Honda Accord

Motor / Transmisie

4.0

În clasa sedanurilor medii, concurenţa este destul de ascuţită. Iar zilele motoarelor de doi litri pe benzină par numărate. În trend-ul actual al downsizing-ului, chiar şi în această clasă au început să îşi facă loc motoarele de cilindree mai mică supraalimentate prin interemediul unui sistem turbo. Avem motoare de 1.4, 1.6 sau 1.8 care rivalizează acum fără nici o problemă cu vechile motoare de doi litri aspirate. 

Honda a rămas deocamdat fidelă motoarelor aspirate. Nu are în ofertă motoare turbo şi rămâne de văzut dacă se va adapta trendului în viitor. Motorul de doi litri, patru cilindri, 156 CP de pe Accord nu mai este la prima tinereţe, dar este unul dintre cele mai bine motoare de doi litri pe care le-am întâlnit. Este suficient de puternic, elastic şi omogen pentru a ţine pasul cu propulsoarele mai moderne. Este un motor care sună foarte bine şi se mulează perfect pe caracterul confortabil al modelului Accord. 

Maşina noastră de test era dotată cu o cutie de viteze manuală cu şase trepte. Levierul este identic cu cel al modelului de dinainte de facelift. Personal îl găsesc prea mic şi subţire, dar compensează prin o timonerie precisă. Cutia este bine etajată şi permite motorului să livreze reprize respectabile în fiecare treaptă. Aş fi preferat cutia automată cu cinci trepte. Este mai confortabilă şi îi permite celui de la volan să se bucure şi mai mult de calitatea oferită de Accord.

În clasa sa mai sunt patru ultimi mohicani ce oferă încă motoare de doi litri: Ford Mondeo, Mazda6, Renault Laguna şi Subaru Legacy. În rest doar motoare de cilindree mai mică. Aceste motoare mici cu turbo au avantajul unui cuplu mai mare la turaţii mai mici.

  • bbb, marţi, 20.03.2012 18:57

    Mie Accordul imi consuma 7,5- 8% in oras, ce-i drept in Brasov si in afara am scos si 4,5 %. Este modelul executive 2.0 AT si este modepul pre facelift.

  • Calingura, marţi, 20.03.2012 19:42

    Parca ceva mai realist testul dar va rog nu va suparati cand va spun ca va grabiti. 1. Consum. ori facem teste si il masuram stiintific pe bancul de probe ori vorbim mai putin. Asa cum spunea si colegul de mai sus Accodrul consuma si 8 in oras. Daca esti "sofer" si sub 3000 nu il lasi e normal sa duca la 11. 2. Va rog stergeti repede prostia cu spatiile de depozitare. Eu mi-am dorit mereu o Honda si de 2 ori am spus pas. Ultima data am spus exact din acest motiv: torpedou in care pui un mobil si atat si portbagaj neregulat (si oricum nu teribil de mare nici dupa cifre). 3. La partea de tehnologie ma abtin sa scriu romane si insulte. Pachetul respectiv inca este o referinta. Ca bucati din el se regasesc si pe modele mai ieftine e altceva. Per ansamblu nota cred ca e corecta. Nu e cea mai moderna masina si desi este foarte bine finisata este cam scumpa. Chiar si cu sunetul de la Vtec tot nu putea primi prea mult peste 4. Insa cum s-a ajuns la suma iar este interpretabil.

  • Dorin, marţi, 20.03.2012 20:26
    Belea

    Dupa parerea mea, Accord-ul este una din referintele clasei. Odata urcat intr-unul iti dai seama de ce. Insa am unele obiectii la articol: 1. Maneta schimbatorului

  • AndreiRN, marţi, 20.03.2012 20:38
    Calitate.

    O masina de calitate.

  • Dorin, marţi, 20.03.2012 20:48
    Belea

    Dupa parerea mea, Accord-ul este una din referintele clasei. Odata urcat intr-unul iti dai seama de ce. Insa am unele obiectii la articol: 1. Maneta schimbatorului de viteze nu este prea mica. La BMW este mai scurta de atat si acolo totul este un compliment. Aici: impediment. Apoi, la C-Klasse, maneta are o forma si dimensiune identica, dar nu cred ca fi auzit vreodata ca fiind un minus. In plus, dupa parerea mea, maneta e facuta a fi tinuta in palma din lateral si nu de sus, de maciulie. 2. Pretul, dupa umila mea parere, este cat se poate de rezonabil, tinand cont de dotarile in cazul de fata. Cred ca ar fi muuult mai usor pt domnul Dragos sa ne enumere ce ii lipseste exact acestei masini din dotari, pentru ca daca este sa pui aceleasi lucruri pe celelalte mas

  • bbb, marţi, 20.03.2012 20:52

    Dupa parerea mea, tinand cont ca sunt la a 3-a Honda este o masina corecta. Este drept ca a cam urcat pretul dar eu zic ca merita. In 6 ani la modelul 2007 am schimbat doar bateria si asta din cauza mea ca am lasat contactul pus si incalzirea in scaune pornita. La modelul 2010 pana acum nu am schimbat nimic si are aproape 2 ani si 60000 km. Am vazut ca sunt persoane care se mai plang de caseta de directie dar eu nu am avut probleme cu nici una din ele. De civicul din '96 nu mai zic nimic. Este bomba pe roti tinand cont ca are motorul doar de 1,4l si 90 cp, este un ucigas de TDI-uri la ale lui 900kg.

  • suporter, marţi, 20.03.2012 21:58
    pretul corect

    Masina este deosebita si doar unul care nu a condus asa ceva poate spune lucruri rele.La momentul 2008 cand honda a scos modelul la care acum este facut facelift anumite optionale legate de siguranta masinii se gaseau pe variantele full de la E klasse si pe foarte putine modele la acea vreme.In nici un caz pe una care costa sub 30 000 euro.Si astazi cum spunea un coleg de mai sus franturi din acele optionale se reintalnesc pe noul focus.Pretul cred ca este unul corect, nu asa cum au constatat automarket, pt ca nu compari masinile doar dupa motorizare, mai sunt si optionalele care de ex la nemtesti te cam fac sa bagi adanc mana in buzunar...

  • slv83, marţi, 20.03.2012 23:19
    No. 1

    Dupa umila mea opinie este cea mai faina masina din clasa sa, urmata de Passat, Mazda 6 si restul lumii! Design original, interior solid, fiabilitate.

  • Eu2, marţi, 20.03.2012 23:43
    No.2

    Pielea aia de pe scaune arata jalnic pt o masina de 30 k euro. Navigatia zici ca-i ecranul de la nokia 3310 Iar volanul nu'mi place de nicio culoare. In rest,e o masina adevarata.

  • dumbravaandrei, miercuri, 21.03.2012 01:15
    confuza...

    este o masina confuza... se vrea sportiva dar nu e suficient de sportiva... se vrea executive dar numai o astfel de masina nu e... masina de familie e si mai mult nu prea... confuza tare... ca sa nu mai zic de un interior anost (cel putin design-ul este in urma cu 5-6 ani)... mie nu-mi inspira nici un fel de sentiment accord-ul... e.... o masina si atat. nimic mai mult... e atat de confuza incat ma cam ameteste si pe mine... nu stiu ce sa zic intre "extraordinar de proasta" sau "ar fi ok daca..." ... o fi fiabila, dar mai toate masinile noi sunt asa in ziua de azi...

  • LEE, miercuri, 21.03.2012 06:25
    off

    Citroen C5 1.6 THP de 155 CP are un sprint de 8.6 secunde, iar VW Passat 1.8 TSI de 160 CP, 8.5 secunde. - sunt motoare turbo, cum sa compari timpii cu a unui model avand motor aspirat Honda Accord este un automobil scump - iei alt model si-l "imbraci" cu dotarile unui accord, apoi tragi linie, nu spui ceva fara sa verifici

  • Dumbravaaa, miercuri, 21.03.2012 08:15
    Lasa-ne

    Vorbesti din basme, sau din dumbrava. Sa vii sa-ti arat pielea aia dupa 120 000 km si 4 ani si sa te pronunti dupa. Spune-mi si mie din segmentul ei una sportiva pura, sau executiva. Vb din frustrari

  • eu, miercuri, 21.03.2012 09:04
    Articol

    Cel care a scris articolul cred ca este cam dobitoc Pai spune asa: Direcţia este acum reglată aproape perfectă. Este suficient de grea, iar feelingul este mult mai bun către cel de la volan. iar la aprecieri spune ca nu i-a placut...ce credeti...fix...directia.

  • John, miercuri, 21.03.2012 09:17
    OK

    Si eu cred ca este referinta in clasa sa, chiar daca am un Avensis de care sunt multumit. Ofera suficiente pentru cineva care vrea o masina care poate alerga bine, calitate si confort. Totusi, pretul ar fi corect daca ar fi produsa in UE si ar fi fara taxe vamale.

  • asd, miercuri, 21.03.2012 09:30
    arata de parca ar fi de acum 10 ani in interior

    interiorul e invechit, seamana cu subaru impreza la linii. toate butoanele alea, cd changer :)). nu sunt la moda deloc. una peste alta, cred ca mondeo e mai reusita.

  • @ John, miercuri, 21.03.2012 11:05
    Honda Accord destinata pietei europene este produsa in uzina Honda din Swindon ( UK )

    Cu toate acestea este un esec comercial de proportii in Europa ( ca de altfel intreaga gama Honda, producatorul japonez avand o cota de piata in europa sub 1 % ) fiind depasita la vanzari de modele gen Mercedes S-Klasse, BMW Seria 7 sau Audi A8 !

  • dumbravaandrei, miercuri, 21.03.2012 11:15
    @Dumbravaaa

    Executive: Latitude, C5, Superb Sportiva: Mitsubishi Lancer (cel simplu, nu evo), Octavia RS (ca sa nu mai zic ca daca te raportezi doar la bani si vrei sportivitate, poti opta pentru un Megane RS) Rezistenta pielii se dovedeste in timp, nu in km... ca nu infasori anvolepele in piele ;) dar nu vorbeam de asta ci de cum este materialul in sine facut.... Iar 4 ani la o tapiterie din piele, sunt insignifianti... Si spre cunostinta ta, pe segmentul D(pret pana in 35k), daca vrei sa imbini executive-ul cu sportivitatea, te duci dupa Mondeo... sau dupa 508GT. Acolo designerii se pare ca au gasit o cale decenta pentru a le combina... Si ai bunul simt si fa-ti un cont, nu folosi numele altora :)

  • Dumbrava, miercuri, 21.03.2012 12:22
    Iar aberezi

    Vb aiurea. Cum dai ex de 508 si mondeo poti lua accordul de 2.4. Tu vorbeai de modelul in sine. Si iar vb prostii k uzura pielii nu tine de km. Dupa rationamentul tau o masina de 200 000 km ar trebui sa arate la interior k una de 50 000 km doat pt k sunt din acelasi an. Offf poate o sa intelegi si tu ca pielea se uzeaza in functie de cat exploatezi scaunul respectiv. Confuz cam esti tu se pare, iar cunostintele tale in domeniu sunt departe de ceea ce crezi tu...

  • antihonda, miercuri, 21.03.2012 14:12
    precizare

    nu inteleg cumparatorii acestei honde! are un design mediocru,bord de calitate dar nepractic cu un puternic aer asiatic(nu e ce ar trebui).Acest motor este praf,consuma enorm pentru performantele oferite. Pretul:pai de 30k ai variante mult mai bune,eu as prefera BMW seria 3 ,care oricum se pisha pe honda din orice pozitie.Dar vorbind de aceeasi clasa ganditi-va la passat(2.0 tdi 140 sau 170 cp cu dsg,piele etc) sau insignia! Ma astept sa fiu criticat de fanii acestei masini dar trebuie sa zica si cineva lucrurile asa cum sunt.

  • Pfff inca mai ex asa ceva, miercuri, 21.03.2012 16:16
    asta de mai sus

    Cred ca ti-ai dorit candva masina asta, nu ai avut bani, ti-ai luat ceva mai ieftin si acum de ciuda scoti tot felul de prostii din tine.

  • Calingura, miercuri, 21.03.2012 17:41
    antihonda

    Iti respectam parerile dar acesta este inca un portal serios si decent. Te rog sa fii mai putin exaltat in limbaj.

  • dumbravaandrei, miercuri, 21.03.2012 23:04
    @aluia cu soricul gros de-mi copie intentionat numele

    Tura asta iti zic simplu ca ai soric pe obraz... ai zis si singur ca nu se vede in numar de km ci in uzura scaunelor... si nu cred ca tu ai facut taximetrie cu a ta... tu esti ala care aberezi... poti sa faci 200k si in 3 ani... asta inseamna ca pielea aia tre sa arate ca naiba?!? si cunostintele mele or fi departe de ce trebuie, dar ale tale sunt nule... nu vorbeam de motorizare ci de combinare executive-sportivitate. Si daca te-ai urcat vreodata intr-o masina executive sau stii ce inseamna una, probabil ti-ai dat seama ca un executive trebuie sa fie cat mai confortabil posibil si cat mai "smooth" in mers... ceea ce cam exclude caracterul sportiv ... dar de la roaba la masina, mai ai de parcurs ceva... cand o sa-ti iei permis si o sa iti dea tati si tie masina nitel sa o conduci (sau chiar cand o sa ai una), sa revii atunci cu comentarii :)

  • antihonda, joi, 22.03.2012 11:58
    dar

    scuze daca am fost prea direct dar nu este normal sa fie laudata aceasta "masina" in felul acesta.Inteleg,daca nu prea ai avut cine stie ce masini si ai dat peste asta ti se pare fenomenala dar sa fim coresti si sa o raportam la concurenta totusi.Atunci vedem ca este destul de slaba. Si da ,am cumparat o masina ,dar m am documentat cam un an,am facut drive teste,si aceasta a fost pe lista .Pana la urma am gasit ceva cu un raport calitate/pret mai bun chiar daca sh (BMW 525d 2006).Nici nu se compara motorul si tinuta de drum a acestei honde cu o masina adevarata ca e60. (cel putin cea cu motor de 2.0 156cp).

  • unckle, joi, 22.03.2012 14:03

    @ANTIHONDA - brusc ti-ai pus in cap toti utilizatorii AutoMarket ... si ai devenit cocalar cu bemveu sehaș inmatriculat in bulgaria ... asta ca sa nu te intrebi de ce o sa-ti iei bastoane :) . Punctul tau de vedere este ok, exprimarea insa ... Aceiasi problema cu directia "deconectata" o am si eu ... si am mai condus cateva masini cu directie asistata electric. Cine stie, poate Mercedes s-a gandit ca-i mai bine pentru soferite si le-a oferit un volan care se invarte si cand ai unghiutele proaspat vopsite :)

  • Costin, joi, 22.03.2012 16:20
    prea tare!

    Accordul in combinatie cu motorul 2.2 diesel este aproape imbatabil. Cine a mers vreodata cu unul, stie despre ce vorbesc. Dar masina asta nu este pentru "antihonda". Luati-va voi BMW-uri si lasati-ne noua hondele, cei care stim sa acordam subiectul cu predicatul.

  • antihonda, joi, 22.03.2012 17:10
    ok

    Imi asum "greseala" de a cumpara ce am considerat cel mai avantajos pentru mine.I n Romania BMW-urile sunt conduse in general de oportunisti..etc.Eu atat va spun:ganditiva cata munca este in spatele acestor superbe masini bavareze,cati ingineri,proiectanti,metalurgisti... cu cea mai buna pregatire muncesc enorm pentru a ne bucura de placerea de a conduce. "Noi" astia care stim "sa acordam subiectul cu predicatul" ne luam Accord.Asta arata capacitatea de a rationa,de a alege? Cu ce esti tu,cumparatorule de Accord ,mai presus decat detinatorul unui BMW ,sh fie el(2006)?Nu vrei sa recunosti ca sh-ul acesta este mult peste masina ta noua,cumparata cu 30k euro. In plus esti discriminator,poate chiar rasist(cocalar?)Daca am ales sa imi cumpar o masina germana,adevarata trebuie sa fiu vazut asa prost in Romania? Romanii au denigrat mereu adevaratele valori si au sustinut numai nulitatile(lucru valabil mai in toate domeniile). Sper ca nu am jignit pe nimeni.Bafta in trafic!

  • gramatica la FF, joi, 22.03.2012 18:33
    @antihonda

    "Ganditiva" se scrie" ganditi-va" ! I rest my case!

  • antihonda, joi, 22.03.2012 20:36
    corectare

    pardon,ganditi-va,my fault.am scris repede,la suparare,pt ce s-a scris mai sus.

  • antihonda, joi, 22.03.2012 20:38
    .

    apropo,mi-as dori sa am o discutie cu tema gramatica cu domnul corector!

  • relax, vineri, 23.03.2012 08:31
    @antihonda

    Prietene ai poluat articolul cu posturile tale.Ai cele mai multe pe acest subiect, nu iti pui si tu un semn de intrebare? Inteleg ca nu-ti place dar ajunge ca esti exagerat.

  • Pt unul de mai sus, vineri, 23.03.2012 14:07
    Dezinformare

    @ @ John : Accord este singurul model care se face in Japonia. Toate celelalte modele se fac la Swindon, UK. Nu mai vorbiti prostii daca nu stiti.

  • Dorin, vineri, 23.03.2012 14:19
    Belea

    Dupa parerea mea, Accord-ul este una din referintele clasei. Odata urcat intr-unul iti dai seama de ce. Insa am unele obiectii la articol: 1. Maneta schimbatorului de viteze nu este prea mica. La BMW este mai scurta de atat si acolo totul este un compliment. Aici: impediment. Apoi, la C-Klasse, maneta are o forma si dimensiune identica, dar nu cred ca fi auzit vreodata ca fiind un minus. In plus, dupa parerea mea, maneta e facuta a fi tinuta in palma din lateral si nu de sus, de maciulie. 2. Pretul, dupa umila mea parere, este cat se poate de rezonabil, tinand cont de dotarile in cazul de fata. Cred ca ar fi muuult mai usor pt domnul Dragos sa ne enumere ce ii lipseste exact acestei masini din dotari, pentru ca daca este sa pui aceleasi lucruri pe celelalte masini din concurenta directa, sint curios la ce pret se ajunge. Si toate astea, presupunand prin absurd ca au aceeasi calitate de fabricatie la materialele alese si la imbinari. 3. @calingura: de obicei sint de acord cu tine, insa aici as putea sa te contrazic. Spatiile de depozitare sint foarte bune atunci cand le ai. Iar forma porbagajului este neuniforma din cauza suspensie spate multilink. Si, daca vrei sa transporti frigidere, intr-adevar nu te ajuta.

  • Calingura, duminică, 25.03.2012 14:28
    Dorin

    Pai eu ce zic? In Accord or fi spatii diverse dar spatiul cel mai important - torpedoul - este ridicol de mic. La portbagaj mai inchideam ochii nu ar fi fost grav. Desi eu sunt ca un mos care cand pleaca pe la tara are tot felul de fiare si holoabe de carat.

  • owner accord, luni, 26.03.2012 20:08
    tare

    detin aceasta masinuta.Daca ar fi sa imi cumpar iarasi masina noua nu as mai arunca banii pe Accord.M-a dezamagit.In primul rand motorul!! Cred ca o sa o schimb pe un VW Passat b6 din 2009 cu motor 2.0 tdi 170 cp. Nici nu va puteti imagina ce diferenta este intre Accord si Passat. Totusi sunt de accord cu Costin,motorul de 2.2 diesel rupe dar in rest masina este aceeasi si are mai multe defecte.

  • @mincinosul de mai sus, marţi, 27.03.2012 16:31
    Sfruntata chiar

    Cel putin psihologic, toti conducatorii auto isi iubesc masina personala, fie ea Dacie, Mercedes sau Trabant. Iar tu vii aici si ne minti in fata ca "detii aceasta masinutza" :))))) Nici in visele tale cele mai frumoase nu o sa ai tu parte de asa ceva, caci educatia rudimentara care ai primit-o nu iti da voie. Tu vrei sa ai parcat in fata Caminului Cultural ceea ce ai invatat ca trebuie sa ai ca sa fi "respectat". Inhama-ti tu caii la carutza mai intai si nu mai pierde vremea pe net.

  • owner accord, marţi, 27.03.2012 18:26
    pacat

    pacat ca nu vreti sa vedeti si partea goala a paharului!! mincinosule,visezi prea mult ca detii aceasta masina,lasa ,te rog, pe cei care conduc asa ceva sa isi dea cu parerea,nu mai era necesara opinia ta.Niciodata nu voi fi de accord cu omul care isi da toti banii pe o masina(cu dotari de baza si motorul cel mai putoros,slab).Cumpara frate ceva dintr-o clasa inferioara,o masina care te reprezinta si dupa care sa mai ramai si cu ceva bani.Nu incerca sa pari altceva decat esti.Eu cand am luat-o pe a mea,la cateva saptamani si-a luat si un prieten Accord.Si ce crezi ca se intampla :baga benzina de 20 de lei?Pai am ajuns sa traim pentru masini?Nu mai avem simtul practic??

  • @ mai sus, miercuri, 28.03.2012 13:15
    ....

    "Niciodata nu voi fi de accord cu omul care isi da toti banii pe o masina(cu dotari de baza si motorul cel mai putoros,slab)" - Este mai mult decat evident ca tu nu ai habar cu ce se mananca marca Honda. Varianta de baza la modelul asta are un motor de 156 CP si costa in jur de 19 mii euro. Dotarile standard sint mai bune decat dotarile medii de la concurenta directa (comenzi pe volan, bluetooth, USB, clima automata dubla, geamuri electrice fata-spate, etc). Daca tu te oftici acuma ca nu ai facuit cea mai buna alegere, pot sa-ti spun, ca sa te linistesc, ca este doar vina ta. Data viitoare cand mai vrei sa iti iei o masina, testeaza piata mai intai, de-a lungul si de-a latul.