Volkswagen Beetle

1.2 TSI 105CP Man Design

Tinuta de drum

4.0

Nu mi-am imaginat că te poţi distra atât de bine la volanul unui Beetle atât de contestat. Volkswagen a avut grijă să rigidizeze suspensia şi să îmbunătăţească răspunsul direcţiei pentru a atrage de partea sa şi fanii condusului sportiv. Totul a fost "îmbărbătat" pentru a ţine mai bine maşina pe viraje, pentru a păstra o aderenţă cât mai bună şi pentru a îndepărta senzaţia de ruliu.

Pe secţiunile de drum virajat Broasca s-a ţinut extrem de bine de trasa ideală, însă a mai pierdut din aderenţă în unele momente. A intervenit mereu prompt ESP-ul. Chiar dacă nu se apropie de Mini şi ţinuta de drum a unui cart de stradă, Beetle poate fi recomandat acum şi bărbaţilor.

  • sa fim realisti, vineri, 11.11.2011 14:33

    "Doar Citroen DS3 se apropie de german. Surprinzător pentru mulţi contestatari Volkswagen, Beetle pare o maşină mai accesibilă decât concurenţa. Un Mini One pleacă de la 18.042 de euro, un Audi A1 în versiunea 1.2 TFSI Ambition costă şi el 18.879 de euro" Ati uitat sa faceti o mentiune importanta. DS3, Mini si Audi A1 au statut clar de masini premium. Broscoul a plecat in schimb de la statutul de "masina poporului" si a ajuns la statutul de broscuta trendy putin mai dichisita, dar intrata clar intr-un con de umbra. Era culmea ca Vw sa ne taxeze pt notiunea de premium inexistenta la gandac.

  • scuze, vineri, 11.11.2011 14:35

    *broscoiul

  • unckle, vineri, 11.11.2011 14:40

    de ce nu spui ca i-ai dat pe serpentinele Predeal-Râşnov de parca ar fi fost furata :P ??

  • hmm, vineri, 11.11.2011 16:13

    Corect ! E aiurea comparatia la pret de achititie. Ce ar fi acum sa comparam Duster cu X3?! Nu ma intelegeti gresit, Duster e masina ok, dar totusi discutam de segmentul premium. Cam aceeasi treaba si cu Beetle. De aia e cam mult 4.5 stele la "pret de achizitie". E totusi o broscuta de 20.000 euro. Merita maxim 4 stele.

  • eu, vineri, 11.11.2011 16:16
    e hidoasa si prea scumpa pt ce ofera!

    daca era frantuzeasca sau italieneasca nu primea mai mult de 3 stele! Dar pt ca e din curtea astora de ii preaslvaeste romanu' e clar ca e super masina. MI-e sila deja de cata prostie poate inghiti omul de rand doar din marketing.. Vw inca traiesc pe reputatia unui golf 4 sau a passat-ului b5.5 Masinilor lor actuale, desi au motoare si transmisii moderne sunt insipide, inodore si foarte perisabile. Ma ingrozesc citind forumul VW cu "etalonul" Golf 6...

  • mda, vineri, 11.11.2011 16:17

    cat de tampit sa fii sa dai 20.000 de euroi pe o broscuta cu motor de 1.2 ?

  • @mda, vineri, 11.11.2011 18:53

    normal ! cu siguranta tu esti genul care rade de cei care isi cumpara masini noi! ce fraieri cand tu poti sa iti iei 3'ar cu 10 mii!

  • Mircea, vineri, 11.11.2011 19:08
    intr-adevar masina noua e masina noua

    Totusi nu trebuie sa fii adeptul masinilor sh ca sa-ti dai seama ca-i o prostie sa dai atata banet pe un volkswagen cu motor de 1.2 si plastice ieftine

  • @eu, vineri, 11.11.2011 19:25

    Alt spalat pe creier. Care sunt problemele modelului G6? Tocmai ca m-am uitat si pe formuri cand mi-am luat masina si problemele Golfului sunt muuuult mai putine si minore raportat la concurenta. Probabil ca nu va mai merg vanzarile si trebuie sa denigrati si voi, dar nu e frumos ce faceti.

  • Florin, vineri, 11.11.2011 19:35
    nota prea mare

    Bogdan Mirica te-ai entuziasmat putin cam mult cand ai acordat nota acestei masini. Imaginea de marca si marketingul volkswagen ar trebui sa aibe o pondere mai mica in acordarea notei. Putin mai mult realism pe viitor.

  • slv83, vineri, 11.11.2011 21:55
    no problem

    Imi place masina, mult! Are personalitate, originalitate si o istorie de zeci de ani ce a marcat lumea auto. E scumpa, nu multi si-o vor permite insa e ideala pt. o domnita cu ceva educatie, bani si personalitate. Nu e pentru TUTE, FUFE si INTRETINUTE, nici macar pt. fanii lui Gutza de mainutza sau Printzesa Ardealului! off-topic: Detin un Golf 6 Variant 4Motion din luna mai, anul curent si n-am nici cea mai mica problema, da' nici una!

  • offff, vineri, 11.11.2011 22:29
    @slv83

    Poti sa recunosti tu o masina cu personalitate?! Ai un Golf la naiba !! Probabil ce ai scris acum, reproduci de pe un pliant volkswagen

  • LauCalin, sâmbătă, 12.11.2011 02:49
    Iar?

    Iar va legati de tinuta de drum slaba a fostei generatii? Repet: inseamna ca nu ati condus unul. Tocmai tinuta de drum ferma, suspensia rigida si raspunsul prompt al directiei faceau din fostul Beetle un exemplu in clasa lui. Si asta datorita faptului ca sub caroserie Beetle era (si este) un Golf. Faptul ca este o masina de clasa mica construita pe platforma de clasa compacta, face diferenta fata de restul clasei mici. Evident si la pret. Conduc un Beetle de 2 ani si nici o masina de clasa mica pe care am condus-o nu se apropie de tinuta de drum si senzatia de siguranta pe care ti-o ofera buburuza asta. In opinia mea sunt cele mai mari avantaje ale acestei masini. reversul este consumul cam mare (eu am 1.4 benzina) si evident spatiul interior (zilele astea tre' sa ma mut si nici nu am curaj sa incerc sa car cu Beetle-ul - 2 genti mai serioase si am umplut portbagajul. dar il iert, ca nu pentru asta a fost construit. :) @mda, la fel de tampit cat sa dai 60000 de euro pe un Clasa S sau GLK in conditiile in care un Clasa C sau E ti-ar fi arhisuficiente. Sau la fel de tampit cat sa dai 50000 de euro pe un Porsche Boxter (unde e portbagajul?).

  • @LauCalin, sâmbătă, 12.11.2011 09:24

    La S Class platesti pt rafinament, clasa, statut premium (deci aspecte nepalpabile, abstracte) , la Porsche Boxter la fel, pentru statut premium la care se adauga sportivitatea. Comparatia cu Volkswagen Beetle e stupida din moment ce nu poate oferi nimic de genul asta. Cu Beetle esti doar un gay cu prea multi bani de aruncat.

  • Adevarat !, sâmbătă, 12.11.2011 09:46

    O MASINA FOARTE GAY

  • io, sâmbătă, 12.11.2011 11:01
    vw in anii 80 '90? pielea p';'/

    Cineva spunea "o imagine noua poate impune preturi mai ridicate". La Volkswagen a functionat. Slava domnului, prosti sunt destui. N-au ei prea multa imaginatie in crearea masinilor, dar au scos-o la capat. Ma refer in general, nu la beetle pentru asta ca nu se vinde.

  • LauCalin, sâmbătă, 12.11.2011 20:08

    Asta e parerea ta, daca tu crezi ca masina asta nu se diferentiaza cu nimic fata de un Polo de exemplu. Masina asta din start nu a existat pentru a fi practica sau incapatoare. S-a dorit o masina de clasa mica (facuta pe platforma de clasa compacta), un urmas cool, lifestyle al lui Kafer, adica al masinii care a facut din VW un constructor mare. Poate fi considerat si un omagiu adus lui Kafer. S-a dorit ceva diferit fata de ce vezi pe strada la clasa mica. De-asta mai exista Mito, Mini sau DS. Pus si simplu masinile astea nu se compara cu o Fabia sau Fiesta. Nu pentru ca astea doua ar fi masini slabe, ci pentru ca au fost concepute in scopui diferite. Pai daca e sa ne luam dupa cum zici tu ar insemna sa nu avem atat de multe case de masini, sa nu existe oferte atat de variate, sa nu existe motoare mari pentru ca ar fi inutile etc. Ca sa intelegi astfel de maini trebuie mai intai sa le conduci si sa le analizezi mai atent. :)

  • @LauCalin, duminică, 13.11.2011 11:14

    Caline, lasa-i in pace. Toti frustratii cu Logane, Renault-uri sau Opel-uri comenteaza de invidie pe site-ul asta. Realitatea se va vedea in Occident unde sunt convins ca vanzarile vor fi bune, mult superioare vanzarilor concurentei. Toti ruptii in cur, cu masini de duzina comenteaza pe aici.

  • am fost orb dar acum vad, luni, 14.11.2011 08:30

    Unii aleg sa se ascunda dupa deget, altii prefera realitatea incontestabila

  • unckle, luni, 14.11.2011 09:18

    Calin, daca ar fi dupa niste baieti care comenteaza pe aici singura masina din lumea asta ar fi Logan 1.4 (sau 1.2 mai nou) Ambiance. La ce-ti trebuie servodirectie, aer conditionat, motor mare, gadgeturi de tot felul, xenoane... un sasiu care sa nu se faca acordeon... Daca te apuci sa zici "da la ce-mi trebuie mie fitzele astea" ajungi, invariabil, la Loganul asta... pentru ca urmatoarea "taiere" de pe lista de fitze ar fi automobilul, ca-i mai ieftin si mai practic cu RATA .. nu te doare de schimb de ulei, de asigurari, de locuri de parcare .. poti sa te faci muci si apoi sa pleci linistit acasa .. etc.

  • mda, luni, 14.11.2011 09:36

    Am observat la VAGinisti si la altii ca de fiecare data cand le spune cineva adevarul, baga loganul la inaintare de parca ar fi mama tuturor relelor de pe lumea asta... ce inteleg ei oare? vor sa se simta mai bine? probabil... frustrarile rabufnesc inevitabil

  • LauCalin, luni, 14.11.2011 10:06
    @mda

    Ce adevar, prietene? Ca nu intelege toata lumea de ce exista astfel de masini pe piata? E simplu: nu toata lumea vrea o masina pe care o vezi la orice colt de strada, astfel de masini nu sunt pentru cei care isi calculeaza pana la ultimul leu cat sa dea pe masina si cum sa o configureze astfel incat sa-i satisfaca dorintele cat mai bine. Ca sa fac o paralela e ca si cum ti-ai cumpara un Iphone 4S cu vreo 2500 de lei cand acelasi lucru il poate face si un telefon de 1500 de lei. Dar cu toate astea iti doresti si iti iei Iphone. Asa e si cu masinile de genul asta. Asa e si cu masinile sport, supersport, cabrio etc. Ca tot s-a adus in discutie masinile frantuzesti, e ca si cum ai alege un Renault Wind sau un Peugeot RCZ cand un Megane de 150 sau un 308 ar fi mai practic, mai incapator, poate mai confortabil etc. dar cu toate astea masinile astea Wind si RCZ sunt pe piata. Te-ai intrebat vreodata de ce?

  • @LauCalin, luni, 14.11.2011 10:30

    Care lume? Cate beetle-uri ai vazut tu pe strada? Daca n-ai priceput, iti repet eu inca odata: e PROSTESC sa compari beetle cu o masina sau orice alt produs PREMIUM. Beetle nu e premium !! Pretul o fi 20.000 euro, dar interiorul este IEFTIN. Vw e cunoscut pentru masinile plictisitoare, iar cu o floare nu se face primavara! Vw Beetle e ca un zambet fals pe fata unui om sters. E o masina presupus "jucausa" ce nu reuseste sa pacaleasca decat foarte putin.

  • LauCalin, luni, 14.11.2011 13:37

    De acord cu tine, VW nu este o marca premium. Comparatia mea cu Mini nu se refera la calitate, ci la modul cum au fost gandite masinile astea. Adica niste masini altfel. Motiv pentru care nu se va vinde niciodata un Beetle ca un Polo, nu asta a fost intentia. De-asta nici nu sunt foarte multe pe strada. Astfel de masini sunt si un fel de cult daca vrei. Rar se intampla sa treaca doua Beetle-uri pe strada si proprietarii sa nu se salute. Sa faca asta toti posesorii de Polo... "Vw e cunoscut pentru masinile plictisitoare... " as adauga aici in privinta designului, iar asta nu se aplica tocmai la toate modelele (exceptii, cel putin in opinia mea, ar fi Passat CC, Eos sau, de ce nu, Beetle). Poate nu o mai fi Golf referinta clasei compacte, insa in privinta tinutei de drum e undeva sus. Si nu doar eu zic asta. Pai cate masini de clasa mica au tinuta de drum asemanatoare cu cea a uneia de clase compacte?! Foarte putine. Iar asta e una din caracteristicile lui beetle pe care le vezi dupa ce conduci unul. De-asta am zis ca astfel de masini le intelegi dupa o tura si o analiza mai atenta. Altfel ti se par o mizerie si ai fost prost ca nu ai ales Golf in loc de Beetle. :)

  • @LauCalin, luni, 14.11.2011 17:57

    On topic: Beetle nu se vrea un concurent pentru clasa premium, ci o masina "mai altfel" in clasa sa. Nu vedem multe pe strada pentru ca romanul stie doar sedan, cu portbagaj mare sa poata sa care porcul de la tara, dar in Vest masina s-a vandut bine pentru clasa sa. Sunt convins ca o sa aiba vanzari, pentru ca mentalitatile sunt altele acolo. Oricum piata romaneasca inseamna fix zero pentru producatorii seriosi.Off topic: Golf ramane in continuare referinta clasei compacte. Au incercat cei de la Opel ceva cu noua Astra sau Ford cu noul Focus dar nu le merge. Vanzarile spun totul in Europa: G6 se vinde in cantitati aproape duble fata de marcile astea. O spun si site-urile de specialitate, si revistele de profil: cu rare exceptii, G6 iese pe primul loc in comparative, chiar daca este o masina veche de 2 ani ca si conceptie. Si la anul vine G7 care o sa ridice stacheta si mai mult.

  • Alex, vineri, 05.10.2012 21:40

    As avea si eu nevoie de un sfat.. Merita 1.4 de 160 sau 1.2 de 105 trage ok? Ma intereseaza mai mult demarajul decat viteza maxima (in depasiri, etc)