Peugeot 308

Motor / Transmisie

4.5

L-am obligat pe actualul Peugeot 308 să probeze distincţia de Maşina Anului în Europa cu un test în versiunea diesel de top: 1.6 Hdi de 115 cai putere. Pentru cei profani, este vorba despre motorul HDi cu o carieră de succes în industria auto, un best-seller apreciat de fanii dieselurilor economice.

Instalat pe actualul 308, nu se putea abate de la normele care l-au consacrat în segmentul motoarelor cu patru cilindri.

Compacta se simte extrem de vioaie în compania motorului de 1.6 litri, beneficiind, pe lângă cei 115 cai putere, şi de un cuplu decent, de 270 Nm. Acesta este resimţit devreme şi transmis în efectiv complet roţilor din faţă încă de la 1750 de rotaţii.

Este o senzaţie de îndestulare, resimţită până aproape de 3000 de rotaţii, când cei patru cilindri încep să respire ceva mai greu. Şi tot atunci temperamentul dieselului începe să se facă ceva mai prezent în habitaclu.

Unităţii HDi îi este asociată o transmisie manuală cu şase rapoarte. Ea dozează bine resursele, este optimizată şi pentru un consum redus, iar precizia sa, deşi nu excelează, este bună, având în vedere că şi cursa schimbătorului este mai lungă.

  • mog, marţi, 26.08.2014 13:28

    pacat de pret. pacat ca nu ai mai multe motoare din care sa alegi. e o masina superba. si in general nu`mi plac frantuzoaicele.

  • rotila, marţi, 26.08.2014 13:42

    alternezi 115/110 cp. ai renuntat la lecitina in favorea prafurilor?

  • ioi, marţi, 26.08.2014 13:43

    lateralul si spatele sunt ok; fatza mi se pare urata

  • @mog, marţi, 26.08.2014 13:46

    Nu mai fi capsoman tata...ca miturile bunicilor cu masina nemteasca/japoneza/frantuzeasca etc au apus demult. In ziua de azi toate is facute din bucati luate de la diversi producatori de componente de la tabla si pana la cardanu din motor. Frantujii fac masini la fel de bune ca si restul singura diferenta fiind imaginea(pt unii) si pretul (pt altii) Pe mine ma doare fix in cot ce emblema are pe capota atat timp cat are o calitate buna si un pret decent. Restul sunt ...consumabile...pardon...can can Bafta

  • -Rolf-, marţi, 26.08.2014 14:05

    @mog, Ei lasa, ca nu stau atat de rau la motorizari. Cel putin pe alte plaiuri , mai vestice, oferta este chiar buna: diesel - 1.6HDi 92cp, 99cp, 115cp, 120cp, 2.0HDi 150cp si urmeaza 180cp; benzina - 1,2Pure Tech 82cp, 110cp, 130cp, 1.6THP 155cp si va urma 163cp sau chiar 180cp, deci nu-s de plans. Mie, per total, masina imi pare bine facuta si arata un aspect trainic, vom vedea in timp daca impresia mea se va confirma.

  • badea cărțan, marţi, 26.08.2014 14:08

    Subscriu la ce a postat @mog

  • mog, marţi, 26.08.2014 15:57

    Rolf, cand am intrat ultima data pe configurator, nu vazusem atatea motoare - doar 2 diesel si 2 benzine. Ma documentez...

  • Traian, marţi, 26.08.2014 17:32

    Designul e ciudat . La fel si pozitia de condus. Nu mi-as lua asa ceva.

  • Andy, marţi, 26.08.2014 18:31

    O oferta interesanta in clasa compacta pe care sincer o vad ca singura alternativa viabila a unui constructor european la Golf in momentul de fata.

  • antonny, marţi, 26.08.2014 20:07

    motoare diesel foarte bune....de la 1.6 pana la 3.0 ......308 break ceal mai frumoas

  • wld-ro, miercuri, 03.09.2014 00:04

    nu sunt de acord cu butoanele touch la climatizare.

  • tyd, joi, 16.10.2014 22:28

    asta e masina cool?e un golph mai putin boring

  • adi, joi, 03.09.2015 08:42

    Conduc un 308 .6 HDI 99CP si sunt foarte multumit. Consumul inregistrat pana acum este de 6.1 in conditiile in care nu am facut decat un drum lung, in rest am circulat numai prin oras. Una peste alta este o masina foarte eleganta, dar cu siguranta nu este o masina de familie,asa cum pretind cei de la automarket. O masina pentru tineret mai mult as zice.

  • avyped, luni, 12.10.2015 10:12

    scump, cu 18,000 de la cat incepe, luam unVW Golf super dotat