Interior
Vrand sa dovedeasca publicului ca stie sa dea nastere si unor modele cool nu doar abordabile ca pret, Kia a fost nevoita sa vina cu un design special pentru interior, mai vioi, mai ergonomic si mai atractiv, in special pentru publicul tanar. Noi am avut oportunitatea sa respiram aerul jucaus al unui habitaclu vopsit in doua culori, un rosu si un negru, care se combina perfect pe plansa de bord si pe fetele usilor. Desi materialele sunt putin cam neprietenoase la atingere, aspectul vizual "incalzeste" ochiul si ofera senzatia de confort. Daca mai luam in calcul si premiile pentru design obtinute de Soul, atunci chiar ca vorbim de un interior reusit. Materialele de buna calitate alterneaza cu plasticul foarte solid dar lucios. Tapiteria din textil imbraca un set de scaune cu o sustinere laterala buna in zona sezutului dar destul de inconfortabile la drum lung. Modelul adresat tinerilor vine cu o multime de trasaturi destinate familistilor: spatii de depozitare numeroase (14 la numar), atat la nivelul bordului cat si la nivelul consolei centrale. Un detaliu care nu poate trece insa neobservat este faptul ca Soul nu poate fi echipat cu cotiera decat in cazul versiunii 1.6 diesel, cu cutie automata, ceea ce va fi probabil un minus pentru un model care se vrea a fi capabil de personalizari multiple (Kia sustine ca intr-un lot de 10.000 de unitati doar doua masini vor fi identice). Trecem peste acest paradox si ne indreptam atentia asupra spatiului interior. La prima vedere Soul nu pare un model atat de generos, insa ceea ce vor gasi pasagerii pe bancheta din spate cu siguranta ii va multumi: spatiu pentru picioare si cap mai mult decat suficient, chiar si atunci cand scaunele anterioare se trag la maxim. Coreenii sustin ca Soul ofera mai mult spatiu interior decat Nissan Qashqai, multumita in mare parte ampatamentului generos, de 2550 de mm. Vorbim si despre portbagaj, care insumeaza 340 de litri, multumita repartizarii spatiului pe inaltime, si care este mai mic decat cel al lui Qashqai si Yeti dar mai mare decat in cazul lui Sedici si SX4.
La calitate pret i-as fi dat un 7 ...nici de cand 9 !