Interior
Interiorul lui Mazda3 a cunoscut o îmbunătăţire odată cu facelift-ul aplicat recent. Ceasurile de bord au acum o altă iluminare, mult mai confortabilă pentru ochi, iar consola centrală are ornamente negre în loc de gri, care îi conferă un aspect mai plăcut în raport cu versiunea precedentă. Ergonomia comenzilor este bună, iar calitatea unor materiale pare să fi crescut în raport cu faza unu a modelului.
Scaunele din faţă au un profil mai sportiv, cu un suport lateral potrivit, iar poziţia la volan îţi insuflă şi ea un sentiment de sportivitate. Suportul lombar ni s-a părut deranjant, fiind prea umflat în poziţia neutră. De asemenea, scaunul este ferm, ceea ce ar putea să fie atrăgător doar pentru clienţii care doresc o ţinută mai sportivă. Fanii confortului s-ar putea să nu fie atât de bucuroşi în privinţa acestui aspect, existând posibilitatea ca scaunele să fie obositoare la un traseu mai lung, de câteva ore.
Portbagajul are un volum de 430 de litri, mai puţin decât oferă Fluence, Jetta sau Octavia, dar mai mult decât Focus (cu 10 litri). Bancheta din spate găzduieşte fără probleme pasagerii cu o înălţime de 180 cm, dar nu este cu mult mai mare faţă de cel oferit de rivali. Am apreciat atenţia sporită acordată antifonării, vibraţiile şi sunetele neplăcute fiind reduse dramatic.
Zoom......Zoomm......