Calitate / Pret
Şi pentru că ecuaţia nu putea fi perfectă la infinit ajungem la capitolul preţ, acolo unde S-Max îşi cere drepturile. Monovolumul pleacă de la 25.395 de euro, preţ valabil pentru versiunea pe benzină de 145 de cai putere şi 190 de Nm. Recomandarea noastră în materie de raport preţ/calitate rămâne însă versiunea testată de noi, dieselul de 140 de cai putere, care pleacă de la 27.974 de euro, cu TVA de 24% şi nivelul de echipare Trend. Din fericire, în această perioadă, la dealerii Ford există o promoţie care vizează tocmai modelul S-Max. În aceste condiţii, versiunea testată de noi poate fi achiziţionată doar cu 24.014 euro, cu TVA inclus. Românii au la dispoziţie şi o versiune Euro4 a motorului de 140 de cai putere, care este ceva mai ieftină, dar la care se adaugă taxa auto. Cea mai scumpă alternativă oferită de S-Max este însă versiunea 2.0 TDCi de 163 de cai putere, cu transmisie PowerShift şi nivel de echipare Titanium S, care poate ajunge şi până la 35.736 de euro cu TVA. Publicul orientat către acest segment poate alehge însă variante ceva mai ieftine decât S-Max. Prima ar fi Mitsubishi Grandis, care pleacă de la 21.072 de euro, în versiunea de 2.0 litri diesel, de 136 de cai putere, singura prezentă pe piaţa autohtonă. O alternativă oarecum apropiată ar putea fi reprezentată de Mazda5, chiar dacă japonezul este mai mic decât S-Max şi momentan aşteaptă noua generaţie. Actualul model pleacă de la 17.790 de euro, în varianta pe benzină, de 115 cai putere. Un diesel de 143 de cai putere vine însă cu o etichetă de 23.990 de euro. Dacă vrem să nu ne referim strict la segmentul pe care se poziţionează S-Max, am putea să ne uităm şi la monovolume ceva mai mici, cum sunt Volkswagen Touran sau Opel Zafira, care, deşi au o lungime cu aproximativ 20 de centimetri mai mică, vin cu un preţ relativ bun.
nu imi place marca ford deci nu imi place nici masina asta