Honda Civic 5 usi

1.8i E5 GT

Motor / Transmisie

4.5

După cum vă spuneam mai sus, exemplarul testat este echipat cu un motor i-VTEC de 1.8 litri şi 140 CP. Deşi este oferit şi într-o versiune cu transmisie automată, vă recomandăm cu căldură transmisia manuală cu şase rapoarte a celor de la Honda. Aceasta este "ultimul bastion" al manualelor, dând dovadă de o timonerie excelentă şi de o etajare foarte bună. În timp ce rivalii încă oferă transmisii care "agaţă" la schimbarea treptelor, cutia de viteze a lui Civic permite schimbări de trepte extrem de rapide, fără bătăi de cap. Cursa schimbătorului este relativ scurtă, iar levierul este amplasat ergonomic. Motorul se comportă surprinzător de bine la turaţii mici, cu toate că unitatea se simte cel mai bine în apropierea zonei roşii a turometrului.

Reprizele oferite de acest model sunt comparabile cu motoarele turbo doar în primele patru trepte, după care Civic accelerează linear şi cu mai puţină rapiditate. Chiar şi aşa, cea de-a cincea treaptă îi permite să-şi atingă potenţialul maxim, în timp ce treapta a şasea te ajută să obţii un consum mai scăzut de carburant. Răspunsul la acceleraţie între 2000 şi 4.000 rpm nu este impresionant, dar situaţia se schimbă după ce trecem de acest prag şi devine chiar "explozivă" când ne apropiem de linia roşie a turometrului. Când toate cele cinci becuri de pe scara "REV" se aprind, turometrul afişează 7.200 rpm.

  • cititor, luni, 13.06.2011 12:19
    nice

    o masina care dupa cum arata la interior si exterior nu prea mai are nevoie de o generatie noua...

  • eu, luni, 13.06.2011 13:23
    @ automarket

    civic avea si motorul diesel 2.2 de 150cp...nu il mai folosesc?

  • lincon, luni, 13.06.2011 14:00
    superba !

    Un model cu mult peste ce ofera concurenta in clasa hatch-urilor, design/calitate/tehnologie...

  • krm, luni, 13.06.2011 14:18

    luati cu incredere. . .e o Honda, are v-tec, arata ca un ozn si consuma f. bine...

  • baboon, luni, 13.06.2011 16:06
    Consum

    'bun' consumul pe autostrada... Daca la 120 consuma 7,9 L,la 140 oare cat consuma? 9 L? Prea mare turatia la 120km/h,are degeaba treapta a 6-a.

  • tomita, luni, 13.06.2011 16:54

    modelele compacte din comparatia care o faceti cu civic pe ce criterii le-ati ales? adica avem modele din diverse segmente ale clasei compacte. cum ati selectat concurentii. volvo e o mancare de peste, fiat e cu totul alta mancare de peste, inferioara ma refer, atat ca brand cat si ca model. de ce nu ati inclus si altele, daac tot e asa varza. si daca tot vorbim de acelasi concern, lancia este superioara fiatu-ului si totusi le-ati pomenit pe amandoua.

  • Sebastian Toma, luni, 13.06.2011 17:34
    @eu

    Motorul respectiv nu mai este în ofertă, din ce am găsit eu. Acestea sunt toate versiunile în care mai este oferit Civic în România: http://www.automarket.ro/masini-noi/honda/civic-5-usi-1833/versiuni/ @tomita Am luat în discuţie compactele cu un motor pe benzină, oferite cu transmisie manuală şi care oferă între 140 şi 160 CP, inclusiv, disponibile ACUM pe piaţa din România.

  • zarnesteanu, luni, 13.06.2011 17:41
    Masina de hartogar la guvern

    Ce bine arata! Ca un bob de orez bagat in apa. (N-am gasit alta rima)

  • ScorpyonVAG, luni, 13.06.2011 17:43
    @Sebastian Toma

    @Sebastian Toma: Felicitari pentru drive test. Dar un test cu Logan 1.2 (caci nu am gasit drive teste, sa aratati romanilor in realitate cum este 1.2, comparativ cu 1.4MPI), Polo Gti , Polo 1.2TDI pe cand ?

  • LauCalin, luni, 13.06.2011 17:55
    Civic

    Desi nu este cea mai ieftina din clasa, eu zic ca ofera cel mai bun compromis intre calitate,pret si dotari. Comparatia cu C30 este usor fortata, nu prea a fost gandita precum un Focus de exemplu (numai 2 usi, 4 locuri individuale, portbagaj de clasa mica... Volvo spune ca e o masina lifestyle, nu chiar una de familie). Nu prea sunt de acord cu aspectele referitoare la punctele negative: -Preţ ridicat în raport cu unii rivali: asa cum am zis, masina e una de calitate si tinde spre segmentul premium; -Lipsa unei motorizări diesel în gamă: nu prea era rentabil (cred)... pretul ajungea usor pe la 22000 de euro (ma refer la diselul d 140CP), iar pentru o compacta e destul de mult... deja te gandesti sa mai pui vreo 3000 de euro si sa prinzi un Accord la vreo promotie -Apariţia iminentă a unei generaţii noi: nu am inteles ce ati vrut sa spuneti cu asta (astept cateva explicatii daca se poate); -Consum mai ridicat în raport cu rivalii: vorbim de un benzinar aspirat care se simte bine pe la 5-6000 rpm. Si ca paranteza, daca tin cont ca mie Beetle-ul imi consuma in Bucuresti cam 9l/100 nu as zice ca Civic are un consum foarte mare... as zice ca e unul normal. :)

  • Sebastian Toma, luni, 13.06.2011 18:03
    @ScorpyonVAG

    Salut, Vom testa respectivele modele în măsura în care vor fi disponibile pentru drivetest. În unele cazuri, dealerul sau importatorul nu are modelele respective în parcul de presă, sau acestea pot fi testate doar de clienţi.

  • Sebastian Toma, luni, 13.06.2011 18:09
    @LauCalin

    Nu este indicat să cumperi un model pe care de a fi scos din producţie atunci când urmează să se lanseze generaţia următoare. Cu excepţia cazului în care nu te atrage de nicio culoare viitorul model, abia atunci are sens să-l cumperi. Chiar şi aşa, odată luată o asemenea decizie, ţi-ai pus singur piciorul în groapă la revânzare. Aşa se vând şi cumpără maşinile second-hand în România - contează anul de fabricaţie, marca şi modelul, generaţia modelului, preţul, rulajul şi abia apoi dotările. Sunt destule compacte diesel cu un preţ de peste 22.000 de euro.

  • honda, luni, 13.06.2011 18:11

    foarte frumoasa, concurenta pare cu 10 ani in spate in materie de design

  • LauCalin, luni, 13.06.2011 18:18
    @sebaa

    Sunt si nu prea de acord cu tine. Consider ca o masina aflata in ultimul an de productie poate fi o afacere buna, pentru ca are deja cativa ani de productie in spate iar "bolile" ei a fost descoperite si eventual reparate si prin recall-uri (un recall nu e neaparat o rusine). In plus pretul poate fi unul bun decat al concurentei (sau negocierea mai buna)... concurenta are produse mai noi carora li s-a facut multa reclama. Si nu in ultimul rand, tinand cont cum se fac mai nou masini (luam generatia veche, facem cateva modificari tehnice, motoare usor modificate, design usor modificat => produs "nou") si ce politica de marketing au constructorii, o masina de ultima generatie nu este neaparat mai fiabila decat generatia precedenta (stim cu totii un cateva exemple mari si tari"). Mie Civic mi se pare una dintre cele mai fiabile masini din clasa compacta. Stiu cateva care au deja peste 100000 de km fara nic un fel de problema, merg la fel ca in prima zi. In ziua de azi mie mi se pare ceva interesant. :))

  • dragos_thaci, luni, 13.06.2011 18:44
    ...

    @LauCalin 100 000 de km fara nicio problema, la o masina cumparata de noua si utilizata intr-un mod corect, este un lucru banal si perfect normal, daca nu vorbim de mici probleme cauzate de starea soselelor din Romania. @Automarket Cred ca ar fi interesant sa specificati in teste, turatiile optime pt. economie, DOAR la masinile care sunt dotate cu indicator de schimbare a treptelor. Producatorul stie cel mai bine. S-ar mai elimina si polemicile care se mai starnesc cateodata, dar si intrebarile de pe forum.

  • tomita, luni, 13.06.2011 20:15

    La momentul actual disponibile pe piata romaneasca, dar neprecizate (macar astea 2 daca tot am vorbit de ceilalti producatori) Seat Leon 1.8TSI 160cp Citroen C4 II - 1.6THP - 155cp

  • tomita, luni, 13.06.2011 22:02

    revin cu un detaliu. am gresit. c4 e oferit doar cu manuala pilotata (tot o manuala e doar ca totusi nu e) iar leon este cu DSG la acel motor . my bad

  • gabi_o, luni, 13.06.2011 22:15
    Mda, multi TDI-sti

    Dupa cum s-a votat bag de seama ca sunt multi TDI-sti printre noi! PS: TDI cu "I" rosu, sh, peste 300.000km.....

  • LauCalin, marţi, 14.06.2011 01:50

    Dragos, inclusiv despre asta e vorba, de cum se comporta masinile care costa destul de multi bani pe drumurile din Romania. Nu vreau sa fiu inteles gresit, spun numai ca masinile alea sunt cat se poate de ok. Ori la mine ,"celebrului" VW, dupa 37000 de km deja i-a aparut un greier undeva la stalpul din stanga. Nici pana cum nu mi-am dat seama defapt de unde se aude si asta e cel mai enervant :))

  • moa, marţi, 14.06.2011 09:16

    Care este ideea de a testa un model deja depasit? model care probabil nici nu se mai produce... au ramas doar pe stoc?

  • Dukat, miercuri, 15.06.2011 17:01

    Cam interesanta turatia din test in treapta a 6-a, ceva pare in neregula. Tot acest model am si eu dar varianta cu transmisie automata care are desigur numai 5 trepte - cu asta in 120 pe bord imi arata numai in jur de 2600. Poate cea manuala e etajata mai mult pentru condus sportiv dar nici chiar asa. Revenind la automata, desi treapta a 5-a e lunga, restul treptelor sunt foarte scurte iar programul automatei e destul de interesant. Cu 140km/h cu cruise control la un deal semi abrupt schimba inapoi intr-a 3-a - nu spun ca nu e frumos, turatia la vreo 5000, sunetul motorului e uimitor iar performanta si mai si - dupa cateva ore petrecute in Germania in aceste conditii e putin enervant. Insa pot sa spun ca pe cei 4100 km petrecuti (cateva sute km in tara, Ungaria Austria pe autostrada 135km/h pe ceas, in Germania putin mai mult) am avut un consum mediu de 7.4 calculat, pe computerul de bord 7.0, ceeace e destul de bun. OK, nu se compara cu Peugeot 107 benzina la care am avut 5.0 - 5.5l/100 dar totusi :) Altfel masina e super si chiar si considerand cele spuse mai sus nu as renunta la cutia automata, mai ales in oras. Alt punct negativ (poate nu am eu noroc) as spune ca e rezistenta parblizului: doua pietricele iarna, doua vizite la Carglass. Deocamdata ramane in familie, o sa vedem pe termen lung :)

  • alex, luni, 25.07.2011 07:15

    avand in vedere ca un golf VI,adica un golf V facelift,cu dotarile acestui civic,ajunge la 24000 euro fara tva,si nu are aceeasi fiabilitate,cred ca nu mai este nevoie de alte comentarii...in plus,stiti ce este culmea?...am inteles ca cele mai mari vanzari ale acestui produs(civic),au fost realizate,chiar in Germania...oare de ce?chiar credeti ca nemtii au fost vreodata prosti?vorba aceea:fa ce zice popa,nu ce face popa!

  • Alin, sâmbătă, 20.08.2011 13:30

    o masina f tare la aspect insa vad ca ati comparat-o cu volvo,mazda, golf ,fiat,peugeot ,opel,toyota dar... parca legea o facea Renault sau nu..? iar referitor la calitatea materialor din interior fani honda se plang de greierasi pe site lor, deci am mari indoieli..

  • cosmin, luni, 09.01.2012 21:35
    tripod de pe Terra(pe romaneste:honda civic)(urmariti filmul:RAZBOIUL LUMILOR si veti intelege)

    super car! nu ma surprinde nici ferrari,nici lambourghini,nicio alta masina de cand am vazut acest honda.incredibil ce poate face un japonez cu imaginatia,cum poate el s-o puna pe hartie si s-o transforme in realitate?! cea mai buna masina din cls ei..fara doar si poate!!!dak noul civic va fi si mai bun k cel prezent...ei bn...bft nemtilor!!!va-au ingenunkiat japonezii!sunt de acord cu ce-a spus un conducator auto despre honda:honda e pt japonezi cum e bmw pt nemti!dak s-a ajuns de-a compara honda cu bmw...e ceva.oricum niciun repros,kiar mi-as dori un civic sau oricare masina de la honda!ff bune masinile acestea!poate consumul si zgomotul te mai pot deranja la o astgel de masina in rest...tot ce vr!!!bft in continuare redactiei automarket sa testeze masini k acestea si bft si japonezilor fiindca stiu ce-si doreste orice om:o masina frumoasa,practica(mai putin acest civic din cauza spatelui),consum si sunet motor decente si destul de multe gadgeturi.omului(mai ales noua romanilor) ii place sa descopere ceva nou intotdeauna.bft in continuare tuturor!!!!!!BV HONDA!!!!!

  • dan, duminică, 10.02.2013 19:39

    ce pot sa va spun de honda? am o honda exact ca cea din imagine cumparata acum 2 ani. Sunt foarte multumit de achizitie. Consum decent, in oras sau in afara, doar pe autostrada consuma cam multicel peste 8% daca mergi cu ea. In a 6a ai 3000 la 110 kmh, in concluzie pe autostrada se merge undeva la peste 4000. Cutia e etajata cam ca la motociclete, 1a lunga si apoi toate treptele sunt foarte apropiate. Sub 4500 are un comportament docil, dar atentie! pot sa merg la 1000 rpm in orice treapta fara sa vibreze fara sa simt nevoia sa retrogradez (asa ceva nu se poate la un turbo fiindca il faci praf). Motorul nu are cuplu sa zboare in depasiri ca si motoarele noi de la VAG, dar daca ma bag cu a 3a la 100 explodeaza!!! si sunetul e de nota 10! Spatiul interior e mai mult decat generos, iar magic seats isi face toti banii. Nu e o masina sa mergi mii de km pe autostrada, e o masina pt oras sau drumuri judetene. Acolo ii place. Am mai multe masini, unele chiar mai scumpe si mult mai luxoase, dar feeling-ul directie-cutie-ambreiaj este cel mai bun la honda. Ca tot vorbea lumea de pret. Eu am luat-o din cj de la polimob si cu tichete si discount ca se schimba generatia am iesit undeva la 15000. Consider ca a fost o afacere buna. Buline negre: stabilitatea lasa de dorit, nu e asa de agera in curbe cum se spune. Cauciucurile originale michelin 225/45r17 sunt oribile si scartaie de se intoarce tot orasul dupa tine daca esti mai hotarat intr-o intersectie. Interiorul e foarte avangardist cu efecte 3D al ceasurilor de bord, dar materialele sunt mai 'usurele' si apar greierasi cand se schimba vremea (cald/rece). Reviziile sunt putin cam piperate (~800 RON) comparand cu VW CC care costa triplu si reviziile sunt jumatate (la reprezentata). In concluzie, cine vrea o masina de oras (chiar si de familie) mai non-comformista, benzina si full de dotari sa isi cumpere un civic cu inima impacata.