Tehnologie

5.0

Pe frontul celor mai noi tehnologii, Ford Mustang Mach-E nu se joacă. Producătorul din Detroit a echipat prima sa mașină electrică făcută de la zero cu tot ce îi trebuie pentru a rivaliza cu producători precum Tesla. De exemplu, Mach-E vine doar cu o singură cheie fizică la livrare, pentru că acum îți poți transforma telefonul într-o cheie digitală, prin intermediul aplicației special dezvoltate în acest sens. 

Sistemul multimedia îți permite crearea de profiluri locale, cu setări diferite pentru fiecare utilizator. Aceste profiluri pot fi salvate pe telefonul fiecăruia dintre utilizatori. Astfel, atunci când un anumit membru al familiei folosește mașina prin intermediul aplicației, toate setările de la bordul acesteia se vor face automat, în funcție de preferințele personale. De la ajustarea scaunului, până la setarea temei preferate pentru sistemul multimedia. Chiar și estimarea de autonomie făcută de computerul de la bordul mașinii va fi diferită, în funcție de stilul de condus.

Dar dacă mi se termină bateria de la telefon? Nicio problemă. Accesul în mașină se poate face prin intermediul unui cod de acces setat în prealabil, ce poate fi introdus pe un panou digital tactil, amplasat pe portiera șoferului. Odată setat, poți descuia mașina cu ajutorul lui. Un cod PIN poate fi setat și în interiorul mașinii, prin intermediul sistemului multimedia, oferindu-ți posibilitatea de a porni mașina chiar dacă telefonul tău nu mai are baterie și cheia fizică nu e la îndemână.

Astfel, ecranul uriaș de pe planșa de bord are mai multe funcții decât ai crede la prima vedere. Sistemul SYNC4 vine cu o varietate de meniuri, majoritatea ușor de înțeles și accesat. Ecranul este, practic, împărțit în două, cu zona de sus destinată meniului curent, în timp ce jumătatea de jos este mai degrabă o zonă pentru submeniuri, scurtături și controlul sistemului de climatizare.

O mențiune specială merită butonul de control al volumului. Deși pare încastrat cumva în ecran, acesta este, de fapt, lipit deasupra, folosind un material special care face contact permanent cu ecranul pentru a putea trimite comenzile tale către sistem. Din cele spuse de Ford, folosirea unui buton fizic pentru controlul volumului a fost o cerere făcută special de clienți în faza de dezvoltare a mașinii.

Al doilea ecran, cel de 10 inch, poziționat deasupra volanului, este instrumentarul de bord al mașinii. Asa cum se întâmplă în cazul multor mașini electrice, și aici informațiile afișate sunt limitate la minim, respectiv viteză, indicatoare rutiere, autonomie și nivelul de încărcare al bateriei.

Fix în fața acestuia se află și două camere cu infraroșu care monitorizează constant nivelul de atenție al conducătorului auto. Acestea vor fi folosite în viitor pentru a oferi șoferilor un sistem de condus semi-autonom, care nu va mai solicita menținerea unei mâini pe volan. Astfel, camerele vor scana fața persoanei de pe locul șoferului pentru a se vor asigura că acesta nu este distras. Momentan, acest sistem de conducere semi-autonomă nu este disponibil.

  • Seriff, luni, 20.09.2021 14:27

    Urata masina, si-au batut joc de numele legendar ''Mustang''. De pret nu zic nimic, fiindca stiu, se vor ieftini electricele, vor costa 10.000 euro si cu prima de la stat de 10.000 euro le va lua romanul gratis.

  • Kirotractor, luni, 20.09.2021 15:15

    @Seriff: De gustibus -- mie de ex. nu-mi pare urâtă, dar la mangleala cu numele subscriu. Tesla Model Y e-n orice caz hidoasă pusă alături, nu mai zic că-i la fel de... ne-SUV ca e-Fordul. De salutat oricum considerațiile generale mai nuanțate ale autorului G. Nica, dar și testul bine scris. Ontopic, consumul specific real de curent e surprinzător de rezonabil pentru gabaritul falsului Mustang, nu și prețul totuși. ...Care ar trebui să fie o frână pentru e-pomana mioritică aberant de mare (era să zic generoasă :-)), dar asta-i valabil văd doar la vestul îmbuibat. P.S. Prețurile SH ale veritabilului Mustang V8 au luat-o deja la trap, mai ales în Franța micro-macronică (unde Malus-ul ICE-decimator urcă la 40.000 € peste 3 luni, pt +224 g CO2/km.)

  • Edikkk, luni, 20.09.2021 17:28

    Ford Mach-E e super ok, interior foarte ok, exterior, range, baterie, viteză, este realistic cu range afişat şi consumul, soft ok, etc Singurul minus - preţul. Dar nu trebuie să ne mire, dat fiind că Ford îl produce în serie mică şi cam atât, singura maşină electrică pe care o fac. Vedem, poate se vor schimba, pentru că Ford presează producţia lui F150 lighting ! Care ar putea ieşi chiar zilele astea! Toţi încearcă să iasă primii, înainte de Tesla Cyber truck, pentru că cine fură banii primii, îi lasă fără bani să cumpere altceva de la alţii. Bravo Ford. Vedem dacă sunteţi serioşi (nu au giga battery factory)

  • Nsrei, luni, 20.09.2021 18:44

    Ba chiar mai rău... Malus se va ridica la 40.000 EUR în 2022 pentru cei peste 223 grame de CO2 / km și la 50.000 EUR în 2023 pentru cei peste 225 grame CO2 / km. În așa condiții cred că mai cumpăr vreo câteva rable, de preferat passat B6 din alea de 131 de cai, fara dpf

  • ACE - Craiova, luni, 20.09.2021 19:47

    Are mult mai multe elemente pozitive decat negative: Plusuri: - autonomie generala foarte O.K. dincolo de orice cartoteli (autonomia de 488 km la viteza de 130/h dovedeste ca este o masina mult-asteptata de piata masinilor 100% electrice); - design modern; - usurinta in utilizare; - practicalitate in ceea ce priveste spatiul interior; Lucruri negative: - pretul (dat si de lipsa unei concurente reale in piata BEV); - garda la sol - mai degraba din zona berlinelor/crossoverelor. MULT SUCCES FORD!!!

  • Edikkk, luni, 20.09.2021 21:59

    SUA - Inca un automobil electric Chevrolet Bolt arde. În urma multor incidente de acest fel, posesorilor li se cere acum: - să nu mai parcheze în garaj, că e riscant - să lase trei locuri libere până la alte mașini parcate - să nu încarce bateria prea mult, căci crește riscul să ia foc - să nu descarce bateria până sub 100 km rază de acțiune Totul încurajat de statul socialist prin subvenții de la buget

  • Parere, marţi, 21.09.2021 09:31

    Interior tipic de auto american, ciudat si cu materiale de calitate indoielnica. Imi place exteriorul, dar interiorul este oribil.

  • Florin, marţi, 21.09.2021 12:33

    Pt cineva care conduce o electrica, chiar si Phev, de gabarit similar si care are in Buc. un consum cu AC pornit de 30kw/100 ii vine greu sa creada ca americanii au reusit sa eficientizeze consumul asa bine. Am mers si cu ID4 la test drive si nu am scos nici cu aia consum sub 30kw. Ce-i drept eram mai preocupat sa vd cum se infige, dar totusi nu am avut unde sa ii dau prea multa talpa. Eu am reusit sa scot, electric, in Bucuresti un consum de 17kw doar duminica si fara AC. Asa ca nu cred ca acel consum e real. Oricum nu imi iau masina in viitorul apropiat, din simplul motiv ca doar ce am luat-o pasta de o am, dar aviz amatorilor sa verifice si consumul cand fac test. Nu de alta dar pana prostului la o electrica se trateaza cu platforma.

  • Seriff, marţi, 21.09.2021 15:45

    Ce bord hidos, efectiv o ditai tableta pe mijloc plus una mica la sofer, oribil, nu am mai vazut nicaieri ceva atat de urat, aa mint, ba da, la Tesla

  • cos, joi, 23.09.2021 12:40

    "Lista cu dotări standard pentru modelul Tesla include jante Gemini..." ce tesla dom'le? parca era vorba de ford :))

  • Seriff, joi, 23.09.2021 16:31

    Designerii astia nu mai au nici un fel de inspiratie in ziua de azi, fac bordul dupa modelul Tesla, o stinghie obosita, ii trantesc o tableta imensa pe centru si aia e, asta e viitorul progresist, oribil.