Motor / Transmisie
Testul realizat pe şoselele patriei ne-a pus faţă în faţă cu versiunea pe benzina de 2.0 litri DISI, a modelului japonez, vândută relativ bine la noi în ţară. Unitatea cu patru cilindri, aspirată normal, promite o putere totală de 155 de cai şi un cuplu motor de 195 de Nm, resurse specifice unui benzinar care duce lipsa indicativului turbo. Cum probabil mulţi intuiesc, sedanul de 1350 de kilograme se dovedeşte a fi ceva mai puturos în plaja de turaţii inferioare, dar se trezeşte la viaţă surprinzător de plăcut odată ce acul turometrului urcă spre mijlocul ceasului din bord. Acolo, pe la 4500 de rotaţii, cuplul motor se simte la valoare maximă, maşina trage bine, iar evacuarea toarce frumos şi plăcut pentru urechile celor pasionaţi de asemenea simfonii. Caii putere încep să galopeze abia spre 6200 de rotaţii, unde vorbim deja de un comportament sportiv. Aşa cum ne-a obişnuit, Mazda a alăturat motorului pe benzină o cutie cu şase rapoarte, care stârneşte din nou aplauze la scenă deschisă pentru etajare, pentru timonerie şi pentru comportament. Practic e o plăcere să conduci o maşină de familie, care trădează trăsături sportive atunci când apeşi acceleraţia, schimbi rapoartele sau forţezi direcţia. Familia motor-cutie de viteze este una ideală pentru sedanul de clasă medie, care se simte foarte bine în această formulă. Este drept că pentru a exploata mai mult potenţialul creaţiei Mazda, laboratoarele de inginerie ar fi trebuit să facă rost de ceva mai mult cuplu motor, însă chiar şi aşa maşina se simte bine pe şosea dacă urci mai mult în turaţii.
o masina super sexy, pe care si stimabilul Hadouken ar vrea asa ceva!