Hyundai Santa Fe

2.2 CRDi GLS Premium FL 4WD 5STR AUTO

Motor / Transmisie

4.0
Preţ de un weekend, am avut în custodie un motor diesel de 197 de CP şi 422 Nm. Alături de acesta stătea o transmisie manuală cu şase rapoarte şi un sistem de tracţiune integrală. Spre deosebire de fratele său mai mic, ix35, Santa Fe nu va fi disponibil şi într-o versiune cu tracţiune faţă. Unitatea de 2.199 centimetri cubi respectă normele Euro 5 şi oferă un pachet promiţător alături de cutia de viteze manuală. Astfel, modelul coreean s-a dovedit a fi extrem de fâşneţ, dar acest comportament era de înţeles dat fiind cifrele prezentate de constructorul sud-coreean. Puterea maximă este furnizată la 3.800 rpm, iar cuplul motor maxim este oferit între 1.800 şi 2.500 rpm. Aşadar, unitatea şi transmisia acesteia sunt optimizate pentru un consum scăzut de carburant fără a pierde prea mult din reprize. În comparaţie cu rivalii săi din segment echipaţi cu unităţi diesel de cilindree apropiată, Santa Fe facelift vine cu aceeaşi surpriză pe care ne-a făcut-o şi versiunea de 184 CP a lui ix35: vorbim de cel mai puternic motor din segment. Pe lângă cea mai ridicată putere din segment, avem şi cel mai mare cuplu motor, oferit la cea mai joasă turaţie din segment. Aceste caracteristici au fost necesare probabil pentru a contracara masa de 1.995 kilograme a lui Santa Fe facelift, aflată totuşi în partea superioară a segmentului. Masa ridicată a modelului îl penalizează la accelerarea în primele două trepte de viteză şi îl face să pară extrem de lent.
  • Hadouken, vineri, 11.06.2010 12:41

    sunt curios cum se va descurca pe termen lung si dupa cat timp isi va arata "calitatile". Sper sa fie mai fiabil decat vechiul model si sa nu simti ca pierzi jumatate din masina dupa 1 an 2.

  • Ionel, vineri, 11.06.2010 12:54
    posibila gresala...

    In ceea ce priveste perfomantele de acceleratie cred ca s-a strecurat o gresala. 11,6 sec pentru 0-100 km/h era timpul de acceleratie pentru varianta fara facelift (cu motoriazare 2.2 CRDi euro 4 de 155 CP). Imi este greu sa cred ca un motor mai performat atat din punct de vedere al puterii cat si al cuplului ofera exact aceleasi performante. Am gasit si alte informatii care mi se par mai aproape de realitate, adica 9,5 sec pentru 0-100 km/h. In aceste conditii clasamentul se schimba putin... Vezi link: http://www.auto.ro/hyundai/Hyundai-Santa-Fe-facelift-primeste-un-nou-diesel-2-2-CRDi-de-197-CP--46335.html

  • Sebastian Toma, vineri, 11.06.2010 12:58
    @Ionel

    Hyundai România spune altceva: http://www.hyundai-motor.ro/showroom/index.php?id=192&m=index&carid=36&bodid=32&engid=790&action=3

  • cmg_george, vineri, 11.06.2010 13:05
    greseala

    Conaţionalii de la Kia oferă noul Sorento contra sumei de 30.672 de euro cu toate taxele incluse cu aceeiaşi motorizare şi o transmisie automată cu cinci trepte. Pentru un Sorento diesel de 197 CP şi 421 Nm (ce coincidenţă!) trebuie să scoateţi din cont 33.439 de euro cu toate taxele incluse. Ced ca este o greseala aici. Sorento 2.2 DSL MT 4X4 29512 € Slabuta acecleratia lui Santa Fe si parca si pretul un pic cam piperat

  • Sebastian Toma, vineri, 11.06.2010 13:16
    @cmg_george

    Exemplarul testat de noi costă 32.118 euro. Am menţionat şi în text de versiunea entry-level de 29.512 euro. Uite şi o versiune mai ieftină a lui Kia Sorento echipată cu acelaşi motor şi aceeaşi transmisie: http://www.automarket.ro/masini-noi/kia/sorento-22-dsl-mt-4x4-classic-8318/specificatii.html Sorento are 1.795 kg, iar Santa Fe are 1.910 kg. Cred că de aici provine diferenţa. Cât despre datele tehnice ale versiunii din Marea Britanie, noi am testat modelul pentru Europa, nu pentru Regatul Unit. Când vom testa maşina pentru piaţa din Marea Britanie, atunci vom publica datele respective. Mulţumim pentru atenţie.

  • Cosmin, vineri, 11.06.2010 13:25
    not fair

    Conform site-urile de specialitate din afara, ansamblul motor/cutie este de departe cel mai bun din clasa sa(suv mare-non premium)!Mi se pare ca sunteti tendentiosi...daca avea o stema VAG/BMW sau mai stiu eu ce alte dude viseaza romanul, probabil(sigur) scorul era mai generos!Ne-am obisnuit insa...e ok, nici nu va mai citesc test-e...cand ma intereseza un review, ma uit la cei de-afara! Nu ca ar fi mai breji, dar macar nu au atatea idei preconcepute ca romanii!!

  • cmg_george, vineri, 11.06.2010 13:25
    @Sebastian Toma

    Stiu de diferenta de greutate, dar tot nu cred ca este justificata diferenta de 2secunde. eu inca cred ca este greseala pe site hyundai ro. Britanicii mint? http://www.hyundai.de/downloads/SantaFe_TechnischeDaten.pdf Nemtii mint? Ati avut ocazia sa vedeti si versiunea cu 7 locuri? Este total inutil (inutilizabil) al 3-lea rand de scaune?

  • mircea, vineri, 11.06.2010 13:28
    @Cosmin

    SUV mare non-premium este ix55. Santa Fe nu e acolo, e mai jos. Numai bine.

  • Dan giba, vineri, 11.06.2010 14:04
    Santa e superba

    Conduc un santa fe de 3 ani si e superba, siletioasa si fiabila... super rezistenta, am carat marfa cu ea timp de 3 ani, are peste 120.000 km si nu i-am schimbat decat consumabilele normale la revizie... am forjat-o la greu si e ca noua...nu ma pricep prea mult la masini, dar m-a scos din toate situtatiile neprevazute, frane bruste, viraje, depasiri periculoase... cand o soliciti raspunde prompt... ce mai...o iubesc ...si sincer nu as schimba-o pe alta masina... am condus de la Dacie, Rexton, Fiat Stilo Schumacker ( superba masina, dar foarte nervoasa... pentru tineret...) Matiz, Fiat Punto, Mercedes din clasa C, tot felul... succes lui santa Fe...e o masina reusita...

  • dumbravaandrei, vineri, 11.06.2010 18:00
    Caracteristici tehnice

    Hyundai are si el pachet de drumuri grele... special conceput pentru orient si pentru europa de est... de asta difera si viteza de accelerare, de asta difera si masa si pe ici pe colo mai difera si un cuplu, 2-3 caiuti lipsa sau in plus... Deci cei care va "documentati" despre masini pe site-urile din afara, documentati-va putin si despre "cum se face o masina" sau mai cititi despre "minimizarea costurilor de service la masini cu garantie de 5 ani". Oricat de buna aia face tu o suspensie, cu siguranta nu va avea acelasi randament sau acelasi comportament pe un drum asfaltat impecabil fata de un drum cu gauri sau "plombat" cum avem noi cam 60% din drumuri. Ca nu apare in lista de optionale "pachet pentru drumuri grele" nu inseamna ca aceasta optiune se afla si pe masina :) @cmg_george: Nu cunosc masini cu 7 locuri, cu exceptia celor special construite pentru transportul de persoane - microbuze, autobue, tancuri etc, la care locurile din portbagaj sa poata fi utilizate de o persoana cu o inaltime mai mare de 1,50m. Si acea persoana va sta incomod pe acele scaune. E ca si cum intr-un pantof de marimea 40 vrei sa bagi un picior de 42 :D @Cosmin: Ansamblul motor-cutie nu inseamna neaparat si performanta la roata.... Acceleratia sau viteza de deplasare nu depind strict de motor... ci si de diametrul rotii motoare, distributia de putere intre puntile masinii, cuplu maxim suportat intre anvelopa si suprafata de deplasare etc... La acest model, cei de la Hyundai au marit putin latimea rotilor pentru a avea reprize mai bune de accelerare intre 60-100Km/h, fapt ce greveaza acceleratia masinii... La care mai adaugam si greutatea suplimentara fata de modelul precedant datorita sistemelor active de siguranta si datorita micii modificari ale suspensiilor. Cel mai bun review al unei masini este drive-testul. Daca nu iti permiti unul, singura solutie este sa consulti oamenii care au mai condus acea masina. Cei din presa de specialitate se mai gandesc din cand in cand la fanteziile noastre ( in materie de masini ) si la burta lor, si mai iau cate o masina si o mai conduc si ne spun si noua cum a fost. Asta fara sa le propunem noi la ce masini sa le faca testele (si asta ar fi o idee... noi, cititorii sa propunem cate o masina in fiecare luna pe care sa o testeze cei din redactie si apoi sa facem comparatii: ce rezultate au iesit si a ce ne asteptam sa iasa). Si acum oarecum on-topic: Am condus Un Santa Fe din 2008, 2.2 CRDI, 4WD plangeam dupa treapta a 6-a (la 110Km/h aveam aproape 3300 de ture) si culmea culmilor, mi s-a parut al naibii de ager pentru o namila din clasa sa. In interior poate aparea macar un sistem de navigatie cu diagonala decenta si afisaj color, precum si la suportul lateral al scaunelor se mai puteau aduce imbunatatiri (masina e destul de inalta). Din poze nu vad sistemul de navigatie si nici de scaune nu pot sa imi dau seama daca s-a mai umblat cate ceva pe la el.

  • cmg_george, vineri, 11.06.2010 19:49
    @dumbravaandrei

    @dumbravaandrei tu vrei sa spui da diferanta data de britanici, nemti, etc (aproape 2 sec) este din pachetul de drumuri grele? tu crezi ca un producator se apuca sa faca teste cu diferite optionale puse pe masina pentru o anume regiune si da alte date tehnice? In cazul asta ... nici nu merita sa te bagam in seama.

  • ..........., vineri, 11.06.2010 20:52
    ................

    la fel de urata ca generatia trecurta

  • georgemed, vineri, 11.06.2010 22:06
    @dumbravaandrei

    intradevar la generatia veche se simte lipsa vitezei a 6 a dar in nici un caz la 110km nu ai 3300 ture. cred ca in jur de 2900 3000 mai exact si crede-ma ce-ti spun ca zilnic conduc o astfel de masina. si in privinta suportului lateral la scaune ai dreptate insa nu cred ca se vrea o masina sport care sa te tina tinuit in scaun deci e de inteles pana la urma.

  • the hep, sâmbătă, 12.06.2010 08:49
    hmmm

    @ dumbravaandrei - ca sa vezi ce spui...atit modelul dinainte de facelift cit si acesta are aceeasi dimensiune la roti in romania, ca sa nu ii mai comparam cu nemtii sau britanicii, si anume 235/60/18 . asa ca teoria ta despre roti mari sau mici si diferenta de acceleratie pica . - nici macar motoare pe benzina in a 5-a nu mai au la 3300rpm 110 km / h , ca sa nu mai vb de un diesel . santa fe-ul are cca 2600 la viteza respectiva, pt ca viteza maxima este de 180 la fix 4000 rpm in trapta a 5-a ( e vorba evident de modelul inainte de facelift, cel cu 5 trepte ) . ceea ce ne dovedeste ca tu clar nu ai fost cu masina respectiva, si ca nu stii nimik despre mtoare diesel, si regimul lor de functionare . si ma opresc aici . un weekend racoros tuturor , :)

  • slv83, duminică, 13.06.2010 10:42
    Santa Fâs

    ....doar pt. necunoscători!

  • dangiba, luni, 14.06.2010 10:06
    Santa e superba

    LA 120 km/h Santa Fe are numai 2400 rpm... de unde 3000 ? Si ca design e una dintre cele mai reusite SUV uri. Si da, are 7 locuri . si foarte confortabile... ce pantofi stramti...ca doar n-or fi toti pasagerii obezi... daca ar fi sa-mi iau o masina noua...tot Santa Fe as alege.... numai daca m-as imbogati peste noapte mi-as cumpara un SUV infiniti...

  • dumbravaandrei, marţi, 15.06.2010 10:02
    Raspunsuri

    @cmg_george 1) Da... producatorii fac teste in functie de regiuni si pun optionale diferite pentru anumite regiuni. Daca nu ma crezi, verifica incepand cu dacia si terminand cu... Jaguar de exemplu. Motivele sunt simple, banale si la mintea oricarui copil: tipul de client, structura pietei de desfacere, infrastructura tarilor... Spre exemplu, compara fisa tehnica a unui Renault Megane III de pe site-ul Renault Romania cu cea de pe site-ul din franta si chiar si cu cea de pe site-ul din UK. Cate exemple de producatori ce vand in Romania vrei sa-ti dau care care nu au multe dintre optionale disponibile pentru piata noastra? Spre exemplu, Santa Fe-ul care se vinde in occident are si navigatie cu afisaj de 5 inch... in Romania, oricat de full vrei sa o cumperi, nu ai asa ceva. @georgemed suportul lateral nu este facut numai pentru masinile sport... Masina asta e destul de inaltuta si oricum iti trebuie suport lateral, deoarece si tangajul difera fata de una mica. Regimul de turatii respectiv a fost obtinut pe traseul Suceava-Botosani, Rampa de 8% si cu o sarcina de aproximativ 320Kg (4 persoane in masina) @the_hep cand o fi variatia liniara intre viteza si turatii sa ma anunti si pe mine... Vorbesti de motoare de parca ce pun ele in miscare e de masa neconsiderabila... Avand in vedere ca acel motor misca aproape 2 tone, se modifica putin parametrii discutiei. Printre altele fac si o facultate de inginerie unde studiez inclusiv motoare termice (mai putin in comparatie cu cele electrice, dar destul incat sa faci un proces automat). Spre deosebire de tine, eu studiez motoarele in totalitatea lor, inclusiv modelul matematic, modelul fizic, si alte dependinte tehnice ce tin de studiul unui astfel de sistem. Din pacate nu am avut sansa ta sa studiez un motor doar din reviste de colorat [:)] asa ca imi cer scuze daca bagajul meu de cunostinte nu coincide cu al tau

  • georgemed, miercuri, 16.06.2010 15:46
    @dumbravaandrei

    poate esti in domeniu dar la turatii crede-ma ca gresesti. chiar m-ai facut curios si am iesit in afara orasului si la 110 km are 2600rpm. in legatura cu pachetul drumuri grele poate se aplica la alte categorii de masini insa aici vb de suvuri si mi se pare normal ca un suv sa includa aceste modificari indiuferent de tara in care se vinde doar nu iti iei suv sa mergi numai pe autostrada. crezi ca germania franta uk nu au si ei drumuri forestiere dealuri si santuri?

  • cmg_george, miercuri, 16.06.2010 20:49
    @dumbravaandrei

    De acord cu tine, schimba dotari, poate setari la suspensii, mai pun un scut, dar nu fac alte teste de acc sau franare, nu regandesc echilibrul masinii, etc. Am pus link-uri si din tari mai apropiate de Romania si acc tot acolo ramane 9.6-10 (functie de cutie, nr de locuri, etc.). Trist este ca Automarket nu ne baga in seama si din masina cu cele mai bune performante din clasa ei au facut-o cea mai proasta...

  • cmg_george, luni, 21.06.2010 10:37
    @Mircea Mester

    Uite ca au schimbat si cei de la Hyundai romania (celputin pentru MT) http://www.hyundai-motor.ro/showroom/index.php?id=192&m=index&carid=36&bodid=32&engid=790&action=3

  • emm, marţi, 28.06.2011 14:18

    cred ca masina asta sa vandut prea bine si s-au gandit so faca mai urata? pretul foarte aproapiat Veracruz / ix 55,

  • ct, marţi, 13.12.2011 19:42
    nasoala rau

    am cumparat-o in ianuarie 2011, am 15.000 km si am schimbat ambreiajul deja. cel nou e la fel. ce 4x4!? ce off-road!? masina asta nici pe strada nu poate merge. iti put si hainele a ambreiaj... rusine korea. feriti-va.

  • and, sâmbătă, 31.03.2012 21:31
    ok

    Am un santa fe din 2007 chel 2x4 cu 210.000 km facuti de mine .In oras imi ia 7-8 iar in afara ia cat scoda octavia a sotiei mele. Singura problema a fost volanta care a picat pe la 130.000km si a costat cu ambreiaj 1000 euro in rest numai consumabile. Masina este tanc merge ca in prima zi si nu am de gand sa o schimb.Am facut aproape toata Europa in ea si sincer sa fiu nu a creat nici o problema , a mers ceas. . A costat de noua in 2007 25.000 euro si daca ar fi sa ma intorc in timp tot santa fe as lua.Stima