Motor / Transmisie
Lexus a luat o hotărâre curajoasă. Aceea de a nu oferi şi o versiune diesel a noului model GS. Oficialii mărcii spun că actualele motoare pe benzină sunt suficient de avansate din punct de vedere tehnologic pentru a oferi un consum de carburant foarte bun. Mai ales varianta hibrid. Este modelul alături de care am petrecut cel mai mult timp la lansarea internaţională din Germania şi Austria. L-am condus pe distanţe lungi în condiţii de drum mixte: asfalt uscat, asfalt ud, autostradă, drumuri regionale şi drumuri de munte.
Modelulul hibrid poartă indicativul 450h, dar este propulsat de un motor termic de 3.5 litri V6 de 292 CP. Alături de acest motor există şi un propulsor electric şi un set de acumulatori. Motorul pe benzină este un V6 cu ciclu Atkinson. Împreună, cele două motoare pot livra un total de 345 CP către puntea spate. Puterea este transmisă prin intermediul unei cutii de viteze automată cu variaţie continuă. Cutia CVT se dovedeşte destul pe plăcută la utilizare, dar necesită un pic de obișnuință. La o accelerație cu pedala la fund, motorul urcă la 6.000 rpm și rămâne acolo pentru că CVT-ul are un mod de operare complet diferit de cel al unei cutii "normale". Există şi posibilitatea de schimba manual şase trepte create artificial. Schimbarea treptelor se poate face prin intermediul levierului sau prin clapetele de pe volan. De remarcat că modelul GS 250 cu motor V6 de 2.5 litri de 209 CP foloseşte o cutie de viteze automată cu şase trepte.
Cel de la volan poate alege patru moduri de rulare: Eco, Normal, Sport şi Sport Plus. În modul Eco, turometrul se transformă într-un indicator de energie şi totul este setat pentru un consum cât mai redus de combustibil. Dacă alegem sport plus, apare instant turometrul, iar răspunsul motorului devine ascuţit. Sunetul evacuării este mai grav, ambele motoare lucrând împreună pentru putere maximă. În modul Sport Plus, suspensia şi direcţia primesc un feeling mai sportiv.
Motorul V6 de 3.5 litri este extrem de omogen. Are suficiente rezerve de putere chiar și făr ajutorul motorului electric. Livrarea puterii nu este însă explozivă. GS-ul 450h accelerează hotărât, dar fără a te lipi de scaune.
tot noul audi a6 si seria 5 e mai bun dar nici asta nu e rau