Kia Cee'd

1.6 GSL MT 122CP Style

Consum

3.5
In cazul unui model de volum cum este Kia Cee’d, consumul este un element deosebit de important. Dat fiind echilibrul dintre performante si consum pe care il ofera propulsorul de 1.6 litri, acesta este cel mai potrivit pentru Cee’d. Astfel, Kia Cee’d 1.6 consuma intre 8.5 si 9 litri de carburant la 100 kilometri parcursi in regim extraurban, pe cand consumul urban atinge o cifra 11 litri la 100 kilometri. Valorile de consum mentionate mai sus au fost inregistrate cu aerul conditionat pornit. Intr-un stil alert de codus, consumul de carburant creste cu circa 0.5-0.7 litri la 100 km parcursi.
  • vax_albina, vineri, 27.03.2009 19:29
    neata'

    acu' v-ati trezit si voi? nimic nou.. a....mororul de1.6 consuma mai putin si trage mi bine decat cel de 1.4......tare. STIAM ASTA....si ca biscuiti sarati sunt sarati... Ceva nou ????

  • coltosu, vineri, 27.03.2009 22:47
    kia

    Dupa cate stiu eu termenul de ,,climatronic'' este marca inregistrata VW asa ca va rog sa-l utilizati doar pentru automobilele grupului VAG. In rest cred ca corect s-ar numi ,,aer conditionat automat''. Astept sa fiu corectat daca gresesc. Multumesc.

  • mihai_sim23, sâmbătă, 28.03.2009 10:00
    kia vs. hyundai

    desi designu exterior e mai cizelat la kia ceed, prefer totusi un hyundai i30 pentru interior si dotari..trebuia sa luati in comparatie si pe aceasta pe langa fiat si opel

  • Ant, sâmbătă, 28.03.2009 10:49
    :D

    mah coltosule nu ai auzit de globalizare?ce legatura are drive-testul cu comentariul tau???/si tu albin-o...dc stiai ca biscuitii sarati sunt sarati dc naiba ai mai dat comment??/? minte de copii de 10 ani aveti

  • Vasile, luni, 30.03.2009 09:49
    Ceed

    Ce inseamna la voi echipare standard? Eu inteleg dotarile in echiparea standard, dotarile pe care le are cel mai ieftin model din gama (cea mai eftina echipare). Pai daca e cum gandesc eu, esp-ul nu e standard. Numai Airbag-urile sunt standard. "Puntea spate este echipata si ea cu frane pe disc inca de la nivelurile medii de echipare." Discurile de frana pe spate sunt standard, indiferent de motorizare sau nivel de echipare. Si acuma sincer, ce tot aveti cu vizibilitatea in spate? Numai bunicuta merge cu spatele facand o intoarcere a trunchiului de aproape 180 de grade, punand mana dupa spatarul pasagerului (ce sa ii faci ii e dor de bunicul). Fratilor, oglinzile retrovizoare. Sa spunem ca tir-urile sunt foarte greu garabile? Pai ati vazut ce parcari si cum intra la milimetru. Nu va mai plangeti atata de vizibilitatea in spate ca nu mai aveti dacii 1300 fratilor. Nu se mai fac parcarile laterale cu repere de la stalpul dreapta/stanga spate cum erau descrise in cartile vechi. S-au dus vremurile alea. In rest, cam asta este. Astra nu e comparabila ca pret/dotari cu ceed-ul si cu atat mai putin bravo. Intr-adevar i30-ul era o comparatie mai potrivita (avand in vedere ca diferenta de pret intre ele e in jur de 1000 eur cip. Ce sa ii faci? taxe vamale la hyundai care inca nu a inceput productia in europa). A si ati uitat sa amintiti la tinuta de drum, suspensia spate independenta (cum are numai golf-ul si focus-ul in aceasta clasa). Si eu as spune ca la design merita mai mult de nota 5 din 10. Cel putin, place mai mult ochiului decat focus (o masina destul de urata dpdv estetic), , sau renault megane si/sau poate chiar decat auris (e frumoasa daca o iei pe bucati, dar in ansamblu, auris-ul e cam o struto-camila, dar, fiecare are gusturile lui).

  • sorin, luni, 30.03.2009 14:27
    "oglinzi potrivite"

    are probabil cele mai mari oglinzi retrovizoare din clasa! i se mai spune si "elefantul"

  • George, luni, 30.03.2009 15:36
    Consum?

    Nu stiu cum ati ajuns voi da dati consumul extern de 8-9L/100km (ati mers numai cu 160?). Consum mediu cu Ceed SW Debreten-Roma: 7.3 (Viteza medie 116km/h), Brasov-Debreten: 6.6 (viteza medie 75km/h). Discuri spate sunt disponibile pe toate modele. Suspensiile insa sunt cam tari si ceva probleme la telescoapele spate (se rezolva pe garantie se pare) Fiat ofera aceasi putere dar pe motoare turba si aia ii alta mancare de peste :) Ati uitat sa mentionati de directia asistata electronic.

  • asdfgh, luni, 30.03.2009 16:01
    obiectiv sau subiectiv

    In calitate de posesor, sunt in cea mai mare parte de acord cu review-ul, dar as putea sa fac si niste mici corectii: - notele pentru vizibilitate si design sunt nedrepte, eu as da mai degraba un 7 avand in vedere clasa din care face parte (pt vizibilitate la un auris sau la un c4 coupe ce nota s-ar cuveni daca ceed ia 5?) - ca si tehnologie, e corect ca masina nu are touch screen, xenon, computer de bord cu afidaj color, dar sa nu uitam ca suspensia independenta face parte din acest capitol si aici nu sunt prea multe masini in clasa - motorul de 1.6 consuma mai putin decat cel de 1.4 ?!?! Informatia asta e "scoasa din burta" - www.clubkia.ro - pentru referinte mai bine - tinuta de drum - cat se poate de corect caracterizata

  • Ando, luni, 30.03.2009 16:22
    Autorul e rau intentionat

    Sa fim seriosi, masina are mai multe calitati si merita note mai mari la mai multe aspecte. Sa dai 4/10 la tehnologie unei masini care vine din standard cu: - airbaguri peste tot, - motor VVT, - suspensie multilink pe spate - discuri de frana pe spate, - directie electronica ce se intareste o data cu viteza, - un sistem audio excelent care isi mareste intensitatea la viteze mari, - prize AUX, USB, de 12 V si cu multe alte artificii care la alte masini nu apar mi se pare rea vointa. Ce trebuie sa aiba o masina de clasa compacta ca sa ia o nota mai mare la tehnologie, domunle autor ??? Vizibilitate si design: 5/10 ??? Sa fim seriosi ! E una din cele mai aratoase masini din clasa compacta si geamurile sunt destul de mari, poate trebuie sa va schimbati dioptriile. Tinuta de drum doar 6/10 ? Are una din cele mai bune tinute din clasa compacta. Masina costa mult mai putin de 16239 cat ai scris acolo, modelul city este la vreo 14.000 EURO cu TVA inclus. Nici macar nu te-ai interesat. de ce dai 6/10 pentru un motor la care recunosti ca este peste multe altele din clasa ca putere si consum ??? Mi se pare antireclama pe fata, se vede ca modelul deranjeaza pe multi.

  • eu, luni, 30.03.2009 17:06
    Masina autor

    pun pariu ca cel ce a scris review-ul are golf Corectati-ma daca gresesc :)

  • Alex, luni, 30.03.2009 17:34
    la cratita cu voi

    @ George Nu compara un consum obtinut in cadrul unui traseu extern cu un consum obtinut in cadrul unui traseu din Romania. O medie de viteza de 116 km/h ar insemna sa incalci flagrant legile de circulatie din Romania - cu exceptia cazului in care resetezi Computerul de bord inainte sa intri pe autostrada! Nu uita ce implica un traseu extra-urban in Romania, si ia in considerare faptul ca nu circuli cu viteza constanta, mai exista si opriri ..etc @ asdfgh Design? Sa fim seriosi...dupa cum a zis si autorul, masina e banala. Sunt pline strazile de Kia Cee'd.. nu arata in nici un fel. E ANOSTA. Intotdeauna un motor mai mare va consuma mai putin decat motorul entry-level atunci cand este folosit pentru a atinge aceeasi viteza. @ Ando -airbag-urile au fost mentionate la siguranta -motorul a fost mentionat la capitolul sau - suspensia a fost descrisa la capitolul "tinuta de drum" -directia electronica nu este deosebita - am condus si eu un cee'd -sistemul audio este slab - PRIZA DE 12 V E DOTARE LA TINE?? Nu este vorba doar de geamuri aici, ci si de amplasarea stalpilor A,B si C! - cat vroiai sa primeasca -totusi? Tinuta de drum? In Comparatie cu ce masina din clasa compacta este mai buna? Te-ai dat cu un Golf vreodata? Un Lancer EVO ce nota trebuie sa ia daca Kia Cee'd ia mai mult de 6? Nivelul de echipare testat de autor costa mai mult de 14 mii euro..

  • tot eu, luni, 30.03.2009 17:57

    Priza este dotare cand ai 2 :)) una la bricheta si alta sub bricheta Vizibilitate: este una dintre cele mai bune daca stii sa conduci - cand faci parcare laterala sau cu spatele nu trebuie sa iti sucesti gatul sa te uiti in spate ci doar trebuie sa te uiti in oglinzi care sunt destul de mari sa vezi toata masina si tot ce se afla pe langa masina. Nu zic ca se tine mai bine decat Golful precizat de tine dar nici mai rau sa stii ca nu este. Sistemul audio - aici trebuie sa te contrazic - este peste multe masini - peste VW cu mult ..... Consumul mixt este de max 10 pe distante de 5000 - 6000 km inclus Bucuresti si autostrazi (vit 160 kph)

  • George, luni, 30.03.2009 18:14
    Consum?

    @Alex consumul date de mine afara (Debreten-Roma) este numai autostrada si am mers constant cu 120-140(max 160). In Romania mie nu imi consuma peste 7 afara decat daca am masina plina si ma dau tare la ea. 8-9 extern este mai mult decat exagerat. Eu am scos si consum de 5.7 (Brasov -Bucuresti) si viteza medie a fost de 70. Priza auto exista (+ bricheta). La SW exista o priza si in porbagaj (dotare care vine de la cel mai de jos model). Legat de tinuta de drum: Daca auto marchet da la Ford Ka 7/10 la tinuta de drum... si la ceed 6 atunci te indoiesti tare de review-urile lor (la EVO cat ii mai da? )

  • tot o Kia, sau hyundai ? ce co, marţi, 31.03.2009 11:40

    bai terminati cu prostiile, daca a-ti trecut de pe Dacia 1310 pe Cee'd nu inseamna ca aceasta coreeana are o alta calitate decat pretul redus. Am testat-o din curiozitate si nu am fost dezamagit; este la fel de proasta pe cat ma asteptam : pozitia de condus este incomoda, stabilitatea te ingrozeste si la 65, motorul o avea 122 cai insa ar fi putut fi un pic mai elastic sau mai precis o cutie de viteze croita mai bine, calitatea plasticelor este inferioara capacului de closet .... Ca are oglinzile mai mari decat Dacia 1310 este foarte adevarat aici aveti dreptate. nu sunt deloc fanul Golf-ului de fapt nu detin nici o germana si nu vred ca voi fi tentat in viitor. Cred ca autorul a fost foarte indulgent dand nota 6 eu as fi lasat-o repetenta P.S. daca merge cu 160 pe linie dreapta nu uitati ca si dacia voastra mergea la fel cand era tanara.

  • @tot o Kia sau hyundai?ce co, marţi, 31.03.2009 13:12
    mai lasatima!

    ideea este ca la banii acestia nu primesti decat un golf neechipat cu aceeasi motorizare iar pretul este cea mai importanta obtiune de cumparare asa ca primesti mai mult la aceeasi bani deci este mai buna. Mai terminati cu mesajele impartiale in favoarea golfului sunt de prost gust si mai mult ca sigur ca in mesaje impartiale respectivul fan golf va supraevalua golful . ideea este ca aceasta mentalitate este defectuoasa.

  • IMRS, miercuri, 01.04.2009 15:21
    comentariu la subiect

    Ca sa fiu pe subiect,drive testul nu tine cont de altele , cum ar fi stabilitate in curbe,franarea,spatiul interior,ergonomia conducerii unui vehicul si pana la umra, placerea conducerii unui automobil!

  • gabi, joi, 02.04.2009 10:44
    pt "tot o Kia, sau hyundai ? ce co"

    ce ai frate? Daca nu-ti place nu-ti lua. Ma rog... cand cobori din ferrari e normal ca o kiutza sa ti se para naspa. stabilitatea te ingrozeste la 65? mai uita-te o data in bord poate era 265! Masina e foarte buna si se bate de la egal la egal cu ceilalti competitori din clasa compacta! Asa ca mori de ciuda ca au facut o masina foarte buna!

  • tot o Kia, sau hyundai ?, joi, 02.04.2009 15:12
    pt gabi

    da, Gabi ai dreptate sigur era 265! sau 365 ? nu mai stiu ...Mai bea niste apa poate te trezesti! Desi pt Kia, Cee'd este un pas in fata laudele posesorilor sunt mult exagerate, insa sunt oarecum obligati sa le laude la cati bani au dat pe ele. (am citit aici (dupa ce am scris comentariul) cat costa si m-am ingrozit). Pai cu 16000 gasiti o groaza de japoneze care sa va faca sa realizati ce inseamna o masina adevarata, poate mai uitati de roabe. Nu mor deloc de ciuda, daca ar fi mai multe masini bune ar exista o concurenta mult mai apriga si tot noi, cei care discutam aici am castiga pana la urma. Gabi, ce competitori ai testat tu inainte sa iti iei Cee'd ???

  • mm, joi, 02.04.2009 15:19
    @Alex

    @Alex Daca ai circula mai mult pe autostrazi ceea ce probabil nu faci ai stii ca un consum mediu pe Autobahn e mai mare decat cel de pe o sosea nationala(adica extraurban in Ro), din simplu motiv ca Rx=rho*v^2*S*Cx, pentru tine in termeni populari: Rez la inaintare creste cu patratul vitezei, ptr ca Cx, rho si S sunt constante...

  • gabi, vineri, 03.04.2009 13:27
    pt "tot o Kia, sau hyundai"

    la ce japoneze te referi?? auris? =)) Desi cred ca te referi la civic:P. Cee'd in echiparea city (esp, climatronic, jante, etc(si lista e lunga) e 13500 pt 1.4 si vreo 14500 cred pt 1.6. Nu stiu cum sa zic...kia nu ofera motoare de rahat gen 1.4 80 cp 16V!!!, 1.4 90 cp, 1.6 102cp, 1.6 100 cp, ofera motoare foarte bune si de top la un pret si dotari foarte bune. In concluzie nu-si bate joc de clienti!!! Si pentru mine e foarte important cat dau si cat primesc. Dar in fine, fiecare stie cat valoreaza banul lui. Stiu ce poate golf 5 si m-am lamurit. Nu am cee'd :P Sincer de cand a aparut cee'd-ul ceilalti au mai lasat pretul jos pt ca altfel nu mai vindeau. Eu il consider un best buy. BRAVO KIA!!!

  • lord, marţi, 21.04.2009 11:05
    pt toti

    ok. am mers si eu cu ceed dar si cu golf 1.6 si megane. problema la ceed este ca nu-si arata caii putere in plus fata de competitoare(adica nu ii simti). a nu se intelege ca ca nu sunt deloc ci doar ca nu bate competitia asa cum te-ai astepta sa o faca cu 20 respectiv 12 cp in plus. si despre cuplu:golf 148nm 3800rpm megane 151nm la 4250 rpm ceed 154nm la 5200 rpm!!! si inca ceva.....: sa nu-mi spuna mie cineva ca ceed are o garda la sol chiar si "relativ ridicata" !!!!! In rest este o masina fff buna cu un pret acceptabil si demna de luat in seama. P.S.: cei care spun ca masinile japoneze sunt cele mai bune nu cumva spuneau acum vreo 5-10 ani ca masinile germane sunt no.1 ?????Baieti fiti mai originali!!!!

  • George, joi, 14.05.2009 15:11
    cvvt

    @lord problema ta cu cuplu nu prea este justificata. Motorul de pe ceed are cvvt (ca cel de pe Toyota de pe auris- vvt). daca te uiti la graficul de cuplu la motorul de la ceed ai sa constati ca pe la 3800rpm are deja 145nm cuplu care creste pana la 5200rpm pe cand la golf ai la 3800nm si de acolo incepe sa scada. la megan cam aceas poveste.

  • Eu, luni, 15.06.2009 16:12
    SA FIM CORECTI

    Dotare standard Cee'd 1.4: - priza de 12 V ( suplimentar fata de cea de la bricheta) - priza USB - priza AUX - computer de bord (consum mediu, instant, viteza medie, distanta pana la golire rezervor, ore conduse, etc) - sistem de distributie variabila CVVTI - directie asistata electrronic (ideala in oras) - comenzi pe volan - portbagaj generos pt clasa ei - airbaguri frontale, cortina si laterle pt cap atat fata cat si spate - 5 stele la Euro NCAP - geamuri electrice fata - ABS, EBD - oglinzi electrice si incalzite - cotiera centrala cu 2 compartimente - suport pahare si sticle de 0.5 langa cotiera centrala - aer conditionat - CD radio cu MP3 - consum mediu pe traseul Cluj - Ramnicu Valcea - Bucuresti si retur, aer conditionat pornit 80% din timp = 6.3 l/100 pt motorul de 1.4 - consum urban Cluj, 7.8 L Ce se doreste mai mult de la o masina de 11.500 Euro ? Aratati-mi si mie o oferta asemenatoare si mai stam de vorba.

  • Gore, marţi, 16.06.2009 10:01
    Esti pe dos!

    pt "tot o Kia, sau hyundai" Esti exact pe dos, meshtere! Pozitia de condus este foarte comoda: ai scaun reglabil pe inaltime, suport lombar, volan reglabil! Este chiar foarte stabila si in linie dreapta si in curbe! Calitatea plasticelor este chiar superioara altor marci din clasa sa! Ajunge lejer la 160 si nu simti nimic la viteza asta! La Dacie ii cad tablele pe la 120-140, asa ca...

  • Englezu, duminică, 26.07.2009 18:54
    ce prosti is unii

    Afirm un lucru de la bun inceput: un Cee'd nu e un BMW, dar nici nu are intentia de a fi. Toti retarzii care afirma ca e o masina slaba, ca asa si asa, intra in categoria "comunistilor cu idei fixe". Cum bine a punctat "eu" acum 2 post-uri, confirm eu ca nu exista alt constructor care sa ofere atat de mult pt. atat de putin. Probabil nu multi stiu ca aceste preturi excelente au fost obtinute datorita contructiei in cea mai moderna fabrica din europa in 2007, in care sunt sute de roboti complecsi si doar cativa ingineri care supravegheaza productia. Ei nu dau bani pe salarii ca si dacia(unde sunt cativa roboti si mii de angajati care sudeaza fiecare in stilul propriu). Si inca o chestie : la sfarsitul lui 2007, Bmw a cumparat tehnologia de vopsire de la KIA: mult mai buna si mult mai ieftina. Eu am ales o Kia Cee'd in detrimentul urmatoarelor: Golf 5 (prea slab dotat pt. banii de care dispuneam, motor de 70 Cp), ford focus(motor slabut), astra clasic(slabut dotata), aveo, logan, etc;- masini pe care le-am testat.; Cateva adaugari la lista lui "eu" : -sistem audio standard cu 6 difuzoare(2 inalte), care suna excelent, mult peste toate celelalte masini pe care le-am testat; -garantia de 7 ani(pt motor si transmisie) si 5 ani pt. restul masinii; oferita cu curaj datorita tehnologiei de fabricatie si nu doar din marketing -orice vopsea este standard; pt. unii e o delctare ca isi pot alege orice culoare metalizata sau nu fara a plati cateva sute de euro in plus Cateva date de consum real la cee'd 1.4: -in oras destul de aglomerat ma invart pe la 8-8,2 (destule cazuri de 5000-6000) de ture in treptele 1-2; - la drum intins cu 5 persoane adulte + bagaje pe o distanta de 300 km cu clima pornita 80% din drum, viteza medie 97km/h ; viteza de mers dominanta de 120-140, viteza maxima 150; consum 6,1 L/100 km; Nu ma asteptam! Review-ul mi se pare aberant in unele ipostaze: in conditii de mers normal, cum poate sa consume 1.6 mai putin ca 1.4? In conditii de tractiune, greutate, etc - e alta poveste gen diesel vs. benzina. Asa se face comparatia? Alta chestie greu de crezut: cum sa consume extraurban 8-9 L? Imposibil la un mers decent. Daca accelerezi si franezi ca sa poti accelera din nou, atunci trebuie specificat. Ideea de final: Fiecare cu a lui, nu poti face sa le placa tuturor, nici nu e cazul; dar cine o detine si e multumit de ea, oricum nu isi schimba impresia dupa taranii care o tavalesc in noroi ca nu au ce lucra si ei.