Motor / Transmisie
Exemplarul testat se bucura de o motorizare diesel, denumită SD4 de cei de la Land Rover. Traducerea reprezintă un motor turbo diesel common-rail cu patru cilindri în linie care are o cilindree de 2.179 centimetri cubi şi furnizează 190 CP la 3.800 rpm şi 420 Nm de la 1.750 rpm. Deşi nu avem nici cel mai mare cuplu sau cea mai mare putere din segment, acestea sunt oferite la o turaţie mai joasă decât a rivalilor din Coreea de Sud, care au modele cu 7 CP şi 16 Nm mai puternice, dar sunt şi mai grele cu cel puţin 100 kilograme.
Unitatea mai sus amintită a fost cuplată unei transmisii automate cu şase trepte şi unui sistem de tracţiune integrală cu patru setări. Acest lucru le permite şoferilor să schimbe comportamentul vehiculului în funcţie de suprafaţa pe care rulează şi să optimizeze răspunsul sistemului de tracţiune integrală şi al transmisiei. În cadrul testului nostru, am încercat trei din cele patru moduri. Mai precis, am experimentat modul de şosea, modul de iarnă (zăpadă şi gheaţă) şi modul de noroi.
Experienţa celor de la Land Rover se vede, rivalii săi neavând un asemenea selector pentru comanda sistemului de tracţiune integrală. Cu toate acestea, cei de la Land Rover nu au dus "nebunia 4x4" până la capăt, modelul nefiind echipat cu un reductor şi nici măcar cu un buton de blocare a diferenţialelor. Mai mult decât atât, diferenţialele mecanice ale englezilor au fost înlocuite de sistemul de tracţiune integrală Haldex. În timp ce sistemul de propulsie şi tracţiune se descurcă de minune pe şosea, în zăpadă şi în noroi, abilităţile de off-roader ale lui Freelander 2 facelift au fost temperate în mod evident. În primul rând, modelul este ţinut în frâu de garda la sol, apoi de lipsa unui reductor şi de sistemul Haldex.
În situaţii limită, acest sistem începe să subvireze, după care manifestă un comportament supravirator. Explicaţia din spatele acestui comportament vine pe fondul utilizării unui computer pentru a discerne împărţirea puterii între punţi şi renunţarea la diferenţialele mecanice (costisitoare, ce-i drept) cu care ne obişnuiseră cei de la Land Rover.
Deşi poate am speriat câţiva clienţi interesaţi de Freelander 2, nu disperaţi! Modelul este cel puţin la fel de capabil în off-road ca rivalii săi, iar capacităţile sale le depăşesc pe cele ale competitorilor în unele situaţii.
În plus, ne bucurăm de un motor foarte silenţios şi rafinat. Acesta dovedeşte că este capabil de acceleraţii fulminante şi reprize foarte bune, iar transmisia automată nu îl "încurcă" cu nimic niciodată. Doar pentru acest aspect, modelul ar merita punctajul maxim, dar comportamentul sistemului Haldex pe şosea în situaţii limită ne-a făcut să îi scădem punctajul.
sugestie: scrieti cate o propozitie care sa rezume / concluzioneze fiecare subcapitol al review-ului, pentru ca sunt foarte lungi si vreau sa citesc doar ce imi atrage atentia :)