Mazda 3 sedan

1.6 CD116 TX

Tehnologie

4.0

Cel mai popular model al constructorului nipon a primit o distincţie pentru tehnologie în 2011. Vorbim de sistemul RVM, care a fost premiat de EuroNCAP Advanced la Salonul Auto de la Frankfurt în acest an. Comportamentul respectivului sistem este foarte bun, iar acesta intră în funcţiune după ce trecem de 60 km/h. Indiferent de condiţiile meteo, acesta te avertizează dacă ai pe cineva în unghiul mort şi intenţionezi să schimbi banda. Atenţionarea apare în oglinda laterală de pe partea pe care se află vehiculul, iar intensitatea luminii este suficient de puternică încât poate fi observată din vehiculul aflat în unghiul mort.

În ceea ce priveşte echipamentele din dotarea modelului testat, vorbim de comenzi pe volan, tempomat, încălzire în scaune pe cinci niveluri, conexiune Bluetooth, climatizare cu reglare automată pe două zone, parbriz încălzit şi oglinzi electrice cu pliere electrică, pe lângă elementele obişnuite ale segmentului.

  • antonny, miercuri, 07.12.2011 22:08
    *****

    Zoom......Zoomm......

  • andrey11, miercuri, 07.12.2011 22:44
    Mazda

    Frumos test, ca si masina si pozele de altfel.

  • LauCalin, joi, 08.12.2011 03:15

    Sa inteleg ca unul din deliciile fostei generatii nu mai exista? Adica acel zgomot sportiv facut de toba de esapament, pentru ca tot spuneti ca izolarea fonica e foarte buna. Ma refer la benzinar. La diesel nu stiu daca s-a pastrat acelasi sound intentionat. :)

  • sandman, joi, 08.12.2011 09:20
    mazda

    f scumpa masina.

  • Sebastian Toma, joi, 08.12.2011 11:18
    @LauCalin

    "Benzinarul" de 1.6 litri se face auzit după 3.000 rpm, într-un mod plăcut şi nederanjant. Până acolo, e destul de silenţios.

  • daniel, joi, 08.12.2011 14:20
    despre mazda 3

    la viteza nu mai auzi de zgomotul vantului :P in oras e placere maxima dupa 3-4000 rmp. merita fiecare ban masina! e o bijuterie :)

  • octav71, joi, 08.12.2011 15:34

    Da, interesanta. Exista cateva "probleme": + arata foarte bine pe alb (Sebastian, am mers cu aceasta masina!); +cutia foarte precisa; - pretul exagerat - lipsa geamurilor cu "touch" pentru pasageri -

  • CRISTI LIVEZEANU, joi, 08.12.2011 18:49
    MAZDA 3

    MASINA E BETON SI NU E SCUMPA LA ECHIPARE FATA E ALTE MASINI DE ACEEASI CLASA. DUPA CE IESE DIN RODAJ E CU TOTUL ALTA MASINA. MERITA BANII. AM UN MAZDA 3 TX . ECHIPATA FUL. 1,6 BENZINA.

  • cosmin, joi, 08.12.2011 19:24
    MAZDA 3 SEDAN FACELIFT!

    FOARTE TARE MASINA!!!DAK ESTE CUMVA DOTATA SI CU NAV II CONTRAZIC PE CEI DE LA AUTOMARKET PT CA SUNT MASINI DE GABARITUL EI MAI SCUMPE DECAT EA SI NICI NU AU UN DESIGN ASA DE FRUMOS.KIAR MERITA FIECARE BANUT!ESTE EXACT CUM SPUN CEI DE LA MAZDA:ZOOM...ZOOM!!!MAI DEGRABA BUN...BUN!!!

  • cosmin, joi, 08.12.2011 19:28
    MAZDA 3 SEDAN FACELIFT!

    SI INCA CEVA:CEL MAI BUN CONSUM DIN CLASA(PAREREA MEA).FATA DE FOCUS CU SIDTEM START-STOP EA CONSUMA CU DOAR 0.1lLA100 MAI MULT DECAT EL FARA ACEST SISTEM.CUM SPUNEAM:BUN...BUN!!!BV MAZDA!!!

  • cosmin, joi, 08.12.2011 19:32
    MAZDA 3 SEDAN FACELIFT!

    APROPO:IMI SPUNE SI MIE CINEVA CE INSEAMNA RVM?MULTUMESC!

  • cosmin, joi, 08.12.2011 19:36
    MAZDA 3 SEDAN FACELIFT!

    numai trebuie sa-mi spuneti!am aflat!

  • slv83, joi, 08.12.2011 22:17
    3

    Foarte tare masina: usoara, agila si frumoasa! Motorul are un cuplu excelent pt. cilindrea sa! Ce mai......ideala pt. 2 tineri proaspat casatoriti si nu numai!

  • LauCalin, vineri, 09.12.2011 01:31

    Eu acum 4 ani am recomandat unui prieten Mazda 3. A ajuns deja pe la 100000 de km. Nici nu se gandeste sa scape prea curand de ea. :p

  • @cosmin, luni, 12.12.2011 13:46

    ReVolution Meter. Cred :))))

  • Sebastian Toma, luni, 12.12.2011 14:18
    @cosmin

    RVM= Rear View Monitor - monitorizează unghiul mort şi primeşti o avertizare dacă există un vehicul în unghiul mort şi tu semnalizezi ca să schimbi direcţia.

  • MSt, marţi, 20.12.2011 08:05
    Si asta nu e un motor foarte potent

    Exista si motoare mai potente la Mazda3. Sunt totusi curios de ce nu au pus motorul de pe varianta GTA si pe sedan. Ar fi fost hit la vanzari.Mazda este o masina mai deosebita si asta se vede si se simte. A crescut in dimensiuni fata de generatia precedenta, insa si-a pastrat farmecul. Iar de fiabilitate nu cred ca putem sa ne indoim. Fata de alte marci, si nu dau nume ca sar fanii Renault pe mine, Mazda ofera "altceva". Si nu vom putea compara curand Mazda cu Renault sau Ford. Desi au motoare asemanatoare, Mazda are un "ceva" al ei, doar pentru cunoscatori. Are dreptate LauCalin, generatia veche avea un anumit sunet sport al evacuarii care te facea sa mergi cu ea turata numai pentru a o auzi. O masina foarte reusita de altfel.

  • hulti, luni, 26.12.2011 19:43
    mazda3 1.6 cd tx

    Sunt proprietar de mazda 3 1.6 cd tx sedan de 2 luni ... pana acum ce am observat .. suspensia destul de rigida dar nu e suparatoare absoarbe bine denivelarile .. sta foarte bine pe viraje ... consumul dat de constructor nu are nici o legatura cu cel real ... bine in cazul meu am inteles ca consumul v-a scadea odata ce am trecut cam de 5 mii de km ... pana acum la drum lung cel mai putin 5.5 cel mai mult 6.1 dar tin sa mentionez ca nu am un stil de condus inclinat spre un consum mic .. pot sa spun ca am fost foarte multumit de consumul extraurban ... dar in oras lucrurile stau altfel acum ca a inceput sa fie ceva mai frig am consum 9- 9.6 cand am luato aveam cam 8-8.5 nu cred ca voi ajung vreodata la un consum de sub 6 % cum pretinde constructorul ... sistemul RVM este chiar foarte folositor avertizandu-ma de cateva ori .. sunt multumit de achizitie .. este o masina foarte frumoasa atrage multe priviri in trafic

  • lutzumadman, miercuri, 11.01.2012 22:17
    hai cu promovarea

    si totusi honda civic sedan e mai tare are plasticu mai de calitate ,putere mai mare si e mai spatioasa si e mai ieftina!si mai vedem

  • CRISTI L., sâmbătă, 14.01.2012 01:35
    MAZDA 3 SPORT

    La performantele masinii ajungi dupa ce iese din rodaj, adica dupa 20.000 km te poti bucura de un consum redus de benzina si putere mai mare si acceleratii din scurt . Am obtinut un consum mediu la suta de km de 4,5 litri benzina la 2.500 de turatii , dar poti scoate si un consum de 7. 8 litri /100 km. un consum mediu constant e de 7 litri/100 km, iarna , vara e de 6/ 100 km. si asta sa nu scazi turatiile motorului sub 2500 - 3000.