Ford S-Max

2.0 TDCi 140CP Trend

Calitate / Pret

3.5
Şi pentru că ecuaţia nu putea fi perfectă la infinit ajungem la capitolul preţ, acolo unde S-Max îşi cere drepturile. Monovolumul pleacă de la 25.395 de euro, preţ valabil pentru versiunea pe benzină de 145 de cai putere şi 190 de Nm. Recomandarea noastră în materie de raport preţ/calitate rămâne însă versiunea testată de noi, dieselul de 140 de cai putere, care pleacă de la 27.974 de euro, cu TVA de 24% şi nivelul de echipare Trend. Din fericire, în această perioadă, la dealerii Ford există o promoţie care vizează tocmai modelul S-Max. În aceste condiţii, versiunea testată de noi poate fi achiziţionată doar cu 24.014 euro, cu TVA inclus. Românii au la dispoziţie şi o versiune Euro4 a motorului de 140 de cai putere, care este ceva mai ieftină, dar la care se adaugă taxa auto. Cea mai scumpă alternativă oferită de S-Max este însă versiunea 2.0 TDCi de 163 de cai putere, cu transmisie PowerShift şi nivel de echipare Titanium S, care poate ajunge şi până la 35.736 de euro cu TVA. Publicul orientat către acest segment poate alehge însă variante ceva mai ieftine decât S-Max. Prima ar fi Mitsubishi Grandis, care pleacă de la 21.072 de euro, în versiunea de 2.0 litri diesel, de 136 de cai putere, singura prezentă pe piaţa autohtonă. O alternativă oarecum apropiată ar putea fi reprezentată de Mazda5, chiar dacă japonezul este mai mic decât S-Max şi momentan aşteaptă noua generaţie. Actualul model pleacă de la 17.790 de euro, în varianta pe benzină, de 115 cai putere. Un diesel de 143 de cai putere vine însă cu o etichetă de 23.990 de euro. Dacă vrem să nu ne referim strict la segmentul pe care se poziţionează S-Max, am putea să ne uităm şi la monovolume ceva mai mici, cum sunt Volkswagen Touran sau Opel Zafira, care, deşi au o lungime cu aproximativ 20 de centimetri mai mică, vin cu un preţ relativ bun.
  • ................, marţi, 27.07.2010 19:55
    ................

    nu imi place marca ford deci nu imi place nici masina asta

  • ktm, marţi, 27.07.2010 23:50
    2.0 163CP

    interesant de testat era motorul de 2.0 tdci si 163 cai + cutia cu dublu ambreiaj Powershift

  • de la DNA, miercuri, 28.07.2010 00:21

    Nu m-ar deranja deloc unu ca asta!!

  • Rares, miercuri, 28.07.2010 08:37
    citroen

    grand picasso de la citroen nu e in aceasi clasa? ca nu am vazut referiri de comparatie cu el?

  • mircea, miercuri, 28.07.2010 10:02
    @rares

    Nu, Grand Picasso e monovolum compact, se bate cu Ford C-Max.

  • asd, miercuri, 28.07.2010 10:19
    hmmmm

    Vad ca sistemu audio e acelasi de pe focus si mondeo. Daca sistemul asta audio nu va place, atunci nush ce sistem audio stoc va place. Avand in vedere pretul sistemului audio. Aici ati spus un neadevar. Ford pune pe masini unele din cele mai bune siteme audio stoc, la pret mic. Nu vb de sitemele de pe alte masini: bose, HK, ....care is ridicol de scumpe. Recomand oricand sitemul audio de pe focus, mondeo, s-max. La ruliul caroseriei.....e destul de redus fata de concurenta. Sta cel mai bine pe drum. Mai uitati-va si la altii ce au testat. E aiurea sa spui ca ramane doar un monovolum. Ce ati vrea? sa se transforme in porsche cand vrei? Aiurea. Asa puteti pune - la toate monovolumele...ruliul nu ne-a placut. Asta nu e test, e o poveste...si una personala. Ademeniti si voi unu care sa cunoasca masinile si scopul lor si apoi faceti teste.

  • vn, joi, 29.07.2010 08:25

    28.000 EURO e cea mai ieftina versiune diesel???? e destul de scump pentru puterea si nivelul de dotari existent

  • alex, joi, 29.07.2010 09:44

    Mi se pare ca exagerati cu poezia si cu metaforele in drive teste. Puneti prea multe comparatii redundante, in speta spuneti un lucru in limbaj comun si dupa aia il repetati folosind cuvinte mai pretentioase si nu neaparat mai interesante. Mi-ar placea sa fie un pic mai oneste, deci implicit putin mai subiective analizele, pentru ca pana acum incep sa devina prea terne si ingineresti. Mi-ar placea sa va focusati pe experienta la volan, pe senzatiile pe care vi le produce masina si mai putin pe alte aspecte. Daca e sa judeci dupa comentarii sunteti intelectual mult peste publicul de soferi agresivi care va citeste dar la cum se manifesta nu cred ca au rabdare sa citeasca toata poliloghia din drive teste. Prea sunt ca referatele de la fucultate. Fotograful cel nou face arta or, desi sunt fotografii interesante, ar fi mai bine sa ne arate mai onest masinile nu sa le puna atata in avantaj de parca ar fi fotograf de casa pentru marcile analizate. Baza de date e cea mai buna pe care o stiu, peste ce au cei de la top gear romania. De ce nu mai faceti emisiunea la tv? Era destul de plicticoasa si succinta e drept dar tot era mai buna ca promotor.

  • unckle, joi, 29.07.2010 10:36

    Stai asa, ca nu am inteles exact problema .. deci masina avea sub 1000km ... si asta este motivul pentru care consuma 30-40%peste cartea tehnica ? sau motivul real este ca masina este ditamai vaporu', greu cat un [/insert large premium car] si clar submotorizat ( submotorizat pentru a face cinestie ce manevre mai indraznete la 120km/h evident, nu pt oras si rulare intr-a 2a . . . desi, la 1700kg cei 140 de cai nu or sa fie tocmai menajati ). Personal am indoieli asupra acelor 7.2 in oras ( poate cand motorul o sa aiba 20000km... ca sa se "rodeze" si sa scoata fum negru in spate... semn clar al distinctiei HDi ). Acei 7.2 sunt dati dupa ciclul standardizat de UE ... care nu are nici o legatura cu traficul dintr-un oras semiaglomerat ( nici nu are rost sa vorbim de o capitala care este ... ca la noi in bucuresti ). Avand in vedere ca masina are 300kg ( cel putin ) mai mult decat celelalte masini cu motorizare similara , masini care au consum "in carte" similar, sincer ma indoiesc de capacitatea masinii de a merge sub 8-9% in conditii normale de trafic Bucurestean , parerea mea ( parere pentru care , evident, or sa apara 10 insi dedesupt care or sa zica ca-s idiot ... dar m-am obisnuit cu asta .. ). Consumul in afara orasului pare rezonabil pentru dimensiunile si calitatile aerodinamice limitate ale masinii - o rulare la 120-130km/h si un consum de 6-7% sunt , tot parerea mea, rezonabile. Minunata carte si ai ei 4,9% sunt o poveste ireala care se poate intampla daca mergi la vale cu vantul in spate ... Apropo' de "familist" ... cred ca masina asta este un pic mai aproape de calitatile unei masini de familie decat o anume honda testata saptamanile trecute careia i-ati acordat acelasi atribut ( poate din motive diferite.. dar in mintea mea o masina de familie este o masina in care incape familia :P )

  • andrei, sâmbătă, 31.07.2010 12:24
    nelamurire

    Spuneti ca notele sunt data in functie de competitorii din acelasi segmente. Ceea ce e foarte ok. Dar atunci cum de, spre exemplu, la tinuta de drum masina nu ia maxim, cand spuneti ca e cea mai buna. Ma rog, observatia e valabila si pentru alte teste.

  • ironR, miercuri, 04.08.2010 11:26
    Un Max de 10 pt S-Max

    Dau 10 din 10 pt S-Max. Masina e ireprosabila din toate punctele de vedere pentru niste pretentii medii spre mari, totusi nu e clasa de lux. Are un design incisiv, bagaret, sportiv, iar cuplul este suficient sa atingi viteze mari in scurt timp, iar sistemul audio e foarte clar.

  • Ares, joi, 26.08.2010 16:01
    subiectivimul va caracterizeaza - BM

    dragi "testatori" de masini mai comentati ... 1."Calităţile motorului sunt evidenţiate însă de cuplul motor de 320 de Nm, care, deşi nu este extrem de generos, este foarte prompt şi se face simţit devreme, încă de la 1750 de rotaţii. Practic S-Max va oferi şoferului resurse de energie decente la pornirea de pe loc şi la un regim de turaţii scăzute." NU AM INTELES - E OK SAU NU? ARE CUPLU DAR NU E GENEROS, DAR DE FAPT ESTE PROMPT, SI NE OFERA RESURSE DE ENERGIE voi ati inteles ce ati scris? partea cu spatiile de depozitare este FOARTE OK. daca ai o masina de familie ai nevoie de multe spatii de familie. masina asta a fost comparata la Top Gear cu un mercedes b (daca nu ma insel) si cu opel zafira si baietii aia au zis ca este peste cele doua. asa ca parearea voastra despre masina asta este una subiectiva