Mazda 2

Tinuta de drum

4.0
Aşa cum am mai spus, Mazda2 preia trăsăturile fraţilor săi mai mari. Când spunem trăsături ne referim la comportamentul aproape sportiv, încurajat de suspensiile mai ferme, care lipesc bine maşina de şosea. Caracteristica ar putea fi privită ca un dezavantaj de cei care se simt deranjaţi de gropi, mai ales că modelul va fi destinat cu precădere zonei urbane, unde infrastructura suferă. Suspensiile rigide nu filtrează pe cât ar trebui gropile şi denivelările, însă oferă o plăcere mai mare a condusului pe porţiunile virajate. Joaca ar fi complet lipsită de griji, dacă nu ar trebui să luam în seamă şi ruliul pe care maşina îl manifestă în curbele strânse. Mulţumită direcţiei precise, şoferul va putea să înscrie maşina mult mai uşor pe trasa ideală, ajutându-se şi de un feedback bun al volanului.
  • odo1946, joi, 28.04.2011 16:51
    mazda 2/test drive

    De ce sunt uitate,mereu,in comparatii,Honda Jazz si Subaru Trezia????Ele nu fac parte din aceeasi categorie???!!!

  • Praf in ochi, vineri, 29.04.2011 09:18
    Mazda

    Ori Fiat Punto ? Pomeniti de Corsa , dar ptr voi Punto nu exista ? Chit ca pe Corsa exista motorizari Fiat ? Coleg de-al meu a dus un Punto 2 pana la 190 000 km fara nici o problema majora....In plus , acel consum de diesel de 5,3 % nu este mare lucru daca se merge pe o sosea in palier cu viteze legale . Personal , in aceste conditii am scos un consum de 5,7 cu un Fiat Stilo 1,8 16V (130000 km la bord) . Ptr o masina din clasa mica , cel mai important cred ca este consumul urban , deoarece este mediul ptr care a fost conceputa a fi utilizata in mod curent . Am condus o mazda2 din 2009 si pot spune ca la viteze mari ( >130kmh ) masina nu prea are vlaga la depasiri , in plus stabilitatea este discutabila. Nu as recomanda-o decat ptr utilizari urbane .

  • m2, vineri, 29.04.2011 15:31
    pt praf in ochi

    Am o Mazda 2 din 2008, cu care am mers destul de mult in afara orasului (inclusiv 2 drumuri Bucuresti-Arad). Destul de comfortabila, si foarte placuta la drum lung. Dupa cum ai citit si in test, motorul incepe sa prinda viata dupa 3000 de ture, caracteristica a motoarelor aspirate. Am depasit fara probleme de fiecare data, motorul "trage" mai mult decat decent la turatii mari. Nu stiu de unde ai tras concluzia cu stabilitatea, nu are absolut nicio problema si nu am avut niciodata sentimentul de nesiguranta, nici macar la 170 km/h.

  • Praf in ochi, vineri, 29.04.2011 23:38
    Mazda

    @m2.....depinde cu ce o compari. Eu am mers doar ocazional si am comparat-o cu un Fiat GP/1,4 aspirat si cu un Polo 1,2 TSI (105CP) Am o anumita curba in afara orasului pe care "testez" orice masina imi pica in mana....äcea curba am atacat-o cu Polo 1,2 avand o viteza cu peste 20 kmh comparativ cu Mazda2 . Nu sta prea bine pe curbe la viteza . Trebuie sa reduci destul de mult viteza de intrare ! Pe linie dreapta si Olcitul avea stabilitate . De asemenea , ma refer la depasiri efectuate din scurt si in rampa , unde cuplu mic nu o prea ajuta nici daca sari de 5000 de rpm. Nu am vazut diagrama de cuplu si putere ale acestui motor , dar mai mult ca sigur ca acea putere de 86 CP atinsa undeva la capatul maxim de turatie ( si pe o plaja scurta) a fost realizata in detrimentul plajei de cuplu care astfel a fost scurtata . In plus , cutia a fost etajata scurt la primele trei trepte (logic , datorita clasei din care face parte ) , astfel ca a IV a si a V a au fost lungite prea mult . Ori , nu depasesti cu un astfel de motoras la peste 120 kmh in treapta a treia ! Raman la parerea mea ca acest model face toti banii , dar in regim urban. Oricum , s-o stapanesti sanatos fiind o masina buna si fiabila ! Cu respect ....

  • costel, marţi, 21.06.2016 23:57

    Eu caut (si nu gasesc) ceva care sa merite pretul de peste 13000 euro. Ma face sa cred ca Loganul e super, la banii pe care-i cere (sub 10000 euro). Pai, dai 13000 euro ca sa ce? Sa mergi in rucsacii astia pe care i-ati enumerat voi si in care incap niste pusti de 50 de kg per bucata? Care pusti nu-si iau cu ei decat ghiozdanele de la scoala (fara sandvisuri) si telefoanele mobile? Spatiu, nu. Pret, la mare nesimtire. Performanta, de Matiz. Siguranta, cam la noroc! Cineva tot spune, din cand in cand... i-ati, nene, o masina de 8000 euro SH de marca si mergi cu ea de te saturi. Probabil ca eu tot cautand masini care sa merite banii astia, tot o sa caut pana ne aduc ET niste carucioare zburatoare, la jumatate de pret fata de Mazda asta 2. Ca sa bagi atatia bani intr-o masina noua, cu tehnologie modesta, cu siguranta precara, fara confort la drum, trebuie sa fii nebun! Se stie ca orice tinichea isi pierde din pret in comparatie cu alt bun caruia-i creste valoare, precum vinului vechi. Ori, ai dat 13000 euro, la anul costa 11000, iar peste 5 ani o dai cu 4000, ca sa scapi de ea. Unde-i afacerea? "Chilipirul" asta l-ai face daca a-i inchiria-o atunci cand ai nevoie sa pleci in excursie. Presupunand ca nu-ti permiti sa "poluezi" cu 7 la suta in oras, deci sa dai la pompa cam 2800-3000 euro anual, mai bine mergi cu abonament pe toate liniile in oras plus metrou si te costa 320 euro anual. Ca sa iesi in tara inchiriezi o masina pentru o saptamana sau doua de 5 ori pe an si-ti faci treaba cu max 1500 euro in decurs de 35 zile, in total cat timp colinzi tara (am socotit de 5 ori cate o saptamana, cu benzina cu tot, dupa o medie de 10000 km anual, in afara orasului). In plus, nu mai ai grija ei deloc, nevand parcari, emotii ca ti-o sparge sau ca ti-o fura, accidente mai dese etc. Economic, la jumatate de pret! Inseamna ca se face profit de catre dealeri sau de catre firme, la greu. De ce? Doar ca sa zic ca am masina de fita? Ma', da' ne cam luati de prosti, nu?!