Motor / Transmisie
Vreme de câteva zile ne-am rătăcit în interiorul unui Ford S-Max, pus în mişcare de un diesel de 2.0 litri, gata să se achite de îndatoririle unui familist convins, ce trebuie să îşi care cu stoicism toată familia, în orice colţ uitat de lume. Pentru a face casă bună cu S-Max ai nevoie de 140 de cai putere inimoşi, gata să galopeze la capacitate maximă atunci când acul turometrului atinge 4000 de rotaţii. Calităţile motorului sunt evidenţiate însă de cuplul motor de 320 de Nm, care, deşi nu este extrem de generos, este foarte prompt şi se face simţit devreme, încă de la 1750 de rotaţii. Practic S-Max va oferi şoferului resurse de energie decente la pornirea de pe loc şi la un regim de turaţii scăzute. Rezultatul? Un familist de 1690 de kilograme sprinten, care nu dă semne de oboseală nici atunci când habitaclul se umple. Dieselul cu patru cilindri este asistat de o transmisie manuală cu şase rapoarte, etajate bine, înşirate pe o cursă destul de lungă a schimbătorului, dar precisă. Primele rapoarte solicită intens motorul pentru a favoriza acceleraţia, o astfel de exploatare aducând însă cu sine şi un zgomot ceva mai mare, dieselul cerându-şi drepturile. Chiar şi aşa, Ford a antifonat mai bine decât rivalii habitaclul, protejând timpanele celor cinci pasageri.
nu imi place marca ford deci nu imi place nici masina asta