Tinuta de drum
Mazda3 se bucură de o ţinută de drum sportivă, element rar în cazul berlinelor de clasă compactă. Vorbim de un segment în care confortul devine principala preocupare a multor constructori, iar latura sportivă este lăsată fie în sarcina celei mai sportive versiuni, fie este uitată cu totul. Cei de la Mazda nu au uitat, totuşi, de confort, reducând din ridigitatea podelei pentru a reduce zgomotele la rulare şi vibraţiile pe suprafeţele neplăcute de drum.
Practic, modelul prezintă un nivel de ruliu redus pe viraje şi un comportament plăcut pe viraje, foarte aproape de neutru. În cazul direcţiei, se pare că japonezii au nimerit graniţa dintre confort şi precizie, aceasta fiind uşor de manevrat, dar care "comunică" cu tine. Simţi fiecare bucată de drum, fără să te trezeşti cu dureri de antebraţe de cât de tare ai muncit să roteşti volanul. Ne-a plăcut senzaţia oferită de pedala de frână la fiecare apăsare. Deşi nu vorbim de vreo versiune sportivă, simţi fiecare milimetru de apăsare a pedalei şi frânele se comportă foarte bine (cum a trebuit să aflăm de câteva ori din cauza unor şoferi imprudenţi pe DN1).
Cei de la Mazda spun că au operat o serie de modificări pentru creşterea nivelului de confort, printre care se numără o caroserie mai rigidă, amortizoare optimizate pentru a răspunde mai prompt la direcţie şi alte modificări la suspensie. Nivelul de confort este potrivit pentru o compactă, deşi familiştii trecuţi de prima tinereţe ar putea spune că vorbim de ceva prea sportiv pentru ei.
Zoom......Zoomm......