Motor / Transmisie
Deşi poartă indicativul 450h, inima acestui SUV premium este un motor V6 pe benzină de 3.5 litri ce dezvoltă 250 CP. De aici, lucrurile se complică. Motorul termic este asistat de un motor electric de 165 CP, iar ambele trimit puterea către roţile punţii faţă. Pentru a face din RX un model 4x4, Lexus a apelat la un al doilea motor electric, de 65 CP, care învârte roţile punţii spate. Ambele motoare electrice sunt alimentate de un set de acumulatori. Puterea combinată a celor două sisteme este de 300 CP, spune Lexus. Nu este suficient să adunăm cele trei puteri, calcului este mai complicat de atât.
Ca orice automobil hibrid, RX450h foloseşte motorul electric pentru a se deplasa la viteze mici sau la manevre de parcare, iar motorul termic intervine atunci când este nevoie de viteze de croazieră. Tot motorul pe benzină este responsabil cu încărcarea bateriilor atunci când nivelul acestora scade. Datorită acestui sistem hibrid inteligent, noul Lexus RX450h se poate lăuda cu emisii de CO2 de doar 145 grame CO2/km.
Faţă de generaţia anterioară, sistemul hibrid folosit de modelul RX s-a rafinat. Motorul pe benzină este mai onctuos ca niciodată, şi intervine aproape insesizabil atunci când este nevoie de el. Puterea este transmisă către toate cele patru roţi prin intermediul unei cutii automate CVT.
Probleme există, însă: transmisia este eficientă la viteze urbane, dar atunci când este nevoie de ceva mai multă putere se comportă ciudat, anesteziind parcă puterea sistemului hibrid. Lexus şi Toyota mizează încă pe acest tip de cutie de viteze şi, deşi este eficient pentru modele ca Prius, pentru SUV-uri de dimensiunile lui RX pare rămas puţin în trecut.
Nu prea imi place nci RX dar macar este mai frumos ca X6. Si mai rar pe strazi si ceva mai rafinat. Problema e ca nu se ridica la nivelul lui X6 in ceea ce priveste partea tehnica/performante.