Hyundai Santa Fe

Motor / Transmisie

4.0

Hyundai Santa Fe mizează pe propulsoarele diesel. Dacă nu oferi în Europa un motor diesel capabil pentru un SUV full-size, nu au ce să cauţi pe piaţa auto. Astfel, Hyundai a ales două dintre motoarele sale diesel pentru noul Santa Fe: 2.0 CRDI şi 2.2 CRDI. Motorul diesel de 2.0 litri are 150 CP, iar cel de 2.2 197 CP. Pentru clienţii care chiar îşi doresc un SUV cu motor pe benzină există şi posibilitatea pentru a opta pentru motorul 2.4 litri de 192 CP.

Modelul nostru de test face parte din primul lot de SUV-uri Santa Fe care au venit în ţara noastră. A venit în echiparea de top numită Luxury şi echipat cu motorul diesel 2.2 litri de 197 CP asociat cu o cutie automată de viteze cu şase trepte. Motorul este deja cunoscut celor care au avut de-a face cu generaţia a doua a modelului Santa Fe. Este acelaşi propulsor CRDI de 2.199 cmc cu patru cilindri ce dezvoltă 197 CP la 3.800 rpm şi 436 Nm între 1.800 şi 2.500 rpm folosit şi de anteriora generaţie. Motorul se achită fără probleme de sarcina de a mişca dezinvolt Santa Fe-ul, cuplul motor fiind suficient de mare şi disponibil pe o plaja de turaţii joase. 

Cutia de viteze automată cu şase trepte este alegerea cea mai bună pentru un SUV de aceste dimensiuni. În mod automat cutia schimbă suficient de bine, fără ezitări prea mari. În modul manual, însă, există o întârziere sesizabilă între momentul acţionării levierului şi schimbarea propriu-zisă a trepte de viteză. Cutia mai oferă şi funcţia de autohold, ce poate fi activată prin apăsarea unui buton amplasat lângă frâna de parcare electrică.

  • antonny, vineri, 02.11.2012 14:12

    Automarket de fiecare data tot bagati asta sprint in nu stiu cate secunde .....nimeni nu da 43000 euro ca sa plece primul de la semafor .....Daca tot vreti un sprint facetii de la 80 km/h la 130 km /h !!!! Nu va placut cutia prea lenta in modul manual .......pai de ce ai mai cumpara o masina cu cutie automata daca o folosesti manual tot timpul???? Legat de nota merita macar cat Chevrolet Captiva ......

  • mntsn, vineri, 02.11.2012 16:11

    Acest sifonier culcat, dupa ce ca este total inutil, ca de altfel toate sifonierele culcate, este o afacere foarte proasta, extrem de proasta. La aceiasi bani si raspunzand unor nevoi similare se poate alege un break premium de clasa medie, cu tractiune integrala si o echipare medie spre buna. Plus imaginea castigata: de om discret si de bun simt, nu de ghertoi cu gipan.

  • ShelbyV8, vineri, 02.11.2012 17:32

    Nu spun ca nu e o masina pentru cei care vor sa aiba GIP sa fie jmekeri. Dar totusi, nu mi se pare normal sa dati 2 stele pentru "pret de achizitie", in timp ce ati dat 3 stele pentru MIni si Abarth (testele anterioare).

  • lollllll, vineri, 02.11.2012 18:17

    daca avea alta stema in bot lua cel putin 4.2!!asa ca degeaba va ambalati...asta e!!

  • Not identity, vineri, 02.11.2012 20:47

    Nu ii mai dati apa la moara lui @mntsn.Este una si aceeasi persoana cu @zarnesteanu,@ChuckNorris,@dan_grc,si @Mafia.Aceste personalitatii sunt omniprezente peste tot la aceeasi ora.Baiete,crezi ca daca esti in spatele unui monitor nu ne dam seama cat de josnic esti?

  • decent, vineri, 02.11.2012 22:22

    nu am condus-o si nu ma intereseaza ca nu sunt din aceeasi clasa, dar arata mult mai bine decat un touareg de taran borat cu ceapa-n gat

  • @pinguinul, sâmbătă, 03.11.2012 12:28

    Ai perfecta dreptate, se cheama abuz ce fac ei, de aceea ar fi potrivit sa nu mai intri pe AM in semn de protest.

  • Pinguinul_nuclear, sâmbătă, 03.11.2012 18:27

    Tu esti Dane? Nu ti-am mai citit comentariile de multa vreme.Nu te intrebi dc? De fapt chiar m-am gandit sa mai fac pauza in scopul de a comenta pe AM,dar iata ca am revenit cu noi forte de opinie ;)

  • mntsn, sâmbătă, 03.11.2012 20:57

    @Not identity: Ma gandeam sa-ti dau o replica, dupa cum ai merita, dar esti prea insignifiant ca sa-mi pierd timpul. Stiu ca te-am inoportunat cu comentariul meu, asta e, nu-mi pare rau. Si te rog frumos sa nu mai urci cu gipanul sh pe borduri si trotuare, ok?

  • ???, duminică, 04.11.2012 13:06

    kumitee??? esty??? Hai nu ma mai tine atata cracanat,ca isi pierde mirosul,daca mai chiulesti atat de mult.Hai kumite,baga botu si miroase,ca o sa fac scurta daca mai stau mult cracanat =))

  • Not identity, duminică, 04.11.2012 18:21

    @mntsm / dan-grc / zarnesteanu / mafia / chuck norris Baiete,chiar ne crezi prosti pe toti? Esti una si aceeasi persoana ,multiplicata prin aceste personalitati.Nu mai incerca sa ascunzi gunoiul sub presul din fata usii.

  • mntsn, duminică, 04.11.2012 19:02

    @Not identity: In ceea ce te priveste, n-am absolut niciun dubiu. Iar daca suferi de sindromul personalitatii multiple, caz in care intrebarea are sens, atunci raspunsul meu catre voi este da.

  • :), duminică, 04.11.2012 19:12

    chevrolet captiva cu cutie automata are nevoie de 10.1 secunde pana la 100 de km la ora in testul facut de cei de la automarket acum scrie ca are nevoie de 11 secunde ......care dintre aceste valori esti corecta??

  • :), duminică, 04.11.2012 19:12

    chevrolet captiva cu cutie automata are nevoie de 10.1 secunde pana la 100 de km la ora in testul facut de cei de la automarket acum scrie ca are nevoie de 11 secunde ......care dintre aceste valori esti corecta??

  • Rene, marţi, 06.11.2012 11:18

    Nu contest calităţile noului Santa Fe. Maşina este modernă, spaţioasă, economică, bine desenată, foarte probabil fiabilă, dar scumpă, fraţilor, nesimţit de scumpă. Chiar nu înţeleg poziţionarea Hyundai. Multă vreme au avut succes ca brand un pic mai răsărit decât low-cost, care la aceiaşi bani cu unii producători mainstreem oferea mult mai multe dotări şi o garanţie mai lungă. Dar preţurile noii generaţii Santa Fe mi se par complet ilogice. Câteva observaţii: - Vrei un SUV modern, spaţios, foarte nou, proaspăt şi bine făcut? CRV-ul nou cel mai dotat este mai ieftin decât cel mai ieftin Santa Fe. Nu mai zic că Mazda CX-5 cea mai dotată e cu 5000 de euro mai ieftină decât cel mai ieftin Santa Fe! - Vrei un mastodont de maşină, spaţios şi capabil, cu ADN de orrfoader? Pathfinder sau Pajero sunt sensibil mai ieftine! - Vrei cel mai offroader dintre offroadere, spaţios, versatil şi în stare să te ducă acolo unde Santa Fe nu ajunge nici cu elicopterul? Alegi un Jeep Wrangler Unlimited Rubicon. E cu vreo 3000 de euro mai ieftin! - Vrei exclusivism? Range Rover Evoque e la aceiaşi bani sau mai puţin! - Vrei o maşină germană în loc de Hyundai? Păi banii de Santa Fe ajung de Q5… Sincer, chiar nu îmi dau seama pe cine au în vedere şefii Hyundai cu preţurile astea.

  • Alin, marţi, 25.12.2012 16:41

    Bine zis,Rene! Am testat masina in Emiratele Arabe Unite acum 5 luni. Aici,varianta cea mai scumpa abia trece de vreo 25000 de euro...!Iar motorul e de 3,3 litrii...

  • Serban, joi, 21.03.2013 12:14

    Pentru cine are intrebari ce e cu pretul pentru Santa Fe va recomand Euro NCAP sa va uitati acolo ce anume are deosebit,

  • adi, marţi, 18.06.2013 17:22

    la banii astia cumperi audi q3 sau bmw x3 nu stiu cui ii trebuie hyundai

  • dannny, miercuri, 10.07.2013 03:44

    q3 sau x3 comparal cu sportage,santa fee ii o clasa peste

  • dannny, miercuri, 10.07.2013 03:46

    pardon,cu ix35,dar tot platforma lu sportage o au