Interior
Pentru a ajunge la interior, trebuie să deschizi cele (de acum) patru portiere care-i dau numele Sportback lui A1. Trecând peste eterna contradicţie logică din nomenclatorul Audi (versiunea cu cinci uşi e "Sportback", iar cea teoretic mai sportivă, cu trei uşi, e cea "normală"), A1 devine de acum o maşină care poate fi utilizată şi de familiile tinere care au un copil mic.
De altfel, principalele schimbări au loc la nivelul spaţiului posterior, acolo unde, deşi ampatamentul şi lungimea sunt identice cu cele ale variantei cu trei uşi, spaţiul creşte simţitor. Pilonii B, cei dintre uşi, merg cu 23 de centimetri înspre înainte pentru a face loc uşilor. Plafonul face parte şi el din gama de artificii tehnice constructive, pentru că acesta este mai lung cu 8 centimetri şi ceva mai înalt.
Problema pe care-o ai în spate nu e însă legată de spaţiu, ci de poziţie. Din dorinţa de a păstra un portbagaj civilizat (270 de litri), cei de la Audi au desenat spătare ale banchetei care te obligă să stai cu spatele aproape drept. Dacă pentru copii nu ar trebui să fie o problemă, un adult vă va aminti garantat acest lucru la drum lung. În plus, în versiunea Sport de 185 de cai, spătarul scaunelor din faţă este din plastic glossy dur.
În rest, A1 Sportback vine cu aceeaşi calitate ridicată a materialelor precum o face colegul fără două mâini, iar designul interior este plăcut. Poate cel mai plăcut, logic şi cuminte din segment, departe de nebunia de pe Mini. Încă ceva: dacă-ţi comanzi maşina şi nu aduci vorba de scaunele din spate, va veni cu două locuri pe banchetă. Dacă vrei însă un loc în plus, Audi ţi-l oferă gratuit.
O masina cu tehnologie nou dar cu un pret enorm pentru clasa sa !