Motor / Transmisie
Pentru ca vorbim de un vehicul utilitar este normal ca versiunile alimentate cu motorina sa fie mai numeroase si sa vina cu mai multe derivatii de putere. Benzina desi ofera valori mai bune la acceleratie este deosebit de costisitoare atunci cand vorbesti de masini destinate transportului de marfa sau de persoane. Faceliftul aduce in gama lui T5 propulsorul 2.0 TDI capabil sa dezvolte 85, 105, 140 si 180 de cai putere. Versiunea diesel de top va dispune de o dubla supraalimentare si va putea livra pana la 400 de Nm de la numai 1500 de turatii. Celelalte versiuni ofera 220 Nm de la 1250 rpm, 250 Nm de la 1500 rpm si 340 Nm la 1750. In cadrul testului international desfasurat de Volkswagen in imprejurimile Romei, Automarket a avut ocazia de a tine in mana volanul unui Multivan echipat cu dieselul de top, 2.0 TDI de 180 de cai putere, cuplat la o transmisie manuala cu sase rapoarte. Unitatea bi-turbo cu patru cilindri isi rasfata pasagerii cu 180 de cai putere si un cuplu motor mai mult decat generos, 400 Nm, resimtit destul de devreme, inca la 1500 de rpm si pana la 2200 de rotatii. Desi plaja de turatii nu este una foarte generoasa, faptul ca momentul motor apare de la 1500 de rpm si nu de la 2000 de rotatii ca in cazul vechiului model este categoric o imbunatatire considerabila. Mai mult, ambreiajul care cupleaza foarte devreme ii permite soferului sa reactioneze prompt in orice situatie. Resursele livrate puntii fata sunt suficiente pentru a imprima un caracter dinamic modelului utilitar, trasatura care te face sa uiti ca te afli undeva deasupra tuturor si ca tii in mana volanul unei masini destinate transportului. Pentru a exploata corect si eficient cei 180 de cai si cuplul motor generos, Volkswagen ofera o cutie manuala cu sase trepte si un DSG revizuit special pentru acest model. Asa cum am amintit si mai sus, am facut pereche pe o distanta mare cu transmisia manuala, cele sase rapoarte fiind foarte bine etajate. Cutia manuala exploateaza foarte bine resursele si te face sa te simti legat de masina, intr-un continuu feedback pozitiv. Cu alte cuvinte, cutia te pune la treaba, iti solicita abilitatile de sofer si te multumeste de fiecare data cand urci in turatii iar dieselul isi arata resursele. Am condus pe o distanta destul de mica, de aproximativ 20 de kilometri, aceeasi versiune cuplata la o cutie DSG si am fost la fel de placut impresionati. Raspunsul nu este atat de prompt ca in cazul unui motor pe benzina, insa transmisia cu dublu-ambreiaj este foarte intuitiva si gata sa retrogradeze oricand ai nevoie. In plus DSG-ul face ca rapoartele sa se schimbe lin, fara ruperi bruste de ritm. Desi am condus aceeasi versiune cu doua cutii diferite, in cadrul testului vom puncta doar transmisia manuala, pentru ca distanta parcursa in aceasta configuratie a fost mai mare.
nu stiu cum v-a veni ideea de a-l compara cu hyundai-ul.. dar fie. Pretul este intr-adevar piperat, nu multi sunt suficient de dusi cu pluta sa dea atatia bani pe o duba. Ca in fond aia e. O duba. Insa o duba care este considerata etalon. Vito nu a fost si nici nu va fi un model premium sau de calitate. Modelul actual este o dezamagire. Alte masini din clasa sa nu prea sunt. Daca vrei neaparat o duba, si o vrei pe cea mai buna.... asta e!