Hyundai Grand Santa Fe

Design

4.5

Design-ul acestei maşini este impunător, dar nu dizgraţios, probă dificilă pentru un model aparţinând unei mărci de volum care încearcă marea premium cu degetul. Avantajul celor de la Hyundai vine de la directorul departamentului de design, Peter Schreyer, care a lucrat suficient de mult în cadrul mărcilor germane tradiţionale încât poate să creeze modele care arată la fel de bine precum Grand Santa Fe şi să le şi pună în context cu filozofia estetică a mărcii respective.

Vorbim, desigur, despre filozofia Storm Edge, responsabilă de acest aspect atrăgător. Grila faţă arată foarte bine, iar blocurile optice ar putea fi printre cele mai frumoase faruri care au echipat vreodată un SUV de la Hyundai. Din acest punct de vedere, Grand Santa Fe şi fratele său mai mic reprezintă o evoluţie majoră faţă de generaţia precedentă şi doi adversari redutabili în segmentul pe care îl abordează.

  • Gelu, joi, 28.08.2014 12:06

    Pacat ca nu ofera un motor mai potent, gen 2 litri diesel biturbo sau chiar un 3 litri diesel.

  • Scrooge, joi, 28.08.2014 12:21

    desi se vede clar progresul celor de la Hyundai, desi masina arata destul de bine nu pot sa exclam decat: "prea microbuz, prea ca la tara".

  • Andy, joi, 28.08.2014 13:27

    @Gelu vorbim de o marca care pana acum vreo 10-15 ani era low-cost. Acum concureaza cu marci precum Skoda, Renault, Kia (desi sunt din acelasi grup) - adica cu marci de volum din categoria buget - si nu cu marci gen VW, Peugeot - marci de volum - si nici cu cele premium ca sa ofere motoare biturbo sau alte briz-brizuri. Vorbim de Europa. Per total pare reusita, pretul fiind corect pentru ceea ce ofera (desi muti vor fi tentati sa zica: "de banii astia iei...". La urma urmelor fiecare alege ce vrea si cu cat sunt mai multe oferte pe piata cu atat mai bine pentru toti consumatorii.

  • Suleyman Cunoscatoru, joi, 28.08.2014 13:32

    Sunt curios ce priza va avea la publicul din Romania ?

  • mog, joi, 28.08.2014 13:34

    culmea ca au un 3.0crdi v6 de ~240hp...dar e doar pe ix55/veracruz, care nici nu cred ca se mai vinde oficial la noi.

  • someone, joi, 28.08.2014 14:03

    @ gelu...motorul asta chiar e biturbo

  • joe.giorgica, joi, 28.08.2014 21:47

    evoluat ca aspect,dar ramas in urma la cutia de viteze, si calutii scrisi in cartea tehnica sunt ponei!.AM facut 300.000 cu vechiul santa fe. confortabila la drumul lungi[picat cutia automata la 280 mii/cost reparatie 2 mii euro],,apoi semne de turbina stricata[ulei scurgeri] si de cateva ori schimbate bujiile incandescente!..in rest,,totul ok

  • dan, vineri, 29.08.2014 11:43

    @mog Ala nu era al lor, ci de la VM Motori, adica un pic de Fiat. De altfel, cam toate motoarele diesel pana la marea schimbare la fata a grupului Hyundai/Kia au fost de la VM Motori. Avand in vedere ca trendul e spre motorizari mai mici chiar si la ML sau X5, e arhisuficient. Problematica e cutia lor automata, destul de inceata in reactii pt vremurile de astazi, si modul in care coreeni apeleaza la diverse trucuri gen rapoarte lungi in cutie ca sa respecte normele de poluare fara a investi in sisteme sofisticate. Sunt masini normale pt oameni normali. Problema e ca pretul asta de 45.000 nu prea se mai pupa cu normaliatea, insa daca e sa ne gandim ca Mini cere absolut nejustificat si 30.000 E pe o masina si se vinde in draci, nimic nu ma mai mira.

  • Silviu, joi, 04.09.2014 16:50

    O porcarie koreana !

  • mda, sâmbătă, 06.09.2014 22:15

    9.8 urban? Ori glumiti ori l-ati injumatatit.

  • mihai, duminică, 15.02.2015 18:26

    De ce aceasta masina care are un consum declarat de 7.6 iar consumul real al masinii,in realitate este de aproximativ 8%,diferenta fiind de mai putin de jumatate de litru,a primit doar 4.5 stele iar Audi A1 1.0 TFSI cu un consum declarat de sub 4.5% si care in realitate scoate undeva la 9% a primit acelasi punctaj,adica 4.5 stele.Sponsorizeaza mai bine Haudi,nu?Normal,cum altcumva sa-si mai vanda si ei carutele,pacalesc fraieri.