Mazda 2

Motor / Transmisie

4.0
Pe noi a încercat să ne convingă "un puşti" echipat cu motorul pe benzină de 1.3 litri, în versiunea sa cea mai puternică, cea de 84 cai putere. Unitatea pe benzină se încadrează perfect în cerinţele segmentului, oferind o cilindree mică, de 1349 cmc, un consum asemănător unui diesel şi un bagaj de putere decent, care se simte bine în oraş. Motoraşul japonezului oferă 84 de cai la 6000 de rotaţii şi un cuplu motor de 121 Nm la 3500 de rotaţii, trăsături specifice unei unităţi aspirate. Resursele sunt transmise punţii faţă şi garantează un caracter dinamic, cel puţin în oraş. Motorul se simte bine atunci când acul turometrului urcă peste 3000 de rotaţii, şi dă dovadă de vitalitate dincolo de această limită. Bagajul de putere ar putea părea însă inadecvat atunci când maşina este încărcată cu cinci pasageri şi un portbagaj plin, excursiile în afara localităţilor aducând o oarecare gâfâială a motorului. La viteze mari, impulsurile acceleraţiei ar putea fi lipsite de un răspuns evident. Unitatea pe benzină este asistată de o transmisie manuală cu cinci rapoarte, care preia trăsăturile generale ale celorlalţi fraţi mai mari. Ne referim aici la cursa scurtă a schimbătorului, comportamentul sportiv şi precizia cu care se pot schimba rapoartele. Fără îndoială, cutia de viteze este unul din cele mai importante plusuri ale ansamblului de propulsie. Succesiunea treptelor va fi o delectare pentru oricine, mâna fiind tentată să rămână lipită de schimbător.
  • odo1946, joi, 28.04.2011 16:51
    mazda 2/test drive

    De ce sunt uitate,mereu,in comparatii,Honda Jazz si Subaru Trezia????Ele nu fac parte din aceeasi categorie???!!!

  • Praf in ochi, vineri, 29.04.2011 09:18
    Mazda

    Ori Fiat Punto ? Pomeniti de Corsa , dar ptr voi Punto nu exista ? Chit ca pe Corsa exista motorizari Fiat ? Coleg de-al meu a dus un Punto 2 pana la 190 000 km fara nici o problema majora....In plus , acel consum de diesel de 5,3 % nu este mare lucru daca se merge pe o sosea in palier cu viteze legale . Personal , in aceste conditii am scos un consum de 5,7 cu un Fiat Stilo 1,8 16V (130000 km la bord) . Ptr o masina din clasa mica , cel mai important cred ca este consumul urban , deoarece este mediul ptr care a fost conceputa a fi utilizata in mod curent . Am condus o mazda2 din 2009 si pot spune ca la viteze mari ( >130kmh ) masina nu prea are vlaga la depasiri , in plus stabilitatea este discutabila. Nu as recomanda-o decat ptr utilizari urbane .

  • m2, vineri, 29.04.2011 15:31
    pt praf in ochi

    Am o Mazda 2 din 2008, cu care am mers destul de mult in afara orasului (inclusiv 2 drumuri Bucuresti-Arad). Destul de comfortabila, si foarte placuta la drum lung. Dupa cum ai citit si in test, motorul incepe sa prinda viata dupa 3000 de ture, caracteristica a motoarelor aspirate. Am depasit fara probleme de fiecare data, motorul "trage" mai mult decat decent la turatii mari. Nu stiu de unde ai tras concluzia cu stabilitatea, nu are absolut nicio problema si nu am avut niciodata sentimentul de nesiguranta, nici macar la 170 km/h.

  • Praf in ochi, vineri, 29.04.2011 23:38
    Mazda

    @m2.....depinde cu ce o compari. Eu am mers doar ocazional si am comparat-o cu un Fiat GP/1,4 aspirat si cu un Polo 1,2 TSI (105CP) Am o anumita curba in afara orasului pe care "testez" orice masina imi pica in mana....äcea curba am atacat-o cu Polo 1,2 avand o viteza cu peste 20 kmh comparativ cu Mazda2 . Nu sta prea bine pe curbe la viteza . Trebuie sa reduci destul de mult viteza de intrare ! Pe linie dreapta si Olcitul avea stabilitate . De asemenea , ma refer la depasiri efectuate din scurt si in rampa , unde cuplu mic nu o prea ajuta nici daca sari de 5000 de rpm. Nu am vazut diagrama de cuplu si putere ale acestui motor , dar mai mult ca sigur ca acea putere de 86 CP atinsa undeva la capatul maxim de turatie ( si pe o plaja scurta) a fost realizata in detrimentul plajei de cuplu care astfel a fost scurtata . In plus , cutia a fost etajata scurt la primele trei trepte (logic , datorita clasei din care face parte ) , astfel ca a IV a si a V a au fost lungite prea mult . Ori , nu depasesti cu un astfel de motoras la peste 120 kmh in treapta a treia ! Raman la parerea mea ca acest model face toti banii , dar in regim urban. Oricum , s-o stapanesti sanatos fiind o masina buna si fiabila ! Cu respect ....

  • costel, marţi, 21.06.2016 23:57

    Eu caut (si nu gasesc) ceva care sa merite pretul de peste 13000 euro. Ma face sa cred ca Loganul e super, la banii pe care-i cere (sub 10000 euro). Pai, dai 13000 euro ca sa ce? Sa mergi in rucsacii astia pe care i-ati enumerat voi si in care incap niste pusti de 50 de kg per bucata? Care pusti nu-si iau cu ei decat ghiozdanele de la scoala (fara sandvisuri) si telefoanele mobile? Spatiu, nu. Pret, la mare nesimtire. Performanta, de Matiz. Siguranta, cam la noroc! Cineva tot spune, din cand in cand... i-ati, nene, o masina de 8000 euro SH de marca si mergi cu ea de te saturi. Probabil ca eu tot cautand masini care sa merite banii astia, tot o sa caut pana ne aduc ET niste carucioare zburatoare, la jumatate de pret fata de Mazda asta 2. Ca sa bagi atatia bani intr-o masina noua, cu tehnologie modesta, cu siguranta precara, fara confort la drum, trebuie sa fii nebun! Se stie ca orice tinichea isi pierde din pret in comparatie cu alt bun caruia-i creste valoare, precum vinului vechi. Ori, ai dat 13000 euro, la anul costa 11000, iar peste 5 ani o dai cu 4000, ca sa scapi de ea. Unde-i afacerea? "Chilipirul" asta l-ai face daca a-i inchiria-o atunci cand ai nevoie sa pleci in excursie. Presupunand ca nu-ti permiti sa "poluezi" cu 7 la suta in oras, deci sa dai la pompa cam 2800-3000 euro anual, mai bine mergi cu abonament pe toate liniile in oras plus metrou si te costa 320 euro anual. Ca sa iesi in tara inchiriezi o masina pentru o saptamana sau doua de 5 ori pe an si-ti faci treaba cu max 1500 euro in decurs de 35 zile, in total cat timp colinzi tara (am socotit de 5 ori cate o saptamana, cu benzina cu tot, dupa o medie de 10000 km anual, in afara orasului). In plus, nu mai ai grija ei deloc, nevand parcari, emotii ca ti-o sparge sau ca ti-o fura, accidente mai dese etc. Economic, la jumatate de pret! Inseamna ca se face profit de catre dealeri sau de catre firme, la greu. De ce? Doar ca sa zic ca am masina de fita? Ma', da' ne cam luati de prosti, nu?!