina de provenienta BMW foarte bun si un 2.0 HDI excelent (l-am condus de multe ori la drumuri lungi) 3. Nu ma intereseaza neaparat transmisia automata ca sa ma uit in curtea grupului VAG pt. DSG 4. Imi place designul (stiu, e o chestie subiectiva, dar trebuie sa o pomenesc) 5. Calitatea asamblarii mi se pare cel putin la acelasi nivel cu VW Passat sau Skoda Superb 6. Are servodirectie asistata hidraulic si nu electric, iar asta se simte

  • banal, joi, 24.01.2013 13:49

    cam banal designul sa nu mai spunem de cel int..

  • mntsn, joi, 24.01.2013 13:53

    Din comentariile combinate de mai sus ale lui @pointless, @TC 1900 si @bono ne dam seama pentru cine a fost de fapt conceputa aceasta frumoasa Mazda: pentru piata din SUA/Rusia, unde dimensiunile exterioare mari si cilindreea motoarelor pe benzina nu conteaza atat de mult ca in aglomeratele metrolope europene, unde si 5 cm in +/- la lungimea unei masini se simt pe sosea sau in parcari, iar +/-200cmc la motor se simt la buzunar.

  • andy.s, joi, 24.01.2013 15:30

    1.masina arata foarte frumos! :P 2.navigatie mica :( 3. autoservice nemultumit de reparati :) 4.o zi buna tuturor !

  • ccd, joi, 24.01.2013 17:19

    Chiar si japonezii au inceput sa puna bari de Logan la portbagaj ??

  • gogu, joi, 24.01.2013 18:16

    design exterior slabut. fata de volvo si spate de fluence...

  • vlad, joi, 24.01.2013 18:35

    Nu cred ca va excela la vanzari, cel putin in Romania. Chiar daca are un pret ceva mai bun decat referinta Passat, revizii mai ieftine, conteaza si valoarea de revanzare atunci cand cumperi o masina noua: iar Mazda nu impresioneaza la acest capitol! Cilindreea (+200 cmc) e un alt minus, poate mai mic, dar nu l putem trece cu vederea la asigurare, impozit, etc!

  • Liviu, joi, 24.01.2013 19:20

    Pacat de exterior... interiorul e de cacao... in sensul design-ului, nu al materialelor de interior care banuiesc ca-s ok... Trebuie recunoscut... ce-i al lor, e al lor... Nu cum fac altii cand se gandesc la design, dar spun ca interiorul unei masini de rahat, fara nicio alta explicatie... Asta e adevarata prostie!

  • Costy, joi, 24.01.2013 21:13

    o frumusete de masina cu dotari la nivelul blazonatelor germane si sigur fiabila tot asa daca nu chiar peste unele ...sigur motorul este mare pt taxe dar vad peste tot Mercedes de 2,2..si nimeni nu se plinge de impozit ....si nu vad de ce Mazda nu ar fi tot pe acolo la calitate si confort ... da.dar nu e nemteasca

  • nipo, joi, 24.01.2013 21:36

    Elegata si stilata.

  • ddd, sâmbătă, 26.01.2013 11:42

    e superba masina oricum ai lua-o...si exterioru si interiorul...de mult nu am mai vazut asa o masina frumoasa!

  • Bogdan, sâmbătă, 26.01.2013 17:29

    Pe aceasta pagina antonny e in extaz. Degeaba tot passatul,mondeo si insigna vor fi peste. Apar acum testele.

  • NOT, sâmbătă, 26.01.2013 17:43

    arata binisor , insa este mult mai frumos modelul actual atat exterior, cat mai ales la interior unde noul model da cu bata in balta rau de tot. se pare voi avea de ales tot dintre insignia , accord si mondeo singurele care conteaza din punctul meu de vedere.

  • Adrian, duminică, 27.01.2013 20:58

    @pointless- m-am plictisit de cate ori am auzit de cutia dsg cu 8 trepte. informati-va fratilor mai bine . dsg-ul de la vag are 6 sau 7 trepte. cutia automata cu 8 trepte nu e dsg si e produsa de zf.

  • krm, luni, 28.01.2013 22:38

    O masina f.frumoasa...la fel ca si modelul anterior...insa nu pot sa nu remarc bosajul aripilor fata...este de o hidosenie rara in cazul in care privesti masina din lateral usor spate...asta vazand masina in realitate cu jante de 17inch...sunt exagerateeee...pacat...masina este deosebita prin designul general

  • AuziHaiPa, miercuri, 30.01.2013 07:01

    Ma ce tot o tineti cu Mazda? e ok o masina frumoasa,dar nu e de Romania....intelegi odata ptr totdeauna....cand service-urile noastre ...vor stii japoneza si coreeana o sa mi iau japoneza pana atunci...ciuciu. Prefer ce face toata turma...... nemteasca.....totusi.......diferenta de la o masina japoneza,americana...e simtitor....ptr o piesa stau 1-2 saptamani ptr cea germana stau 1-2 zile..testat pe pielea mea ( si nu oriunde ci la reprezentantele auto.....de asta n-am sa aleg.....eu japoneza). Sa nu mai zic ca in afara de reprezentanta esti cam pa!

  • Tudor, vineri, 08.02.2013 08:00

    @AuziHaiPa: Tu esti idiot sau te prefaci? Ai ai auzit vreodata de Depozite de Piese (sau warehouse-uri)? Trebuie sa ai un IQ sub 70 sa iti inchipui ca fiecare piese este comandata separat asa incat manufacturierul sa cheltuie bani de transport cu fiecare in parte. In plus, mai toate marcile auto si nu numai au fabrici de productie in Europa (pentru a se evita taxele de import in Uniune) si deci, automat, vor avea si piese destule pentru inculti ca tine. Exista anumite modele care intr-adevar sint fabricate in afara Uniunii, insa crede-ma, organizarea din ziua de azi a acestor branduri depaseste limita ta de intelegere. Crede-ma ca lucrez pe un vapor iar cu piesele noastre de schimb putem construi un alt motor. Asa ca nu mai vorbi prostii de genul asta, caci argumentele tale nu stau in picioare.

  • Ovidiu, duminică, 17.03.2013 18:43

    Mazda 6 este minunata, este o masina de vis. Aceasta trebuie neaparat sa fie a mea! M-am programat la un drive-test si abia astept sa vad ce poate frumoasa. Nu mi-a placut niciodata Mazda, am preferat intotdeauna nemtoaicele dar ultima Mazda 6 (rosie) mi-a taiat respiratia si ... a fost dragoste la prima vedere.

  • Darius, miercuri, 05.06.2013 21:51

    Nu-i inteleg pe cei care se plang de cilindreea in plus(200) cm.Cine are bani sa cumpere o Mazda 6 are ceva maruntis pentru impozit si asigurare.Motorul de 2,2 de pe autoturisme este potrivit ca cilindree,mai rezistent si mai fiabil,puterea este naturala .Fata de gama VAG nu are filtre de particule etc.Un pic cam scumpa dar,este frumoasa si de calitate.

  • xedos6, vineri, 29.11.2013 21:43

    voi nu stiti, dar in fara Romaniei se calculeaza impozitul dua kw nu dupa cc ca la noi...numai in Romania e tampenia asta unde unul cu corsa opc de 1.6 si 192 cp plateste impozit si asigurare mai mici decat mine care am motor de 2.0 si 140 cp~!!!!! nu trebuie taxat centrimetul cub si kw!!! mazda e superba ! la audi ,passat,mercedes,bmw vi se pare extraordinar si modern interiorul iar la mazda 6 vi se pare invechit si urat?!!! ce difera?ca forma nu prea:) cand nu ajungem la struguri spunem ca sunt acri! oricum nu va cumpara multa lume frumusetea asta stabila si performanta pentru ca nu e la moda, la moda e passat,audi a4,skoda,ford...pentru ca vecinii de bloc ne spun ca au consum mic si piese ieftine!!! eu ma bucur ca mazda 6 o vezi mai rar decat vezi bentley:)