Motor / Transmisie
Cea mai noua marca lansata oficial in Romania isi arunca in joc cel mai scump model impreuna cu un motor V8 de 5.0 litri, 390 de cai putere si 500 Nm. Acesta este cuplat la o transmisie cu sapte rapoarte, prima de acest tip montata pe un model apartinand grupului Renault-Nissan. Inca de la citirea primelor cifre din cartea tehnica vedem ca avem in fata un model care nu pare lansat intr-o perioada tocmai buna pentru a atrage iubitori de SUV-uri semisportive de la marcile cu istorie si traditie. Un motor de 5026 de centimetri cubi cu un consum direct proportional nu atrage multi adepti decat pe hartie sau la nivel declarativ in aceasta perioada, insa Infiniti a aratat intotdeauna ca nu merge pe drumuri deja batatorite, preferand sa atace prin emotie si caracter. Iti dai seama de acest lucru dupa ce ai pornit animalul, cand cifrele prezentate de Infiniti arata ca nu au fost scrise doar pentru impresia artistica. Odata ce apesi pedala de acceleratie, spatarul scaunului se transforma intr-un pat vertical vare iti sustine spatele in cel mai drept mod cu putinta, chestiune datorata mai ales fizicii si fortelor care actioneaza brutal asupra ta. Acompaniat de un sunet proportional cu puterea dezvoltata (390 de cai la 4500 rpm), motorul impinge namila de 2.2 tone intr-un ritm alert, care ii transforma pe ceilalti participanti la trafic in simpli spectatori. Totul se desfasoara extrem de repede, reprizele fiind scurte si concepute astfel incat manevrele in forta sa fie realizate in cea mai mare siguranta si in cel mai scurt timp posibil. Este adevarat, Infiniti ar fi putut lucra ceva mai mult la raspunsul cutiei in mod automat, care are o mica ezitare pana cand intelege ca scopul tau este descatusarea a cat mai multi cai. Totul se rezolva insa prin actionarea cutiei prin padelele din magneziu aflate in spatele volanului. Comportamentul motorului poate fi caracterizat oricum, doar sobru nu. E distractiv, agresiv, inuman de dur uneori. Dar face toti banii. Dupa o perioada de acomodare cu zgomotul si raspunsul propulsorului si dupa ce te joci cu el pe austostrada sau sosea astfel incat sa-ti invingi intreaga paleta de frustrari acumulate de-a lungul unei saptamani intr-un Bucuresti limitat din punctul de vedere al spectacolului, te pui in fata hartiei. Iar calculele iti arata ca motorul de pe Infiniti FX50 S se afla la mijlocul categoriei 4.5-5.0 litri, caracteristicile sale acostandu-l undeva la mijlocul segmentului in care modelul Infiniti se bate pentru suprematie. Oricum, trebuie sa recunoastem un lucru: un Infiniti nu se cumpara neaparat pentru caracterul sau sportiv, astfel ca un mens sana de 5.0 litri asezonat cu un corpore sano marca Infiniti fac casa buna in orice situatie. Evident, nu uitam ca vorbim de o categorie care se situeaza cu un etaj mai jos de versiunile M, AMG sau Turbo ale lui BMW X6, Mercedes ML si Porsche Cayenne, astfel ca spectacolul ramane deschis.
ma asteptam sa stea ceva mai slab decat lexus la capitolul lux interior, oricum e mai pe gustul oamenilor pana in 40 ani, pacat ca sunt f putini care isi permit asa ceva....