Motor / Transmisie
Deși am putut încerca toate cele trei motorizări disponibile pe Mazda CX-3 2018 (două unități pe benzină aspirate de 121 și 150 CP, plus noul diesel de 1.8 litri), vom povesti astăzi despre motorul diesel nou, urmând ca viitoarele teste interne să fie realizate cu versiunile pe benzină. Până acum, cei care își doreau o Mazda CX-3 cu motorizare diesel puteau alege unitatea 1.5 Skyactiv-D de 105 CP și 270 Nm.
Mazda a decis să îmbunătățească performanțele, iar noul propulsor diesel oferit pe CX-3 are acum 1.8 litri (1.759 cmc, mai precis) și oferă 115 cai putere la 4.000 rot/min și un cuplu maxim de 270 Nm disponibil între 1.600 și 2.500 rot/min. Noul motor satisface atât normele de poluare Euro 6d-TEMP.
Încă de la pornire, motorul se remarcă prin silențiozitate, iar acest lucru se datorează sistemului Natural Sound Smoother și Natural Sound Frequency Control, prin care Mazda reușește să controleze vibrațiile nedorite. Motorul are astfel o notă sonoră plăcută care se amplifică satisfăcător atunci când este urcat în ture.
Cuplat cu cutia de viteze manuală cu șase trepte, extrem de precisă, noul motor diesel este încă o alegere excelentă pentru CX-3. Cu o plajă de cuplu destul de largă, motorul se simte în largul său atât în oraș, cât și la drum întins. Va fi cel mai probabil preferat de cei ce vor folosi modelul CX-3 intensiv și vor face mulți kilometri la volanul acestui automobil.
Consum ridicat in comparatie cu concurentii directi nu reprezinta nimic intr-o lume in care fiecare minte cat poate la consum si emisii. Va fi relevanta o comparatie in standardul WLTP intre aceste modele.