Lexus RX

3.5 450h President E-CVT

Motor / Transmisie

3.5

Deşi poartă indicativul 450h, inima acestui SUV premium este un motor V6 pe benzină de 3.5 litri ce dezvoltă 250 CP. De aici, lucrurile se complică. Motorul termic este asistat de un motor electric de 165 CP, iar ambele trimit puterea către roţile punţii faţă. Pentru a face din RX un model 4x4, Lexus a apelat la un al doilea motor electric, de 65 CP, care învârte roţile punţii spate. Ambele motoare electrice sunt alimentate de un set de acumulatori. Puterea combinată a celor două sisteme este de 300 CP, spune Lexus. Nu este suficient să adunăm cele trei puteri, calcului este mai complicat de atât.

Ca orice automobil hibrid, RX450h foloseşte motorul electric pentru a se deplasa la viteze mici sau la manevre de parcare, iar motorul termic intervine atunci când este nevoie de viteze de croazieră. Tot motorul pe benzină este responsabil cu încărcarea bateriilor atunci când nivelul acestora scade. Datorită acestui sistem hibrid inteligent, noul Lexus RX450h se poate lăuda cu emisii de CO2 de doar 145 grame CO2/km.

Faţă de generaţia anterioară, sistemul hibrid folosit de modelul RX s-a rafinat. Motorul pe benzină este mai onctuos ca niciodată, şi intervine aproape insesizabil atunci când este nevoie de el. Puterea este transmisă către toate cele patru roţi prin intermediul unei cutii automate CVT.

Probleme există, însă: transmisia este eficientă la viteze urbane, dar atunci când este nevoie de ceva mai multă putere se comportă ciudat, anesteziind parcă puterea sistemului hibrid. Lexus şi Toyota mizează încă pe acest tip de cutie de viteze şi, deşi este eficient pentru modele ca Prius, pentru SUV-uri de dimensiunile lui RX pare rămas puţin în trecut.

  • Adrian, vineri, 15.02.2013 13:48

    Nu prea imi place nci RX dar macar este mai frumos ca X6. Si mai rar pe strazi si ceva mai rafinat. Problema e ca nu se ridica la nivelul lui X6 in ceea ce priveste partea tehnica/performante.

  • slVW_83, vineri, 15.02.2013 15:50

    Iarasi VAN-uri putintel inaltate pe care habarnistii le considera "jipuri"! Boring, boring si iar BORING........

  • copac, vineri, 15.02.2013 21:06

    Un SUV cat se poate de luxos.Este un SUV foarte rafinat,este un SUV pt oameni rafinati care nu vor sa urce intr-o marca germana si sa spuna despre ei ca sunt la fel ca toti ceilalti.Asadar un Lexus spune despre tine ca esti ''smart'' dar si cu dare de mana. Si ca tot am ajuns aici,pot spune ca Lexus are niste preturi mult mai mici decat concurenta germana care nu ofera aceeias fiabilitate.

  • R3my, sâmbătă, 16.02.2013 10:41

    Ce va mai place la pod sa trageti pozele, tztztztz... Ura pt Basarab!!!!! Masina e jale la interior by the way/ Simtul estetic la asiatici in opozitie cu cel european clar.

  • Sharks, sâmbătă, 16.02.2013 16:18

    Interesant articol. Doar ca nota pare a fi mai mica decat (merita) alte productii... ceea ce denota o lipsa de obiectivitate, dar nici o surpriza la acest capitol, reporterii AM sunt renumiti pentru asta, PS: daca eram in locul celor de la Toyota Romania, nu va lasam mai mult de 3 ore sa va dati in RX!

  • ven, sâmbătă, 16.02.2013 16:37

    @Adrian:x6 nu e mai frumos ci mult mai frumos decat acest Lexus insipid.Nu mai comparati Lexus cu BMW ca ii jigniti pe germani,BMW sunt mult peste Lexus din toate pdv.De aceea sunt mult mai multe X6 pe strazi decat Lexus,pt ca BMW sunt mult mai bune.@copac:uita-te mai bine la preturi si vei vedea ca BMW e si mai scump si mai dotat,asa ca acele lucruri ce le ai zis tu nu tin.Mai cu dare de mana esti cu un BMW X6 si mai smart,datorita argumentelor date de mine.Lexus e mult sub BMW.

  • antonny, sâmbătă, 16.02.2013 17:00

    Automarket .....puteti face o comparatie intre acest lexus si x6 de 100000 euro testat de voi .....pret ,calitate ,imagine

  • unckle, sâmbătă, 16.02.2013 22:23

    Nu degeaba BMW vor sistemele hibride ale Toyota ;)

  • Dorin, marţi, 19.02.2013 03:06

    @ven: Daca ai sa ajungi vreodata in SUA, ai sa fi poate putin contrariat de numarul masinilor Lexus, covarsitor mai mare decat celor BMW. Nu mai generaliza lucrurile dupa situatia de la noi din tara. Mie personal imi plac mai mult BMW-urile decat Lexus-urile, dar sa stii ca Lexus nu e chiar atat de in urma. Din pacate la noi, cam orice marlan care vorbeste ca din sticla, fara nici macar cei 7 ani de acasa, conduce un BMW, din anii 90, eventual cu nr de bulgaria, pe care, de obicei, il parcheaza cat mai la vedere, blocand de cele mai multe ori circulatia. Pacat de brand-ul asta, nu merita asta.

  • copac, marţi, 19.02.2013 20:25

    @ven, Mai dotat de unde X6-le? Foloseste motorizari diesel demne de un microbuz sau un ratb Citaro MBZ. Acest sistem hybrid mi se pare cea mai buna alegere pe timp de criza cat timp taxele si carburantul este in crestere .Deci mai dotat si mai tehnologic este acest Lexus care are un pret mult mai mic.Iar fiabilitate fireste peste orice BMW .

  • @copac, marţi, 19.02.2013 23:07

    Adevarul este ca la 77 de mii este pret de criza, clar hibrizii de la Lexus sunt pt criza, te ajuta sa mai economisesti niste bani de mancare. Cat despre X6 sau RX, ambele sunt urate si inutile.

  • copac, marţi, 19.02.2013 23:27

    Ar fi mai bine sa folosesti si tu un nick,altfel nu voi mai raspunde astora ca tine. Eu m-am referit la raport pret/economie RX vs X6.Din nou sunteti pe langa unii.Offf