Motor / Transmisie
Hyundai Santa Fe mizează pe propulsoarele diesel. Dacă nu oferi în Europa un motor diesel capabil pentru un SUV full-size, nu au ce să cauţi pe piaţa auto. Astfel, Hyundai a ales două dintre motoarele sale diesel pentru noul Santa Fe: 2.0 CRDI şi 2.2 CRDI. Motorul diesel de 2.0 litri are 150 CP, iar cel de 2.2 197 CP. Pentru clienţii care chiar îşi doresc un SUV cu motor pe benzină există şi posibilitatea pentru a opta pentru motorul 2.4 litri de 192 CP.
Modelul nostru de test face parte din primul lot de SUV-uri Santa Fe care au venit în ţara noastră. A venit în echiparea de top numită Luxury şi echipat cu motorul diesel 2.2 litri de 197 CP asociat cu o cutie automată de viteze cu şase trepte. Motorul este deja cunoscut celor care au avut de-a face cu generaţia a doua a modelului Santa Fe. Este acelaşi propulsor CRDI de 2.199 cmc cu patru cilindri ce dezvoltă 197 CP la 3.800 rpm şi 436 Nm între 1.800 şi 2.500 rpm folosit şi de anteriora generaţie. Motorul se achită fără probleme de sarcina de a mişca dezinvolt Santa Fe-ul, cuplul motor fiind suficient de mare şi disponibil pe o plaja de turaţii joase.
Cutia de viteze automată cu şase trepte este alegerea cea mai bună pentru un SUV de aceste dimensiuni. În mod automat cutia schimbă suficient de bine, fără ezitări prea mari. În modul manual, însă, există o întârziere sesizabilă între momentul acţionării levierului şi schimbarea propriu-zisă a trepte de viteză. Cutia mai oferă şi funcţia de autohold, ce poate fi activată prin apăsarea unui buton amplasat lângă frâna de parcare electrică.
Automarket de fiecare data tot bagati asta sprint in nu stiu cate secunde .....nimeni nu da 43000 euro ca sa plece primul de la semafor .....Daca tot vreti un sprint facetii de la 80 km/h la 130 km /h !!!! Nu va placut cutia prea lenta in modul manual .......pai de ce ai mai cumpara o masina cu cutie automata daca o folosesti manual tot timpul???? Legat de nota merita macar cat Chevrolet Captiva ......