Motor / Transmisie
Aplicarea etichetei "verzi" aduce cu sine şi un motor nou, cu o cilindree mai mică, caracteristică ce atârnă greu atunci când vine vorba de plata taxelor. Sub diversele tipuri de caroserie ale noului Transit, Ford a introdus un propulsor diesel cu patru cilindri, de 2.2 litri, capabil să ofere 100 de cai putere.
Motorul a primit filtru de particule, un turbocompresor nou şi alte modificări menite să reducă consumul cu până la 15%. La testul nostru, Transit Van-ul oferit de organizatori s-a descurcat bine pe cei 150 de kilometri ai testului.
Versiunea de 100 de cai se simte destul de vioaie, cu un cuplul motor de 310 Nm, resimţit de la 1500 de rotaţii. Noi am avut de transportat o sarcină de 400 de kilograme, care nu a încordat însă la maxim muşchii utilitarei.
De-a lungul traseului am fost ajutaţi de o transmisie manuală cu şase trepte, destul de precisă, cu o cursă plăcută, etajată scurt în primele rapoarte pentru a favoriza acceleraţia.
Felicitari domnule Bogdan ca ati testat si o autoutilitara ....ar trebui mai des .....pe cand un test cu un man,scania ,volvo ???