Motor / Transmisie
Pe noi a încercat să ne convingă "un puşti" echipat cu motorul pe benzină de 1.3 litri, în versiunea sa cea mai puternică, cea de 84 cai putere. Unitatea pe benzină se încadrează perfect în cerinţele segmentului, oferind o cilindree mică, de 1349 cmc, un consum asemănător unui diesel şi un bagaj de putere decent, care se simte bine în oraş. Motoraşul japonezului oferă 84 de cai la 6000 de rotaţii şi un cuplu motor de 121 Nm la 3500 de rotaţii, trăsături specifice unei unităţi aspirate. Resursele sunt transmise punţii faţă şi garantează un caracter dinamic, cel puţin în oraş. Motorul se simte bine atunci când acul turometrului urcă peste 3000 de rotaţii, şi dă dovadă de vitalitate dincolo de această limită. Bagajul de putere ar putea părea însă inadecvat atunci când maşina este încărcată cu cinci pasageri şi un portbagaj plin, excursiile în afara localităţilor aducând o oarecare gâfâială a motorului. La viteze mari, impulsurile acceleraţiei ar putea fi lipsite de un răspuns evident. Unitatea pe benzină este asistată de o transmisie manuală cu cinci rapoarte, care preia trăsăturile generale ale celorlalţi fraţi mai mari. Ne referim aici la cursa scurtă a schimbătorului, comportamentul sportiv şi precizia cu care se pot schimba rapoartele. Fără îndoială, cutia de viteze este unul din cele mai importante plusuri ale ansamblului de propulsie. Succesiunea treptelor va fi o delectare pentru oricine, mâna fiind tentată să rămână lipită de schimbător.
De ce sunt uitate,mereu,in comparatii,Honda Jazz si Subaru Trezia????Ele nu fac parte din aceeasi categorie???!!!