Mazda 6

2.0i 165CP Revolution MT

Motor / Transmisie

4.5

În cadrul testului nostru din România, am avut o întâlnire cu versiunea 2.0i de 165 CP a lui Mazda6, acompaniată de o transmisie manuală cu şase trepte. Unitatea este a doua cea mai puternică din gama constructorului nipon, vârful fiind un motor de 2.5 litri, care livrează 192 CP şi 256 Nm. Motorizarea testată furnizează 165 CP la 6.000 rpm şi 210 Nm la 4.000 rpm. Nivelul de putere este suficient pentru segmentul D, motorul şi transmisia asigurând o pereche reuşită, care mişcă fără probleme ansamblul de 1.310 kilograme numit Mazda6.

Încă de la prima pornire, remarcăm silenţiozitatea unităţii cu patru cilindri în linie. Odată ce se încălzeşte, aceasta va avea o turaţie de relanti care trece subtil de 500 rotaţii pe minut, remarcabil de scăzută, aceasta nefiind perturbată de sistemul de climatizare. Sistemul i-Stop opreşte şi porneşte motorul imperceptibil auditiv, fiind necesară urmărirea martorului dedicat pentru a observa funcţionarea acestui sistem.

Reprizele asigurate de unitatea de 2.0 litri, care merge împotriva curentului downsizing fără să se simtă în vreun fel învechită, sunt corecte pentru nivelul de putere furnizat. Nu am simţit că motorul este submotorizat în vreun fel, în ciuda faptului că nu se laudă cu un cuplu la fel de mare precum cel atins de rivali.

Timoneria şi etajarea cutiei de viteze intră la capitolul "exemplare", iar comfortul în conducere, în special în modul urban, a fost îmbunătăţit graţie unei pedale de ambreiaj mai moale la apăsare - o nemulţumire în viziunea unora la adresa generaţiei precedente a lui Mazda6.

  • Hulk, luni, 15.04.2013 12:54

    Singurul concurent serios, pentru Mazda 6 in acest segment,ar fi fost noul Mondeo.Din pacate Ford amana lansarea europeana a acestui model. Hai Ford,misca-te mai cu talent....

  • slVW_83, luni, 15.04.2013 16:11

    E cea mai frumoasa si sexoasa masina din segment! De departe! Nu cred ca are rivali decat pe Passat (pline strazile de el) si in mica masura Insignia. In acest segmant Laguna, C5, Accord (din pacate), Avensis NU EXISTA. Imi place si greutatea foarte mica a caroseriei insa cred ca un motor de cilindree mai mica+torbo ar fi fost benefic. In aceasta privinta Passat B7 are un mare avantaj.

  • gogu, luni, 15.04.2013 16:50

    sa ia cineva designu ext de la mazda, siguranta de la nemtesti, fiabilitatea si greutatea de la toyota...si sa faca nene o masina :)

  • gogo, luni, 15.04.2013 16:50

    uitai: si pretu de la logan :)

  • MarchenM, luni, 15.04.2013 16:54

    @slvW_83: Passat, chiar daca sta cel mai bine la vanzari, nu e un rival pentru Mazda 6, pentru ca publicul tinta e total diferit. Passat-ul e foarte echilibrat, insa nu iese in evidenta cu nimic, pe cand M6 te loveste in ochi la aspectul vizual. Mie mi se pare ca adevaratul rival e Accord aici. Poate si Mondeo putin. Pentru Passat exista Insignia sau Superb ca alternative. Mai sint si alte variante evident, insa pentru mine cel putin, astea sint mai bune.

  • yoyo@Mafia, luni, 15.04.2013 17:09

    Tu pricepi ce a scris omul ala? dc nu reciteste! "Banala" Octavia e 144K , aia cu motor de 1.8 si echipare de tot e 22k :|

  • yoyo, luni, 15.04.2013 17:10

    Nu cred ca are rost sa imi rectific greselile pt tine dar fie: 14K / echipare de top

  • Adm, luni, 15.04.2013 19:45

    f misto la exterior, bordul e cam de SUV, mergea mai bine.

  • antonny, luni, 15.04.2013 22:59

    Mazda6 la lupta cu KIA OPTIMA 2.0 170 CP

  • Roby, sâmbătă, 20.04.2013 18:38

    Mazda e Mazda... Stie cineva de aici cat investeste in cercetare? Ati uitat de motorul rotativ? Fiti atenti la raportul cal putere greutate si o sa vedeti ca este imbatabila... Masinile nemtesti?... cad and iti este lumea mai draga..si am avut o gramada...nu generalizez, dar ca fiabilitate cele asiatice sunt imbatabile si aici ma refer la un pret de mijloc in clasa medie, nu la preturi astronomice unde se plateste luxul.