Jeep Renegade

2.0 Diesel Turbo (MultiJet) 140CP 4x4 Aut9 Limited

Motor / Transmisie

4.0

Jeep foloseşte pentru noul său model platforma dezvoltată împreună cu cei de la Fiat, aceeaşi platformă ce se va regăsi şi pe modelul Fiat 500X. Era normal ca şi motorizările să provină din aceeaşi bancă de organe comună dintre mărcile Chrysler şi Fiat. Europenii vor prefera noul Renegade cu motorizare diesel, iar Jeep a ales două propulsoare Multijet. Unul de 1.6 litri şi 120 CP şi al doilea de 2.0 litri în două variante de putere 140 şi 170 CP.

Am putut să le încercăm pe toate la lansarea oficială pentru Europa a noului model şi putem spune că preferatul nostru este cel de 140 CP. Este un Multijet de generaţia a doua mult mai rafinat faţă de propulsoarele diesel Fiat de acum o generaţie. Chiar şi faţă de fratele său de 1.6 litri, motorul diesel de 2.0 este vesel şi fericit să urce în ture oferind suficient cuplu pentru a imprima un caracter deosebit noului Jeep de buzunar. 

Dacă motorul de 1.6 diesel oferă 120 CP la 3.750 rpm şi 320 Nm la 1.750 rpm, cel de 2.0 litri adaugă 20 CP în plus pentru un total de 140 CP la aceeaşi turaţie şi 350 Nm. Motorul de doi litri este mai rafinat faţă de cel de 1.6 şi se potriveşte mai bine cu caracterul noului Renegade. Reprizele sunt mai mult decât satisfăcătoare, micul Jeep dovedind-se chiar foarte sprinten indiferent dacă rulăm pe asfalt sau pe macadam. 

Noul Renegade va fi oferit atât cu transmisie 4x2 pentru cei care nu au de gând să părăsească prea des asfaltul, dar şi cu sistem 4x4 de două feluri. Modelele Renegade normale folosesc un sistem de tracţiune integrală numit 4WD Active Drive, în timp ce varianta supremă numită Jeep Renegade Trailhawk foloseşte un sistem mai adecvat off-roading-ului numit 4WD Active Low. 

În ceea ce priveşte cutiile de viteze folosite, cele manuale au cinci sau şase trepte, cu o timonerie placută şi precisă. Un mare plus pentru mânerul din aluminium, foarte ergonomic. Pentru cei care preferă transmisiile automate, Jeep oferă două variante: o cutie cu două ambreiaje asociată cu motoarele pe benzină şi o cutie automată clasică cu nouă trepte pentru motoarele diesel. Da, nouă trepte, aţi citit bine. Nimeni nu mai oferă o cutie similară în acest segment. Am avut ocazia să mergem cu un Renegade dotat cu o asemenea transmisie şi dacă lăsăm cutia în modul automat nici nu vom remarca că avem atâtea trepte la dispoziţie. În modul manual, cutia nu te lasă să urci mai mult de treapta a şaptea la viteze mici, treptele superioare devenind utille la viteze de croazieră. 

  • scamel, vineri, 12.09.2014 12:25

    chiar daca articolul de ieri era varza nu cred ca este o tema demna de atata atentie oare scrieti fiecare cate un articol despre jeep renegade si asteptati aprecierile cititorilor?

  • gelu, vineri, 12.09.2014 13:27

    Destul de dragut acest suv de clasa mica.Pe teren accidentat Renegade da clasa la majoritatea suv-urilor din segmentele superioare si mult mai scumpe.

  • Scrooge, vineri, 12.09.2014 13:30

    vai da urat e saracul de el :)

  • Edb, vineri, 12.09.2014 14:07

    Masinile americane in general sunt lipsite de gust (ma refer la interior). Exteriorul aduce aminte de masinile chinezesti. Si ce-i cu parbrizul ala de intuneca in asa hal? Unii s-au uitat prea mult la True Blood.

  • Blaa..., vineri, 12.09.2014 14:36

    ma bucur sa aud ca are tinuta de drum buna, in comparatie cu un golf 7 cum este tinuta de drum si antifonarea? golf 100% renegade x? as aprecia foarte mult un raspuns de la cei care l au testat. Va multumesc

  • SnowM3, vineri, 12.09.2014 14:54

    Pentru ca ati testat o masina cu abilitati in afara soselelor, va rog sa publicati urmatoarele macar o parte din urmatoarele informatii minimale: 1. garda la sol 2. unghiuri de atac si degajare 3. adancimea vadului 4. detalii despre tractiunea integrala, repartizarea cuplului etc 5. prezenta protectiilor metalice (scuturi) sub caroserie

  • flo, vineri, 12.09.2014 15:49

    Sunt foarte curios daca se va lansa in NA ce fel de review uri va avea....arata a masina chinezeasca de jucarie fata de ce se vinde pe acolo ca si SUV.

  • Andy, vineri, 12.09.2014 16:26

    @flo arata la fel si-n SUA insa are alte motorizari/echipari. Se vinde ca SUV nu "ca si SUV" ca nu e altceva :-). Limba romana....

  • addeco, vineri, 12.09.2014 17:31

    2015 Renegade FWD AWD TrailHawk Approach angle 17.9° 21.0° 30.5° Breakover angle 21.2 24.0 25.7° Departure angle 29.7 32.1 34.3° Running clearance 6.7 7.9 8.7 Water crossing (5 mph) 19” Mai multe detalii in comentariul de ieri.pe aceeasi tema (Jeep Renegade).

  • Lache, sâmbătă, 13.09.2014 00:13

    Fiat cu denumire schimbata in Chrysler(or whatever) pentru a mari vanzarile de fiat. Halal!

  • Sam, luni, 15.09.2014 10:42

    Nu-i nici un Fiat. Renegade a fost conceput si dezvoltat in America de catre Jeep. Ei lucreaza si la viitorul 500X pentru ca au mult mai multa experienta cu masinile pt off-road in comparatie cu Fiat. Motoare sunt intradevar Fiat, dar trebuie sa ai motoare diesel sa reusesti in Europa, si Fiat au motoare bune. Masina va fii produsa in Europa, deci per total va fi un produs al companiei FCA, Americano-Italian, daca chiar tinem sa atribuim o identitate nationala si corporativa. Acuma degeaba va plangeti. In comparatie cu controversatul nou Cherokee, Renegade are o forma clasica Jeep, si arata chiar foarte bine (in opinia mea). Motoarele diesel sunt foarte tentante de asemenea. Il putem compara cu modele ieftine din clasa dar n-are rost pentru ca Renegade a fost facut pentru off-roading adevarat. Din punctul de vedere al imaginii concureaza cu modele putin mai up-market precum Mini Countryman. N-are rost sa ne plangem ca strugurii sunt acri. Cine isi permite si chiar vrea masina orientata mai mult spre off-road in segmentul asta isi va lua Renegade si cine nu, nu. Ii simplu.

  • Fara nume, duminică, 21.09.2014 00:47

    Articolul este original? http://www.topgear.com/uk/car-news/jeep-renegade-first-drive-1-2014-09-19

  • marius, sâmbătă, 04.10.2014 01:49

    au furat jantele de la Subaru XV masina urata rau vreau si eu una!