Tinuta de drum
Odată cu transformarea platformei lui Prius într-o reprezentantă a mărcii Lexus, pretenţiile de dinamică şi comportament pe viraje au crescut simţitor. În plus, modelul este echipat cu un sistem care schimbă modul de rulare, fiind oferite modurile EV, ECO, Normal şi Sport. Pe ultimele trei moduri remarcăm schimbări în comportamentul direcţiei, al răspunsului la acceleraţie şi al suspensiei. Mai mult decât atât, răspunsul sistemului de control al stabilităţii diferă în funcţie de modurile respective. În comparaţie cu Prius, Auris HSD şi Insight (deşi cei trei hibrizi nu sunt premium, dar aparţin segmentului compact), Lexus CT200h prezintă un comportament îmbunătăţit pe viraje. Direcţia este precisă şi oferă un nivel bun de feeling pe modul normal, dar modul sport face volanul prea ferm, element care devine şi mai deranjant în contextul în care comportamentul pe viraje nu impresionează decât şoferii de Prius. În comparaţie cu o compactă mid-range, ca să nu vorbim de o compactă premium, suspensia nu oferă performanţe deosebite, iar răspunsul său pe o succesiune de viraje este dezamăgitor.
În situaţii extreme, modelul va prezenta o tendinţă subviratoare accentuată, dar sistemul de control al stabilităţii va îndrepta rapid traiectoria. O altă problemă pe care am întâlnit-o a fost la abordarea imperfecţiunilor de pe şoselele româneşti: suspensia este destul de gălăgioasă, iar trecerea peste o linie de tramvai sau peste o groapă mică se va face auzită în habitaclu, iar această acţiune se va resimţi şi la nivelul coloanei de direcţie în unele cazuri. Ne aşteptam la un comportament mai bun din partea suspensiei la acest capitol, dar rezultatul per ansamblu este agreabil. Cât timp şoferul nu doreşte să se întreacă pe serpentine cu vreun hot-hatch, Lexus CT200h nu va reprezenta o dezamăgire. Confortul în regim extraurban este la un nivel potrivit, CT200h fiind pretabil şi pentru călătorii mai lungi, cât timp nu au loc pe şosele care arată ca şi cum au fost victimele unui bombardament.
nu e foarte frumos, dar ca orice Lexus, din orice punct l-ai privi emana o doza de eleganta aristocrata. in rest... datele tehnice nu sunt suprinzatoare, le stim de la Prius.