Interior

4.0

Pentru a treia generație Soul, Kia a decis să folosească o platformă nouă. Astfel, noul model are o lungime mai mare cu 5 centimetri și un ampatament mai lung cu 3 centimetri. Asta înseamnă, bineînțeles, că vorbim de ceva mai mult spațiu pentru pasageri.

Cei din față oricum nu aveau probleme nici pe generația precedentă, dar acum chiar și persoanele ceva mai înalte încap în spate. Am fost surprins de cât de spațios este interiorul lui e-Soul, mai ales atunci când vine vorba de zona capului. Până la urmă, designul pătrățos își arată beneficiile.

Spațiile de depozitare din interior sunt numeroase și chiar destul de încăpătoare. Ai foarte mult loc în cotiera centrală, în buzunarele de pe uși și chiar și în torpedo. O excepție ar fi portbagajul, care rămâne destul de mic, la 315 litri. Kona oferă 332 de litri, e-Niro 451, iar Nissan Leaf 420 de litri.

În ceea ce privește materialele folosite, putem vorbi de piele perforată atât pentru scaunele din față cât și pentru cele din spate, un plastic moale în zona de sus a panourilor ușilor, cât și pe bord. În continuare Kia insistă să folosească negru lucios în prea multe zone, material ce va aduna foarte mult praf și amprente de-a lungul timpului.

Din fericire, avem în continuare butoane fizice din belșug pentru funcțiile mașinii, un lucru pe care l-am apreciat la e-Soul. De altfel, Soul și-a construit o imagine funky de-a lungul timpului, cu tot felul de trucuri în arsenal.

De exemplu, pe modelul nou, luminile ambientale pot fi reglate într-o varietate de combinații. Nimic special până aici. Dar, pe e-Soul poți permite sistemului să pulseze diferite culori în ritmul muzicii, transformând habitaclul într-un disco-ball uriaș. Combinat cu sistemul audio Harman/Kardon, care se aude incredibil de bine (probabil datorită formei caroseriei, dacă îmi permiteți o glumă), și cu spațiul generos, poți considera interiorul unui e-Soul drept o zonă de relaxare.

  • adi_10, joi, 10.02.2022 10:35

    Si uite asa a ajuns sa coste 40k de euro o Kia (am scazut eco-bonusul de la stat) urata rau si cu o autonomie reala iarna de sub 300km dupa cum ati mentionat voi in test. dupa care mai pui calitatea slaba a imaginii pentru marsarier, calitatea indoielnica a materialelor la interior si stai sa te intrebi pe ce dracu dai atatia bani...

  • raduvlase, joi, 10.02.2022 11:22

    Ce prostie! Precum a scris si @adi_10, ajungi sa platesti 40K € pentru o Kia de clasa compacta. Ca sa nu mai spunem ca statul plateste inca 10K € pt "eco-bonus". Cum adica "eco-bonus"? Pentru ce? Si din banii cui? Aici este o problema pe care o consider foarte nociva. De ce se dau astfel de bonusuri, pana la urma fiind vorba de cumpararea unui autoturism? Adica toti contribuabilii sprijina achizitia de electro-troace, care oricum nu sunt cumparate de persoane fizice cu salarii medii, ci in cele mai multe cazuri de firme. Dar pe contribuabili i-a intrebat cineva daca vor sa ii sprijine pe cei care deja au bani, sa isi poata cumpara masini trendy, sa dea bine pe Instagram?

  • @, joi, 10.02.2022 12:12

    bonusul pentru electrice este evident din banii contribuabililor, pe care altfel i-ar da la medic sa se trateze de boli respiratorii, cauzate de cel care si-a luat o termica sh de lux, de 40k euro in loc de o kia electrica, doar ca sa dea bine pe instagram. poate credeti ca cei care isi iau sh-uri poluante sunt doar cei saraci care isi iau opel astra, ford sau renault la 4-5-6-7k euro...gresit, sunt foarte multi cei care dau peste 30-40-50k pe sh-uri germane de lux, cu motoare puternice si poluante. doar eu cunosc destui de-astia prin cercul meu, iar o electrica nu au avut in vedere, desi si-ar permite, pentru ca nici macar nu au avut ocazia sau interesul pentru una, sa urce in ea sa o testeze, sa faca acolo macar cativa km sa se convinga. pur si simplu mintea lor nu concepe ca exista si alternative mai moderne si mai eficiente, isi iau direct touareg sau cayenne sau x6 cu care fac 90% din rulaj in oras...o logica schioapa.

  • adi_10, joi, 10.02.2022 14:58

    @@ - inteleg unde bati, dar poate au si ei dreptatea lor macar dintr-un anumit punct de vedere. si eu sunt pe cale sa renunt la diesel pentru un full hybrid, cel putin asa imi doresc, dar daca vorbim de cazul acesta punctual, mi se pare mai afacere sa iti iei o masina dintr-o clasa superioara (noua nu sh) cu 40 - 50k decat sa dai o Kia Soul care arata...cum arata

  • PMC, vineri, 11.02.2022 00:16

    Dai pe o Kia care arata oricum numai bine nu cat dai pe un Mertz nou. Asta da performanta! :) Nu e nici performanta, nu te duce nici 300 de km, bateria scade de la un an la altul din eficienta... Ce mai? Curata afacere! :))) Eu sper sa ne salveze niste camionagii si pe noi de la suflul dezastrului de Bruxelles...

  • @PMC, vineri, 11.02.2022 11:02

    tu cu respiratia mirosind a motorina, stii tu ca scade bateria de la an la an..pfff, bravo esti foarte inteligent. vezi mai bine fi atent acolo la pompa sa nu treci de 50 lei, ca se invart cam repede cifrele alea de la o vreme

  • Seriff, vineri, 11.02.2022 12:21

    Ce imi place cand vad in parcari de kaufland hipsterii cum stau cu orele sa incarce astfel de masini penibile, scumpe si inutile, pentru geniul ala care are prieteni cu X6, pai normal ca orice om cu capul pe umeri nu si-ar lua electrica fiindca stie ca e o teapa, se incarca greu si lent, autonomia e mult sub cea declarata, masina e scumpa, sansele de revanzare sunt total zero, nimeni nu o sa cumpere o electrica uzata, orice 3.0 diesel o ingroapa la orice, perforamnte, consum, autonomie, timp de alimentare, respect prietenilor tai care nu pun botul la vrajeala ECO.