Interior
Totuși, nu vă lasați pradă dezamăgirii, pentru că Lexus RX450h nu a fost creat pentru a domina autostrăzile, ci mai degrabă pentru a oferi o atmosferă unică pasagerilor, conform cu principiul Omotenashi, implementat în habitaclu.
Acesta presupune anticiparea nevoilor și oferirea de soluții pentru acestea, iar Lexus a venit cu câteva abordări interesante în acest sens. Planșa de bord a mașinii este, practic, împărțită în două, cea din zona superioară fiind dominată de ecrane, iar cea de jos fiind axată pe funcționalitate, grație puzderiei de butoane fizice.
Cert este că nimic nu a fost lăsat la voia întâmplării și, deși designul ar putea fi considerat învechit, acesta este în primul rând funcțional și ergonomic. Faceliftul lui RX a adus cu el și o modificare esențială la interior, ecranul de 12.3 inch al sistemului multimedia fiind adus mai aproape de șofer cu 14 centimentri, pentru a facilita folosirea acestuia. De ce? Pentru că pe facelift avem un ecran tactil, ceva ce lipsea de pe vechiul RX. Iar principiul Omotenashi a cam obligat compania să ia această măsură.
Interiorul lui RX este impecabil finisat și se plasează clar peste orice rival din segment în ceea ce privește materialele folosite. Pielea este de cea mai bună calitate și acoperă toate zonele esențiale. Mai mult, grija la detalii este năucitoare. Spre exemplu, vei găsi piele inclusiv în interiorul mânerelor de pe panourile ușilor.
Mai mult, toate elementele decorative din interior, precum cele de pe consola centrală sau de pe uși, sunt făcute de divizia de instrumente a celor de la Yamaha, pentru cele mai bune finisări. Procesul de realizare a ornamentelor din lemn și tăierea cu laser are 14 pași și durează 8 săptămâni.
Sigur, multitudinea de butoane de pe consola centrală poate fi percepută drept învechită, însă este impecabil executată, simțul tactil fiind de-a dreptul răsfățat de interacțiunea cu ele.
Scaunele sunt și ele un punct de atracție suplimentar, oferind o combinație unică de confort și susținere laterală. Mai mult, Lexus RX este mai încăpător la interior decât X5 sau GLE și la nivel cu uriașul Q7. Vei putea acomoda 5 adulți în interior, fără probleme. Pe locurile din spate pot sta chiar și persoane mai înalte, scaunele având spătare reglabile.
Spațiile de depozitare sunt generoase și ingenioase. Panourile de depozitare de pe uși sunt ajustabile și încăpătoare. Pe consola centrală vei găsi două suporturi de pahare, cel anterior fiind chiar ajustabil, pentru sticle ceva mai mari. În fața acestora vei observa o fantă special creată pentru telefonul tău, iar imediat sub butoanele pentru ajustarea sistemului de climatizare, o zonă pentru încărcarea prin inductie a aceluiași dispozitiv.
Problemele apar la portbagaj, unde, din cauza bateriei sistemului hibrid, RX450h pălește în comparație cu rivalii săi. Vei avea la dispoziție doar 453 de litri, în timp ce BMW X5 oferă 650 de litri, Mercedes-Benz GLE450 4Matic 630 de litri, iar Audi Q7 865 de litri.
Cel mai bine îi șade la viteze mai mici totuși, prin oraș, acolo unde te izolează exemplar de haosul din jurul tău. Izolarea fonică este demnă de o mașină premium, iar motorul cu combustie internă nu se va auzi prea des în habitaclu, mașina rulând în mod electric mare parte din timp. Chiar și în afara orașului vei fi surprins de cât de silențioasă e atmosfera în interiorul lui Lexus RX450h, iar aici includ și sesiunile de mers pe autostradă, cu 130 km/h.
Nu prea inteleg mirarea autorului articolului in ce priveste raritatea modelului pe strazi (raritate prin toata Europa nu numai la noi). Raspunde la intrebarea asta tot articolul. Ar trebui sa consume mai putin dar se pare ca nu e deloc asa. Interior invechit si batranesc si celelate chestii enumerate. Voila, astea sunt motivele pentru care oamenii care si permit asemenea masini aleg nemtoaicele si nu faptu ca au sechele din comunism. Sunt pur si simplu mai dezirabile chiar daca nu neaparat mai bune :)