Hyundai Grand Santa Fe

Motor / Transmisie

3.5

Hyundai oferă o singură motorizare în această gamă, aceeaşi cu cea disponibilă pe versiunea standard a lui Santa Fe. Vorbim despre un diesel de 2.2 litri cu patru cilindri în linie care anunţă 197 CP şi 436 Nm. Motorul este oferit doar cu o transmisie automată cu şase trepte şi cu tracţiune integrală.

Gabaritul generos al lui Grand Santa Fe pune beţe în roate şoferilor dornici de reprize fulger, maşina lăsând impresia că este submotorizată în unele momente, mai ales în compania acestei transmisii, una nu foarte rapidă la schimbarea treptelor de viteză. Motorul este destul de silenţios în funcţionare, reuşind să nu fie mai gălăgios decât media segmentului, iar transmisia schimbă treptele destul de lin, ceea ce înseamnă că există potenţial în spatele acestui model pentru o rulare confortabilă şi liniştită pe distanţe lungi.

Altfel spus, cei 197 de cai putere anunţati par insuficienţi în unele momente sau îţi lasă impresia că unii membri ai "hergheliei" sunt în repaos sau s-au pierdut pe drum, dar de vină este transmisia, nu tocmai familiarizată cu ideea de rapiditate. Aşadar, pentru depăşiri este nevoie de o apăsare fermă a pedalei pentru exploatarea optimă a resurselor.

Modelul din Coreea de Sud nu are foarte mulţi rivali, mai ales dacă ne uităm la faptul că SUV-ul celor de la Chevrolet, Captiva, va fi retras de pe piaţă odată cu marca şi era oricum semnificativ mai mic decât modelul de la Hyundai. La fel cum este şi omologul său de la Opel. În rest, celelalte mărci au fie modele cu dimensiuni comparabile, dar fără şapte locuri, fie maşini cu şapte locuri, dar fără motoare comparabile, cum este cazul lui SsangYong Rexton W.

  • Gelu, joi, 28.08.2014 12:06

    Pacat ca nu ofera un motor mai potent, gen 2 litri diesel biturbo sau chiar un 3 litri diesel.

  • Scrooge, joi, 28.08.2014 12:21

    desi se vede clar progresul celor de la Hyundai, desi masina arata destul de bine nu pot sa exclam decat: "prea microbuz, prea ca la tara".

  • Andy, joi, 28.08.2014 13:27

    @Gelu vorbim de o marca care pana acum vreo 10-15 ani era low-cost. Acum concureaza cu marci precum Skoda, Renault, Kia (desi sunt din acelasi grup) - adica cu marci de volum din categoria buget - si nu cu marci gen VW, Peugeot - marci de volum - si nici cu cele premium ca sa ofere motoare biturbo sau alte briz-brizuri. Vorbim de Europa. Per total pare reusita, pretul fiind corect pentru ceea ce ofera (desi muti vor fi tentati sa zica: "de banii astia iei...". La urma urmelor fiecare alege ce vrea si cu cat sunt mai multe oferte pe piata cu atat mai bine pentru toti consumatorii.

  • Suleyman Cunoscatoru, joi, 28.08.2014 13:32

    Sunt curios ce priza va avea la publicul din Romania ?

  • mog, joi, 28.08.2014 13:34

    culmea ca au un 3.0crdi v6 de ~240hp...dar e doar pe ix55/veracruz, care nici nu cred ca se mai vinde oficial la noi.

  • someone, joi, 28.08.2014 14:03

    @ gelu...motorul asta chiar e biturbo

  • joe.giorgica, joi, 28.08.2014 21:47

    evoluat ca aspect,dar ramas in urma la cutia de viteze, si calutii scrisi in cartea tehnica sunt ponei!.AM facut 300.000 cu vechiul santa fe. confortabila la drumul lungi[picat cutia automata la 280 mii/cost reparatie 2 mii euro],,apoi semne de turbina stricata[ulei scurgeri] si de cateva ori schimbate bujiile incandescente!..in rest,,totul ok

  • dan, vineri, 29.08.2014 11:43

    @mog Ala nu era al lor, ci de la VM Motori, adica un pic de Fiat. De altfel, cam toate motoarele diesel pana la marea schimbare la fata a grupului Hyundai/Kia au fost de la VM Motori. Avand in vedere ca trendul e spre motorizari mai mici chiar si la ML sau X5, e arhisuficient. Problematica e cutia lor automata, destul de inceata in reactii pt vremurile de astazi, si modul in care coreeni apeleaza la diverse trucuri gen rapoarte lungi in cutie ca sa respecte normele de poluare fara a investi in sisteme sofisticate. Sunt masini normale pt oameni normali. Problema e ca pretul asta de 45.000 nu prea se mai pupa cu normaliatea, insa daca e sa ne gandim ca Mini cere absolut nejustificat si 30.000 E pe o masina si se vinde in draci, nimic nu ma mai mira.

  • Silviu, joi, 04.09.2014 16:50

    O porcarie koreana !

  • mda, sâmbătă, 06.09.2014 22:15

    9.8 urban? Ori glumiti ori l-ati injumatatit.

  • mihai, duminică, 15.02.2015 18:26

    De ce aceasta masina care are un consum declarat de 7.6 iar consumul real al masinii,in realitate este de aproximativ 8%,diferenta fiind de mai putin de jumatate de litru,a primit doar 4.5 stele iar Audi A1 1.0 TFSI cu un consum declarat de sub 4.5% si care in realitate scoate undeva la 9% a primit acelasi punctaj,adica 4.5 stele.Sponsorizeaza mai bine Haudi,nu?Normal,cum altcumva sa-si mai vanda si ei carutele,pacalesc fraieri.