Motor / Transmisie
Spre deosebire de alţi constructori care au asemenea modele în gamă, care se bazează în general pe un singur motor, Ford a decis să ofere două motorizări pentru noul său Ranger. Bineînţeles, ambele propulsoare sunt diesel, pentru că în Europa nu vrea nimeni un pick-up pe benzină. Putem alege înte un TDCI de 2.2 litri sau unul de 3.2 litri. Primul dintre ele este oferit în două variante de putere de 125 sau 150 CP, în timp ce mai marele 3.2 oferă 200 CP.
Modelul testat de noi, un Ranger XLT Double Cab, a venit dotat cu motorul de 2.2 litri şi 150 CP. Este probabil varianta care va fi aleasă de cei mai mulţi dintre clienţi, având dotări decente şi un motor de putere medie pentru un pick-up.
TDCI-ul de 2.2 litri cu patru cilindri nu este cel mai rafinat motor din lume, trădându-şi latura utilitară atunci când îl solicităm. Însă cei 150 CP dezvoltaţi la 3.700 rpm sunt suficienţi pentru a urni destul de sprinten cele peste două tone de pick-up american. Cuplul maxim este de 375 Nm la 1.500 rpm. Împreună cu cutia manuală cu şase trepte, al cărei prim raport este etajată scurt, avem reţeta câştigătoare pentru un pick-up muncitor pe drumuri desfundate şi pline de noroi.
Partea mai puţin plăcută este timoneria cutiei manuale. Levierul este lung, vibrează, şi acţionarea este greoaie. Este o cutie pentru oameni mari, care necesită o acţionare fermă. Din fericire, Ford oferă şi o cutie automată cu şase trepte, dar doar pentru nivelul superior de echipare, numit Limited.
Foarte potrivit titlul articolului! Intr-adevar este o masina cu capacitati de trecere exceptionale.