Ford Focus RS

Calitate / Pret

3.5
Pretul de lista al lui Focus RS trece cu putin peste 32.000 de euro cu TVA inclus. In comparatie cu celelalte hot hatch-uri de pe piata, RS se pozitioneaza bine la capitolul raport calitate/pret, desi concurenta se afla la un nivel net inferior datorita tehnologiei mai putin avansate utilizate. Astfel, daca Golf GTI poate fi achizitionat la un pret cu 9000 de euro mai scazut decat cel al lui RS, "fratele" Mazda 3 MPS costa 26.290 de euro, deci cu aproape 6000 de euro mai putin. Desi diferenta pare mare la prima vedere, un simplu calcul pret/cai putere ne dezvaluie un raport superior pentru RS din toate punctele de vedere: 104 euro per cal putere. Iar daca adaugam celelalte atuuri ale modelului Ford (RevoKnuckle, suspensie monotub posterioara, motor de 2.5 litri), RS iese mult mai bine decat o face la o simpla comparatie a preturilor. In sfarsit, daca ne ridicam putin privirea in cealalta zona, Impreza WRX STI se afla in cu totul alta galaxie, incepand de la 41.531 de euro cu TVA inclus.
  • rs, luni, 02.11.2009 19:45
    rs

    o masina la un pret accesibil pentru circuit! daca o iei pentru bucuresti trebuie sa fi cu nervi tari ca vei simti toate gurile de canal existente.Oricum felicitari pentru test, este o masina pe care oricine si-ar dori sa o conduca macar o data. E totusi cea mai performanta masina din lume cu tractiune fata.

  • brck, luni, 02.11.2009 19:51
    design

    in opinia mea candideaza la masina anului in materie de design.o singura masina ar mai putea fi pretendenta acestui loc,sirocco rs bv automarket un review destept

  • Claus-Claudel, luni, 02.11.2009 19:56
    ....

    o masina de toata prastia

  • cozappz, luni, 02.11.2009 20:13
    @claus

    Adica pleci cu ea ca din prastie?

  • Mihai, luni, 02.11.2009 20:42
    Articol platit de cei de la Ford Romania

    Dar Renault Megane 3 RS de ce nu este pomenit deloc in articol? Este net superior Fordului din punct de vedere al raportului putere/greutate si performante/pret.

  • Mircea Mester, luni, 02.11.2009 20:57
    RS

    In momentul in care va fi lansat in Romania, RS va fi subiectul unui test extensiv pe Automarket. In acel moment, cand se va cunoaste pretul modelului francez, vor suporta comparatie. Pana atunci, toate cifrele merg spre Focus RS. Nu exista raport performante/pret pentru Megane RS, in conditiile in care pretul sau din Romania nu e cunoscut. Pe Automarket nu exista articole platite. Nu stiu despre altii, aici scriem ce simtim.

  • .marius., luni, 02.11.2009 21:21
    Asa deci...

    Ford Focus Rs atinge suta in 5.9 secunde ...iar "Singurul hatch care reuseste sa se ridice deasupra acestor cifre este Subaru Impreza WRX STI, care datorita tractiunii integrale reuseste un timp de 5.2 litri/100 km." :)))) Nu`s carcotas de meserie...efectiv mi s`a parut amuzanta greseala.Va admir oricum ;) ...Keep up working !

  • STATI UN PIC!, luni, 02.11.2009 21:30

    De ce acest model nu se gaseste in oferta Ford? Am cautat pe site dar nici vorba de acest model!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  • Blue, luni, 02.11.2009 22:24

    Pt a 1000-a oara va intreb: de ce doar 9 la siguranta in conditiile in care din cate ati scris aveti numai cuvinte de lauda. Sau ce 10 este doar pt Renault??? Se confirma ce am mai spus ca pt voi 10 la siguranta au doar masinile premium si Renault....ce face televizorul din om...

  • ....eu, luni, 02.11.2009 22:26

    esti putin cam orb....mai cauta......

  • mircea, luni, 02.11.2009 22:27
    @Blue

    In acest segment, 10 la siguranta a primit Golf GTI. Depaseste celelalte modele la numarul de airbag-uri si la numarul de sisteme de siguranta activa. Nu cred ca e locul potrivit pentru a face afirmatii malitioase.

  • bbi, luni, 02.11.2009 23:06
    sti

    intradevar Impreza STI costa 41.531 euro insa de cateva luni cei de la subaru au o oferta si inca continua aceasta oferta iar un /STI ajunge cam 32.000 euro cu tot cu tva deci pretul e cam acelasi. Atat timp cat exista STI aceasta masina pentru mine nu exista cu toate ca sunt pe primul loc in WRC dar totusi e Ford

  • pesso, marţi, 03.11.2009 00:05
    Tare

    Masina e super!Performante foarte bune,pret corect,design agresiv!Acum ramane de vazut o comparatie intre Focus RS si Megane RS.Oricum pretul lui Megane RS va fi in jur de 24000Euro(29000 Franta)

  • Hallex, marţi, 03.11.2009 00:38
    Ford Focus RS

    Cadoul meu de Craciun, anul acesta :)

  • evolution, marţi, 03.11.2009 07:58
    atat de...

    "practica ne-a aratat ca RS are un comportament ireprosabil pe viraje, cu un control al traiectoriei exact si cu un caracter care nu iti da in absolut niciun moment impresia ca iese de sub control." Atat de ireprosabil incat am inteles ca ati dat cu ea pe afara...

  • eee, marţi, 03.11.2009 08:35

    Mircea Mester, apreciez review-urile tale si mi se pare ok sa evaluezi masinile pentru ca eu sa nu ma duc sa le incerc pe toate, insa la gamele RS (sport) mi se pare ca e o alta grila de notare si de evaluare fata de masinile standard, nu prea poti sa compari mere cu pere. Spre exemplu, la o masina de strada, normala si de zi cu zi, consumul conteaza mult, insa nu mai poate fi vorma de consum la o masina care merge pe proba, caz in care consumul este efectiv enorm si nu are nici o tangenta cu cifrele afisate pe-aici. Drept urmare, as vrea sa intreb de ce nu se face o alta grila de notare si evaluare pentru acest segment, unde performanta conteaza, nu designul interior sau consumul de carburant.

  • mircea, marţi, 03.11.2009 09:39
    @ evolution

    Ai inteles gresit. @eee Fiecare model este notat in functie de segmentul din care face parte. Altfel spus, comparatia se face intre modele care concureaza intre ele. Iar singurul model notat de noi din segmentul lui rs este golf gti. Nu iti indicam comparatia notelor primite de modele din segmente diferite, pentru ca acest lucru ar fi irelevant.

  • chase, marţi, 03.11.2009 09:56
    erata

    ". Singurul hatch care reuseste sa se ridice deasupra acestor cifre este Sumabru Impreza WRX STI, care datorita tractiunii integrale reuseste un timp de 5.2 secunde/100 km." ce masina e hatch-ul de care pomeniti in articol? :D

  • decimus4u, marţi, 03.11.2009 10:34

    vai ce diferenta intre Megane RS si Ford Focus!!!! Ford cu motor de 2.5 si 305 CP atinge suta in 5.9 iar Megane RS 2.0 si 250 CP atinge suta in 6.1...Ma da pe spate diferenta asta... Sa fim seriosi...

  • evolution, marţi, 03.11.2009 11:00
    nu cred...

    @Mircea Mester: Stiu din surse sigure ca asa s-a intamplat. Acum inteleg de ce R8-ul ala de test nu l-a avut decat Pro Motor, Supercar si Granturismo, si Evo X s-a dat doar preferential si nu pe publicatii, ci pe persoane. Asta e, lasa ca au fost si altii inaintea voastra si tot cu masina asta.

  • Imparatu, marţi, 03.11.2009 11:58
    focus RS

    Bai frate,asta nu-i cel mai puternic hot-hack.STi mai e si el p-acolo...ma bucur ca n-ati uitat.si nu uitati care e mai "tunabil"....tot sti,deci..

  • mircea, marţi, 03.11.2009 12:24
    @evo

    Iti repet: nimeni de la noi nu 'a dat pe-afara' masina asta.

  • InflatableNinja, marţi, 03.11.2009 13:04
    Torque steer

    @Mircea Mester Eu sunt foarte curios de cat de subviratoare e totusi masina. Din articol reiese ca atat timp cat nu exagerezi cu apasatul pedalei din dreapta ramane destul de neutra in viraje. Stiu ca nu e o comparatie tocmai fericita, dar fata de Mini Cooper S de exemplu cum e? Ala galben pe care l-ati avut si voi in test nu era echipat cu LSD si se cam simtea destul de nasol torque steer.

  • InflatableNinja, marţi, 03.11.2009 13:05
    Post Scriptum

    BTW, sper ca evolution glumeste si masina e inca intreaga pentru ca vrem si noi. :)

  • @inflatableninja, marţi, 03.11.2009 13:17
    torque

    Torque steer-ul ramane la un nivel acceptabil indiferent de cat de puternic e apasata pedala de acceleratie. Diferentele din acest punct de vedere fata de Mini-ul Coope S testat anterior sunt sensibile. Singurul comportament care iti indica faptul ca la roti pleaca aproape 400 Nm in treapta intai, peste 400 Nm in treapta a doua si 440 de la a treia in sus este ruperea aderentei pentru foarte putin la pornirea brutala de pe loc si la schimbarea treptelor atunci cand rulezi 100% sportiv. Rotile din fata se invart pe loc, insa fenomenul este stapnit imediat fara emotii. In rest, comportamentul e uneori infricosator de civilizat :)

  • Sobo, marţi, 03.11.2009 14:00
    Test

    Felicitari pentru test,destul de reusit.

  • marius_exe, marţi, 03.11.2009 18:50
    consum

    cand iti iei un RS nu mai stai sa iti faci griji d consum.....si cine isi i-a masina d peste 300 cai si merge la consum cu ea, nu prea se potrivesc cele 2 ;)

  • evolution, marţi, 03.11.2009 20:14
    @Mester

    Chestia e confirmata din doua surse: una oficiala, una mai putin oficiala dar care a fost prezenta intr-o oarecare masura la test. Pentru chestia asta, o bila neagra de la mine.

  • popyka, marţi, 03.11.2009 20:51
    intrebare pt "mester"

    Fain testul,dar si mai faine fotografiile.Foarte profi!!!Am si eu o intrebare.Cum ati scos voi un consum de 18% la gti?Nu de alta dar ati adus vorba in test!Ati stat numai in "rosu" cu el?Ma indoiesc pentru ca avea dsg,si cutia asta stie ce are de facut cu pinioanele si cand!Intreb pentru ca eu nu am avut un maxim mai mare de 13-14% in oras iar mediul pe bc neresetat pana acum(masina are 3500km) este 9.2!!!A..masina este manual nu dsg.Astept un raspuns,multumesc!

  • MF, miercuri, 04.11.2009 12:01
    RSssss

    Este o masina pe care macar o data in viata trebuie sa o conduci. Sper sa se intample si pentru mine asta. Pacat de drumurile proaste. Avand in vedere ca inca nu a fost supusa testelor de siguranta este normal sa nu primeasca nota maxima. Asta nu inseamna ca nu este o masina sigura. Ca rupe aderenta la plecarea de pe loc, asta se intampla la orice masina, la orice putere, la orice tractiune. Nu pot sa cred ca cei de la Romcar inca nu au reusit sa puna un spalator de far pe partea care lipseste.

  • MF, miercuri, 04.11.2009 15:32
    Pozitia de condus

    @Mircea Mester: Mereu te-am sustinut chiar daca nu am si scris asta si imi plac comentariile si testele facute de tine, la fel si obiectivitatea de care dai dovada insa, pentru prima data probabil, nu sunt de acord cu tine la un capitol si asta este doar parerea mea cu care unii sunt de acord si altii nu. Referitor la statul prea sus, asa sunt toate Fordurile si da, e pacat ca nu au reglare pe inaltime si ii afecteaza pe cei scunzi sau pe cei foarte inalti, dar... pozitia la volan este una corecta. Soferul trebuie sa stea sus pentru a avea vizibilitate si pentru a avea controlul asupra comenzilor, volanului, pedalelor etc. Aceasta masina nu este pentru "baietii" carora li se vede doar chelia, creasta sau cararea pe mijloc dupa caz sau pentru "fetitele" carora li se vad ochii prin volan cand circula pe Dorobanti si ai impresia ca masina se conduce singura. Trebuie ca soferul sa tina volanul si nu volanul pe sofer, trebuie ca ambreiajul sa fie apasat cu tot piciorul si nu cu varful degetelor si asa mai departe. Da, poate te simti expus si cam sus, dar cand iei de volan chiar iei cum trebuie. De asta se si numeste "driver's car". In rest, toate bune si frumoase... mai ales pozele.

  • mariu, miercuri, 04.11.2009 20:21
    pentru MF

    Domnule MF intradevar pozitia la Ford este inalta si este un minus. Parca stai intr-o caruta cand mergi mai ales cu un ford focus in general fata de un golf. Cat de pozitia corecta la volan trebuie sa fie inalta ar fi mai bine sa te documentezi aici se conduc masini nu tractoare