Motor / Transmisie
La capitolul motorizări, faceliftului nu aduce nimic nou. Infiniti a decis ca modificările să fie pur estetice, partea mecanică rămânând neschimbată. Trei motoare, două pe benzină şi un diesel compun oferta SUV-ului FX. La capitolul benzină avem un V6 de 3.7 litri şi un V8 de 5.0 litri. Dar în test am mers cel mai mult cu propulsorul diesel V6 de 3.0 litri. Este cea mai nouă completare a gamei, fiind gândit special pentru piaţa europeană. Dieselul de 2.993 cmc dezvoltă 238 CP la 3.750 rpm şi 550 Nm la 1.750 rpm. Este asociat cu o cutie de viteze automată cu şapte trepte. Aceasta poate fi comandată şi manual prin intermediul clapetelor de magneziu amplasate în spatele volanului sau a levierului când acesta este mutat în poarta manuală.
Motorul este potent şi livrează convingător cei 550 Nm. Sunetul este un pic atipic pentru un diesel, Infiniti având grijă ca agregatul de sub capotă să nu sune ca un tractor. Pe acceleraţie avem parte de un şuierat baritonal plăcut urechii. Cutia schimbă treptele suficient de repede şi este intuitivă. Singurul reproş este că, uneori, SUV-ul se simte greoi cu această motorizare. Cele două tone ale maşinii raportate la cei 238 CP pot justifica această senzaţie.
"modelele vândute acolo era importate neoficial şi în Europa", "Preţurile pentru aceste versiuni este de 65.163 euro, respectiv 71.138 euro (TVA inclus)." Acordul este manifestarea relatiei sintactice dintre doua cuvinte, constând în repetarea informatiei gramaticale de la un cuvânt la celalalt. Relatia este orientata: dintre cele doua cuvinte legate prin acord, unul impune restrictia de forma, iar celalalt se supune ei. De exemplu, se repeta, cu directia subiect – predicat, informatia gramaticala de persoana si numar: eu citesc, tu citesti, masinile erau importate, preturile sunt.... Hai ca nu e asa de greu!